Jump to content

Verslag | Monofestijn bij Sonore Audio

Ivan10
 Share

Recommended Posts

16 hours ago, Ivan10 said:

We zitten op een lokaal terras en keuvelen nog wat na. Cock vertelt over de filosofie van elektronicadesign, die hij en Arnold hebben ontwikkeld. Ze kijken naar het grotere geheel nog vóór het bouwen. Ze letten op de banen van het signaalpad, maar ook op de magnetische velden die onderdelen kunnen uitstralen. En dat onderdelen van de metalen behuizing uit de buurt blijven, want ook dat kan invloed op het signaal hebben. Een bijzondere test van Arnold en Cock was het gehoormatig vaststellen van de invloed van weerstanden en condensatoren op het signaal. Een weerstand en condensator is voor Cock altijd gehoormatig een vermindering van het geluid. Met een volle maag loop ik al snel naar mijn perron op Rotterdam Centraal Station. Op naar huis na een gezellige dag.

Mooi verhaal vooral dat laatste herkenbaar.   Probleem is je kan niet helemaal zonder, tenminste ik niet. Maar je kunt het wel zo maken dat het de schakeling duidelijk hoorbaar beter maakt. Verder zijn ontwerpen beneden de -130dB een uitdaging met buizen. 😅