Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten IV

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, kappa7 said:

Ik denk dat je hem ook beter met de Pass kunt vergelijken.

vandaar dat ik de opzet ook wel interessant vind, Heb hem nog niet beluisterd maar interessant lijkt hij me wel.

Het is jaren 70 techniek, in een modern jasje. 

Edited by Tubejack

2 hours ago, carl said:

Hier in Nijmegen zitten die daar denk ik niet op te wachten. Dat ding heeft al zeker 30 niet meer aangestaan Jack.

In Nijmegen zijn er maar liefst 3!  Zal toch bestaansrecht hebben. :) 

Ik breng alleen maar spullen naar de milieustraat, die echt niet meer te repareren zijn. 

Wat fijn is, dat ze daar tegenwoordig ook een container voor de kringloop hebben neergezet.

Dus bij twijfel zet je het daar neer. 

De luidsprekers zijn dan erg vers, op het ZBA forum een topic opgezet van een man die de onderdelen had gekocht met een aantal A4-tjes aan informatie.

Hier staat het hele verhaal, nooit gedacht dat het wat voor mij zou worden, alleen maar een verslag gemaakt op verzoek, en toen het klaar was ging ik luisteren.

https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=31550

En dat had ik beter niet kunnen doen?  Toch wel want ik ben wel wat gewend, maar dit was direct een klik en het resultaat kun je lezen en beluisteren bij mij thuis.;-)

Edited by HansP

Dank, ben er erg blij mee, en de combinatie met de PURE DSD DAC maakt het extra mooi, ga daar waarschijnlijk nog een set andere trafo's in zetten.

Gisteren beluisterd bij iemand die er dan op kon schakelen, met en zonder aanpassing en dat geeft dan weer een hoop ruimte meer in het beeld wat die Dac dan in combinatie met de luidsprekers neerzet.

Edited by HansP

Omdat ik mijn monoblokken nu direct onder de luidsprekers staan, is een lange kabel van versterker naar luidspreker ook niet meer nodig.

Om nu niet meteen leeg te lopen op een dure kabel heb ik bij ALi een mooie 1 meter lange kabel gekocht van het (Deense merk?) TODN te weten TODN 24-strand 7N single crystal copper silver-plated speaker cable.

https://todn.nl.aliexpress.com/store/911751656

Wat een bek vol zeg voor 1 meter kabel!

S5d35a62b603f43a985814f66ec5b6e8f7.webp

Edited by SMarcel

12 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden. stranded ongeïsoleerde aders en de draden vaak naast elkaar.

De kabel gister meteen na ontvangst aangesloten en de eerste indruk is niet slecht. De tijd zal het leren naarmate er meer geluisterd gaat worden.

Vooralsnog een prima kabel voor € 45,00.

6 minutes ago, SMarcel said:

De kabel gister meteen na ontvangst aangesloten en de eerste indruk is niet slecht. De tijd zal het leren naarmate er meer geluisterd gaat worden.

Vooralsnog een prima kabel voor € 45,00.

Wanneer je dichter in de buurt woonde had je mijn kabel (die met de strengen) kunnen lenen. Die klinkt zeker anders.

On 26-10-2023 at 17:08, Tubejack said:

rechts Skoll 

Eigenlijk wel opvallend, al dat gebalanceerde gedoe ineens, bij veel merken, voor in huis. En dan ook nog voor de draaitafel? Op de Schiit site kon ik zo niets vinden over het gebalanceerd aansluiten van een element.  Lijkt me toch wel op z'n plaats, kan het met ieder element? Hoe doe je het dan etc. Staat het wel in de handleiding?

Heb je de Skoll gebalanceerd aangesloten?

2 hours ago, Seed7 said:

Eigenlijk wel opvallend, al dat gebalanceerde gedoe ineens, bij veel merken, voor in huis. En dan ook nog voor de draaitafel? Op de Schiit site kon ik zo niets vinden over het gebalanceerd aansluiten van een element.  Lijkt me toch wel op z'n plaats, kan het met ieder element? Hoe doe je het dan etc. Staat het wel in de handleiding?

Heb je de Skoll gebalanceerd aangesloten?

Dat viel mij ook op, bij moderne draaitafels, van o.a. Thorens.  Mijn Skoll  is niet gebalanceerd aangesloten.  Dat is een extraatje voor de toekomst.  

Edited by Tubejack