DeeDub Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 Hoi! Als muziekliefhebber zit ik in mijn appartementje niet op de juiste plaats merk ik. Ik vraag regelmatig aan mijn omringende buren of de overlast niet te groot is en dat is echt geen probleem gelukkig. Soms een uitzondering als ik wat biertjes op heb en te laat de muziek te hard zet. Dat is echter helemaal geen probleem voor hen omdat dat echt bijna nooit voorkomt. Meestal zet ik de boel wat harder als ik weet dat de buren er niet zijn. Dat is wel echt steeds meer een beperking aan het worden omdat de zomer weer komt en het lekker vind om van een muziekje te genieten op mijn balkon. Ik wil niet dat mijn buren last van mij hebben dus beperk dat dan ook. Omdat mijn katten nu redelijk van mijn speakers weten af te blijven loop ik met het idee om een paar echt goede speakers aan te gaan schaffen dit jaar. Wil daar met mijn zeer beperkt budget toch flink in gaan investeren. Wil daar zo'n €1000-1500 in gaan investeren wat voor mij veel geld is. Ik wil dan het liefst iets tweedehands gaan kopen met een paar flinke krassen of zo. Dan kan ik mezelf die moeite besparen Wat ik een beetje aan zie komen is dat ik zal gaan investeren in een verdere beperking. In mijn enthousiasme weet ik van mezelf dat als iets goed klinkt ik toch even aan die knop moet draaien En ik merk ook dat als ik eenmaal in de muziek zit dat ik het niet eens in de gaten heb dat het steeds weer een beetje harder gaat. Als ik dan ook nog een paar biertjes op heb ben ik echt al het besef van alles om me heen kwijt. Het gaat nu gewoon goed en heb nog nooit 1 klacht gehad. Toch wil ik omdat ik een stapje hoger wil graag advies en ervaringen van jullie welke weg ik in moet slaan. Moet ik toch voor echt goede speakers gaan en mezelf nog meer gaan beperken? Moet ik dat laten varen en voor een ultieme draadloze hoofdtelefoon met daarnaast een leuk licht stereosetje gaan? Een draadloze hoofdtelefoon zou wel een uitkomst kunnen zijn. Heb daar alleen weinig ervaring mee. Mijn in-ear Shures hebben me jaren van leuke klanken voorzien maar iets bedraads zou in deze situatie geen optie zijn vanwege de beperkingen. Heb ook nooit serieus gekeken naar draadloze on-ear hoofdtelefoons om dat ik waarschijnlijk onterecht het idee heb dat dat niet kan meten aan iets met een kabel. Natuurlijk kijk ik regelmatig naar reviews op Youtube en zo. Ik weet niet overal waar sponsoring een rol speelt. Ben om die reden dus uiterst voorzichtig om zomaar dingen aan te nemen van een filmpje op Youtube. Nu zijn jullie natuurlijk ook niet te vertrouwen maar zou toch wel heel blij zijn met gewoon wat advies en ervaringen Kan een serieuze hoofdtelefoon dezelfde ervaring bieden als een paar goede speakers? Zo ja, zijn er bepaalde merken/types waar ik me in moet verdiepen? Ook in combinatie met bepaalde versterkers. Is er een tweedehands markt voor zoiets waardoor ik kan inleveren op uiterlijk en zonder kwaliteitsverlies op recentelijkheid? Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Het is een heel verhaal maar samengevat ik wil dit jaar gaan investeren in vooruitgang op audio gebied en geef niks om uiterlijk of schade. Als de techniek maar doet wat ik vraag. Een leuke tussenstap is ook welkom. Ben niet te beroerd om een jaartje of 2 flink te sparen als ik nu een net-niet iets kan kopen als tussenstap. Moet ik voor hoofdtelefoon of toch voor echte speakers gaan? Ik hoor het graag! Groetjes Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2020 Report Share Posted 11 mei 2020 (edited) Ik vind zelf een koptelefoon helemaal niets. Ik heb de goedkoopste Sennheiser (50/75 euro) voor het geval het echt niet anders kan en dat is dan een film op de I pad. Ik weet eigenlijk niet goed naar wat voor een muziek je luistert, maar als het geen house e.d. is, zou ik eens kijken of je tweede hands een paar Harbeth PSE3 kan krijgen. Dat zijn monitoren met een goed, maar geen overdadig laag. Komt erg veel muziek uit. En als je ooit verhuist koop je er een subwoofer bij. Tweede hands is trouwens voor jouw bedrag best wat te krijgen. Ik heb in mijn huiskamer een paar Cabasse Galiotes staan, gekocht voor 450 euro en ook die klinken meer dan prima. Laat je vorderingen horen. Edited 11 mei 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2020 Report Share Posted 11 mei 2020 Een luidspreker is onlosmakelijk verbonden met de versterker die je gebruikt. Vertel eens wat meer over je set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 augustus 2020 Report Share Posted 4 augustus 2020 En een beetje de luisterruimte en muziek smaak. Voor stevige rock of dance/trance (of hoe heet dat) zou ik toch andere speakers kiezen dan voor kamer muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts