Jump to content

Overname, voorstellen, plannen

Recommended Posts

• Admin
9 hours ago, leobus said:

Voor MIJ hoeft een extra kolom eigenlijk helemaal niet. Het neemt plaats in op je scherm en maakt daarmee alles wat er naast staat kleiner. Ik kijk altijd op een Ipad en niet op een groot scherm. Met die extra kolom worden de lettertjes dan wat klein. Ik kijk bij de topics gewoon wanneer er voor het laatst gereageerd is en dan weet ik wel of ik het al gelezen heb of niet. Als die “laatste bijdrage ... minuten/uur geleden” wat vetter gedrukt zou worden,zou ik dat wel handig vinden.

groet,

Leobus

Hallo Leobus,

Voor tabletten en telefoons kan die extra kolom uitzetten voor , voor telefoons staat hij uit.

Misschien even inventariseren wie er hier met een tablet de site bezoekt.

Waar zie jij die “laatste bijdrage ... minuten/uur geleden” ?

In het hoofdmenu staat achter elk item genoemd in welk topic “x hours/minutes ago” het laatst gereageerd is.

Daar kijk ik snel naar om een beetje bij te blijven.

Kan ik die extra kolom zelf uitzetten? Of moet de forumsoftware herkennen dat ik op een  ipad  mee doe?

Groet,

Leobus

• Admin
46 minutes ago, leobus said:

In het hoofdmenu staat achter elk item genoemd in welk topic “x hours/minutes ago” het laatst gereageerd is.

Daar kijk ik snel naar om een beetje bij te blijven.

Kan ik die extra kolom zelf uitzetten? Of moet de forumsoftware herkennen dat ik op een  ipad  mee doe?

Groet,

Leobus

Ik ga met beiden even aan de gang.

Wat ik, denk ik, zag is dat leden de mogelijkheid kunnen krijgen om dat inderdaad aan of uit te zetten.

Het forum herkend of je op een Pc, Tablet of telefoon het forum bezoekt.

• Admin

De zoekfunctie is inderdaad niet je van het, maar helaas heeft iedereen die deze forumsoftware gebruikt hier last van.

Het is een algemene klacht van alle gebruikers en hier is niets aan te doen vanuit de software zelf.

Jullie kunnen hier wel wat aan doen door bij je topic-start zg. "tags" in te vullen. Dit verbeterd het zoeken.

• Admin
23 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Helaas heb ik weinig idee hoe het allemaal anders zou kunnen of moeten, een goede zoekfunctie is wel een idee, hoewel ik met de bestaande ook wel uit de voeten kan.

Wel hoop ik dat een aantal dingen blijven waaronder het nooit opgeloste raadsel van de categorisering van de (nieuwe) leden als junior of senior member en dat de indertijd met veel enthousiasme samengestelde "luister & test-CD" niet helemaal in de vergetelheid raakt.

Als laatste: er is voorgesteld om een (vrijwillige/jaarlijkse) bijdrage in de kosten die het forum met zich meebrengt, te verdelen over de leden. Daartoe ben ik zeker bereid.

Hallo Kraus,

Over de zoekfunctie heb ik hierboven al wat gezegd.

De categorisatie heb ik zojuist aangepast. Iedereen is meteen "Member/Lid" ipv. junior member.

Nu alleen nog even bepalen vanaf wel getal men een "Senior/Oudgediende" is 😀

Ik ben benieuwd naar wat je met "luister & test-CD" bedoelt. Kun je iets duidelijker zijn?

• Admin
19 minutes ago, Hans van Liempd said:

Deze:

Ja, ik zie het al. Ook deze is getroffen door het afkap-syndroom.

Wat wil je dat ik doe?

EDIT: Ik heb aanpassingen in de zoekfunctie aangebracht. Eerst moet het forum alle topics her-indexeren voordat dit resultaat oplevert. Dat duurt dus nog even.

58 minutes ago, Hans van Liempd said:

Jammer, dat deze ook al beschadigd is. Is er niet ergens een oude backup?

Ik meen dat het mis is gegaan bij het importeren in andere forumsoftware. Eerder draaide Hear op zoiets als het audiofreaksforum.

Oude back-ups van de hear tijd zijn nooit bewaard. Er is altijd een back-up gemaakt als de forumsoftware een update kreeg. Er is voor een paar jaar geleden door Invision Community (IC) een compleet nieuwe forumsoftwarepakket gemaakt. Zowel aan de voorzijde (gebruikerszijde) als aan de achterzijde (CMS). Ik weet nog wel dat er in het begin daar wel bugs inzaten, die men vanuit IC  in de weken daarna heeft gerepareerd. Het kan zijn dat er daar iets fout is gegaan.
Of met de migratie van het hear forum naar het high-endforum. Maar eerlijk gezegd kan ik mij dat niet voorstellen. Het kan ook zijn dat het al eerder kapot was voordat het Hearforum van eigenaar wisselde. In elk geval heeft deze beheerder nooit alle topics 1 voor 1 afgelopen en gecontroleerd. 

1 minute ago, audiofreak said:

@Hans van Liempd Hoe weet je nou dat een topic is beschadigd?
Als ik vluchtig erdoorheen scroll en kijk, dan zie ik er niets verkeerd aan.

Ja dat wilt deze oude beheerder ook wel weten.

23 minutes ago, audiofreak said:

@Hans van Liempd Hoe weet je nou dat een topic is beschadigd?
Als ik vluchtig erdoorheen scroll en kijk, dan zie ik er niets verkeerd aan.

Je kijkt naar de langere postings in het topic. Hier staan op het eind dan onvoltooide zinnen.

Het jammere is, dat dit nou vaak de inhoudelijke postings zijn.

Oh okee. Ja, dat heb ik inderdaad gezien, maar niet die link gelegd. Zo zie je in de oude topics ook geen afbeeldingen meer. Ik denk dat het niet is terug te halen wanneer dat is gebeurd en in welke periode. Jammer, maar het is vast niet meer te repareren. In ieder de afbeeldingen niet

Wanneer ik dit in Google type: "forumupdate" site:www.high-endforum.nl

krijg ik dit:

Beste HEAR,. Als ik oude topics van voor de forumupdate bekijk dan worden de quotes en plaatjes niet als zodanig weergegeven. De tags lijken in orde te zijn ...

Helaas heb ik geen toegang tot dat topic, maar toen is het kennelijk misgegaan.

• Admin
30 minutes ago, Hans van Liempd said:

Wanneer ik dit in Google type: "forumupdate" site:www.high-endforum.nl

krijg ik dit:

Helaas heb ik geen toegang tot dat topic, maar toen is het kennelijk misgegaan.

Daar, Posted August 22, 2004, staat in dat er na een update geen plaatjes meer getoond worden omdat de manier van het afbeelden van plaatjes gewijzigd is.

Heeft dus geen betrekking op het genoemde probleem van afkappen.

• Admin
9 hours ago, Hans van Liempd said:

Quotes kennelijk ook niet.

Maar ik denk inderdaad dat het later was. De test CD hebben we later gemaakt en daarbij is het ook misgegaan.

Laten we er maar geen tijd meer aan verspillen. Herstellen lukt dus toch niet.

Hallo Hans,

Er is nog best veel uit die topics te halen.

Is het misschien een idee dat jij een nieuw topic begint met info uit die beide topics?

Dan kan de rest daar op aanhaken en krijgen we weer een topic die voor veel mensen van belang kan zijn 👍

Is het idee om statistieken bij te houden welke topics vaak bezocht worden? Kan je voor de meest populaire een nieuwe aanmaken (met verwijzing naar het oude draadje). Mogelijk verlaagt dat de drempel om over zo'n onderwerp te posten.

• Admin
4 hours ago, Duck-Twacy said:

Is het idee om statistieken bij te houden welke topics vaak bezocht worden? Kan je voor de meest populaire een nieuwe aanmaken (met verwijzing naar het oude draadje). Mogelijk verlaagt dat de drempel om over zo'n onderwerp te posten.

Hallo Duck-Twacy,

Bedoel je niet topics die veel reply's krijgen?

Mijn idee is om lange / grote topics tzt. te splitsen in een nieuw topic. Ik zag dat dit al eerder gedaan werd.

Ik bedoelde eigenlijk met name topics waar veel (meestal anonyme) guests in kijken. Soms zie je dat er 30 a 40 guests aanwezig zijn op het forum. Die moeten daar toch met een bepaalde reden gekomen zijn.

Topics met veel recente replies staan al in de picture dus die hebben geen extra aandacht nodig. Maar als er in een bepaald onderdeel vaak gekeken wordt, dan spreekt dat wellicht een doelgroep aan. Als dat nu als gearchiveerd en/of verminkt draadje ergen op pagina 25 staat, zal de barierre wat groter zijn om er iets aan toe te voegen (al dan niet na aanmelden).

Nu ja, was maar een idee en het vergt natuurlijk wel wat tijd en inspanning.

NB natuurlijk is er nu al een telling van replies en views. Maar zou vooral nuttig zijn in dit verband om te kijken naar de views van bv de afgelopen 6 maanden. Dat ooit 15 jaar geleden een onderwerp destijds 5000 views had, maar sindsdien niets meer, is minder interessant. Het gaat dus om recentere views denk ik

Edited by Duck-Twacy

Dat is mooi (heb je alleen nog de tijd en moeite nodig om de tools te (instal)leren)

Voor mn werk heb ik wel een een tijdje met elastic search gestoeid (ook wel ELK stack genoemd). Kun je machtige mooie grafieken mee maken op basis van allerlei logdata.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...