Groovy Posted 28 mei 2020 Report Share Posted 28 mei 2020 Ik vind het wel leuk als een oud gerenomeerd merk weer op de markt komt, met kwalitatief goed spul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 mei 2020 Author Report Share Posted 28 mei 2020 (edited) 53 minutes ago, Groovy said: Ik vind het wel leuk als een oud gerenomeerd merk weer op de markt komt, met kwalitatief goed spul. Wat is kwaliteit? Het oude Leak spul uit de jaren 60, is door het kwaliteitsfilter: "tijd" gegaan. Edited 28 mei 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 mei 2020 Report Share Posted 28 mei 2020 Ik lees van jouw dat je vind dat de oude leaks best wel goed gebouwd zijn, als dat met de nieuwe versterkers ook zo is dan kun je van kwaliteit spreken. Vroeger maakte men apparaten die bij wijze van een leven lang mee gingen, of die insteek nog geld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 mei 2020 Author Report Share Posted 28 mei 2020 25 minutes ago, Groovy said: Vroeger maakte men apparaten die bij wijze van een leven lang mee gingen, of die insteek nog geld? Volgens mij, na de jaren 70...80, voor de meeste merken niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2020 Report Share Posted 28 mei 2020 2 hours ago, Groovy said: Ik vind het wel leuk als een oud gerenomeerd merk weer op de markt komt, met kwalitatief goed spul. Vond deze woordspeling wel leuk https://hifi.nl/artikel/29009/Leak-Stereo-130-en-CDT-nieuwe-producten-van-gereanimeerd-merk.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 mei 2020 Author Report Share Posted 28 mei 2020 Zou wel eens een foto van binnen willen zien. En het schema natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 mei 2020 Report Share Posted 28 mei 2020 1 hour ago, Duck-Twacy said: Vond deze woordspeling wel leuk https://hifi.nl/artikel/29009/Leak-Stereo-130-en-CDT-nieuwe-producten-van-gereanimeerd-merk.html Ja leuk,mensen worden ook wel eens gereanimeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2020 Report Share Posted 28 mei 2020 1 hour ago, Tubejack said: Zou wel eens een foto van binnen willen zien. En het schema natuurlijk Heb gezocht, maar niks gevonden. Nog te nieuw denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 mei 2020 Report Share Posted 28 mei 2020 ReproRetro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 mei 2020 Author Report Share Posted 28 mei 2020 (edited) 1 hour ago, Seed7 said: ReproRetro Precies, kennelijk was Spido weer trendsetter. Die oude Stereo 30+ klinken echt héél goed. Maar je moet wel de juiste onderdelen en waardes gebruiken. Geen goedkope rommel. Zie https://tubejack.nl/2020/05/15/leak-time/ halverwege "zo moet het niet' Edited 28 mei 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 oktober 2020 Author Report Share Posted 24 oktober 2020 (edited) Vandaag is er weer zo' n fijne Leak versterker tot leven gekomen. Klinkt prachtig als je hem restaureert met de juiste onderdelen. Het heeft wel wat van een goede buizen versterker. Behoorlijk veel power ook, uit zo'n klein kastje. Ik meet zo ruim 2x40watt. Alleen het vervangen van de eindtransistoren is erg moeilijk. Je hebt daar eigenlijk geen ruimte voor in deze versterker. Edited 24 oktober 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 24 oktober 2020 Report Share Posted 24 oktober 2020 Leuk hoor, Jack. Hadden we het toch van de week nog over. Over de Leak versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 oktober 2020 Author Report Share Posted 24 oktober 2020 25 minutes ago, audiofreak said: Leuk hoor, Jack. Hadden we het toch van de week nog over. Over de Leak versterkers Ze zijn gewild, ook bij onze serieuze zuider buren. Misschien moet ik maar eens een voor mezelf maken. Ik heb nog wat staan "werking is nog onbekend" T Toch komt zelfs, dit weer goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 oktober 2020 Report Share Posted 25 oktober 2020 De nieuwe Leak schijnt van binnen een Quad te zijn. Zelfde concern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2020 Author Report Share Posted 25 oktober 2020 (edited) 10 hours ago, carl said: De nieuwe Leak schijnt van binnen een Quad te zijn. Zelfde concern. Ik heb nog nooit een foto van de nieuwe Leak's van binnen gezien, dus ik heb geen flauw idee. Dat het niet meer Leak is, van de jaren 60 geloof ik meteen. Waarom de oude Leak's zo goed klinken is voor een deel simpel o.a.1e kwaliteit onderdelen; Die je nu 60 jaar later nog steeds kunt kopen. In die nieuwe Leak's zit dat vast niet. Edited 25 oktober 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 oktober 2020 Report Share Posted 25 oktober 2020 Ik denk ook dat IAG de firma die Quad, Leak en trouwens ook Luxman maakt zich met name richt op de Aziatische markt Jack. Maar ik houd het ook maar bij de oude Quad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2020 Author Report Share Posted 25 oktober 2020 Ik heb niet veel met Quad. Wat eigenzinnig. De 66 serie vind ik wel mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober 2020 Report Share Posted 25 oktober 2020 2 minutes ago, Tubejack said: Ik heb niet veel met Quad. +1 Ik heb er nog veel minder mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2020 Report Share Posted 3 november 2020 Dat wist ik nog niet Roger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 november 2020 Report Share Posted 3 november 2020 Qwa vormgeving vind ik Quad ook niet mooi,ik had ooit een 303 dat speelde wel goed. De latere series vind ik mooier. De buizenversterkers monoblokken vind ik wel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 november 2020 Report Share Posted 3 november 2020 (edited) On 10/25/2020 at 9:14 AM, carl said: De nieuwe Leak schijnt van binnen een Quad te zijn. Zelfde concern. On 10/25/2020 at 5:50 PM, Tubejack said: Ik heb nog nooit een foto van de nieuwe Leak's van binnen gezien, dus ik heb geen flauw idee. Dat het niet meer Leak is, van de jaren 60 geloof ik meteen. Waarom de oude Leak's zo goed klinken is voor een deel simpel o.a.1e kwaliteit onderdelen; Die je nu 60 jaar later nog steeds kunt kopen. In die nieuwe Leak's zit dat vast niet. Hier een folder van de nieuwe Leak met binnenzijde. Lijkt dat op een Quad? Welke dan? Edited 3 november 2020 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 november 2020 Report Share Posted 3 november 2020 Sinds gisteren een 'vintage' nieuwe aanwinst erbij met wat hulp van mijn ex. Een Nakamichi LX-3 cassettedeck. Speelt werelds. Zelfs mijn minstens 35 jarige oude TDK SA-90 en MA-90 cassette's klinken nog zo goed, alsof het gisteren is opgenomen. Deze oude cassette's waren ooit opgenomen op destijds mijn Nakamichi Dragon. Helaas heb ik die Dragon niet meer, want die heb ik noodgedwongen een aantal jaren terug moeten verkopen. Maar goed, een goede legermaat heeft ook een Nakamichi Dragon en die heeft deze laatst een servicebeurt laten geven bij Ton van der Hoff, oud medewerker van Transtec. (https://quadrevisie.nl/nakamichi/artikel01.html) Mijn maat was zo enthousiast over zijn servicebeurt van zijn Dragon. Hij zei letterlijk: "ik heb nog nooit zo goed mijn eigen Dragon horen klinken en hoe goed die oude cassette's nog kunnen klinken". Zijn enthousiasme was zo erg dat ik ook weer werd aangestoken en op zoek ben gegaan. Met dit resultaat en wat lieve hulp van een ex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2020 Report Share Posted 3 november 2020 (edited) 2 hours ago, audiofreak said: Hier een folder van de nieuwe Leak met binnenzijde. Lijkt dat op een Quad? Welke dan? Ook maar gelezen op de hifi Wigwam Onno: Quad en Audiolab technologie https://www.hifiwigwam.com/forum/topic/142359-leak-stereo-130/ Leuk zo’n Nak! Edited 3 november 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 november 2020 Author Report Share Posted 3 november 2020 (edited) 1 hour ago, audiofreak said: Hier een folder van de nieuwe Leak met binnenzijde. Lijkt dat op een Quad? Welke dan? Toch ziet het er leuk uit van binnen. Er zitten een hoop mooie componenten in. Maar of het 50 jaar mee gaat? vast niet. Maar 5-6-7 jaar vast wel. Dankzij Duck kwam ik op deze link. https://www.hifinews.com/content/leak-stereo-30-plus-amplifier Mooie NAK! Ik zou zelf de aandrukrollen en geleiders even schoonmaken. Edited 3 november 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2020 Report Share Posted 3 november 2020 (edited) 2 hours ago, audiofreak said: https://www.quad-hifi.co.uk/vena-ii/ Dat verhaal van die Engelsen lijkt wel te kloppen Onno. Maar ik vind die Leak er veel mooier uit zien dan de Quad Vena. Edited 3 november 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts