sultankat Posted 25 maart 2021 Report Share Posted 25 maart 2021 6 hours ago, Tubejack said: Lekker met vintage bezig. Dit is een Sony PS-6750 met een Denon 103R. Wordt aangesloten op een mooie buizen phono/pre. Het wachten is op onderdeeltjes om de step-up trafo's exact aan te passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 25 maart 2021 Report Share Posted 25 maart 2021 Dat is een heel goede platenspeler Jack, een vriend van mij heeft er ook zo een. Ook de arm is verrassend goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 maart 2021 Author Report Share Posted 25 maart 2021 Just now, sultankat said: Dat is een heel goede platenspeler Jack, een vriend van mij heeft er ook zo een. Ook de arm is verrassend goed. Zeker goed, in de arm kunnen de beste MC elementen. Deze is van een klant, die ik meer tot mijn vrienden en kennissen kring reken. Ik heb er jaren met plezier met zo'n PS-6750 gespeeld. Hij was helemaal niet zo mooi als deze. De mijne weggedaan omdat ik ook een keer, een heel nieuwe speler wilde. Het werd een Technics SL-1210GR. Zeer tevreden mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2021 Author Report Share Posted 23 november 2021 (edited) Maar weer eens een oud topic een zetje geven. Deze is voor 3/4 klaar. Pioneer SX-1250 Edited 23 november 2021 by Tubejack typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 In ieder geval genoeg knopjes Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 Ik vind het prachtig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 Super man mooie recievert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2021 Author Report Share Posted 23 november 2021 (edited) 1 hour ago, carl said: In ieder geval genoeg knopjes Jack Ze hebben een functie want er zijn veel aansluitingen. 2x tape/cassette deck, aux, 2x phono. Op de meeste ingangen kan een dac worden aangesloten. Voor puristen. De complete toonregeling en allerlei schakelaars, kan overgeslagen worden. Maar die zijn zo goed van kwaliteit, dat het verschil, -met of zonder- nauwelijks waarneembaar is. Alleen de allerbeste onderdelen zijn gebruikt, waar echt niet op een paar honderd € meer gekeken werd. Compromisloos 2K restauratie project Edited 23 november 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2021 Author Report Share Posted 23 november 2021 8 minutes ago, aurelius70 said: Super man mooie recievert. Zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 Mag mij sinds enkele weken trotse eigenaar van een sony ta f6 amp St6 tuner tc k 6 tape deck noemen. Erg mooi spul. Tuner staat in reparatie. Versterker komt daarna aan de beurt. Vind hem zelf prachtig klinken. Die reciever van jou jack zal zeker Nog beter klinken. Duivels man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2021 Author Report Share Posted 23 november 2021 (edited) Ja zo'n receiver wordt compleet opnieuw opgebouwd met moderne ruisarme transistoren en high-end condensatoren. Mooi spul Sony, die tuner (995 gulden) en versterker (2000 gulden) heb ik ooit zelf nieuw gekocht. Edited 23 november 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 27 minutes ago, Tubejack said: Ja zo'n receiver wordt compleet opnieuw opgebouwd met moderne ruisarme transistoren en high-end condensatoren. Mooi spul Sony, die tuner (995 gulden) en versterker (2000 gulden) heb ik ooit zelf nieuw gekocht. Nieuw gekocht dat was toch een behoorlijke bak duiten. De pioneer gaat dan weer blinken Na de revisie. Wat ga je er verder aan hangen. Een ct 1250 tape deck. En of een pl 117 platenspeler ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2021 Author Report Share Posted 23 november 2021 (edited) 13 minutes ago, aurelius70 said: Nieuw gekocht dat was toch een behoorlijke bak duiten. De pioneer gaat dan weer blinken Na de revisie. Wat ga je er verder aan hangen. Een ct 1250 tape deck. En of een pl 117 platenspeler ?? Voor die ST-A6B Sony tuner alleen al moest ik +/- 5 weken vakantie werk doen. Die SX-1250 is van een kennis, ik heb er zelf ook een, maar die is nog is zeer slechte staat. Momenteel speel ik met deze zwarte SX-1050 dat in 1 model onder de SX-1250. Speciaal door Pioneer voor het Amerikaanse leger heeft gemaakt en die in Duitsland gelegerd waren. Bijna net zo mooi Edited 23 november 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 14 minutes ago, Tubejack said: Voor die ST-A6B Sony tuner alleen al moest ik +/- 5 weken vakantie werk doen. Die SX-1250 is van een kennis, ik heb er zelf ook een, maar die is nog is zeer slechte staat. Momenteel speel ik met deze zwarte SX-1050 dat in 1 model onder de SX-1250. Speciaal door Pioneer voor het Amerikaanse leger heeft gemaakt en die in Duitsland gelegerd waren. Bijna net zo mooi Man wat een pracht bak. Zeldzaam dus. Zit er dan een hand geschakelde Spanings schakelaar op. Om dat hij voor amerkaanse en euroees gebruik is.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2021 Author Report Share Posted 23 november 2021 Een spanning carrousel? Volgens mij wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 Daarna kregen we de tijd dat met minder knoppen is beter, minder is meer. Ook uit het Britse kamp dan de gladde "no nonsens" bakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 50 minutes ago, Tubejack said: Een spanning carrousel? Volgens mij wel. Oh heet dat zo weer wat geleerd Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 5 hours ago, Tubejack said: Ze hebben een functie want er zijn veel aansluitingen. 2x tape/cassette deck, aux, 2x phono. Op de meeste ingangen kan een dac worden aangesloten. Voor puristen. De complete toonregeling en allerlei schakelaars, kan overgeslagen worden. Maar die zijn zo goed van kwaliteit, dat het verschil, -met of zonder- nauwelijks waarneembaar is. Alleen de allerbeste onderdelen zijn gebruikt, waar echt niet op een paar honderd € meer gekeken werd. Compromisloos 2K restauratie project Ik twijfel echt niet aan je kunde en ambitie Jack. Erg mooi natuurlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2021 Author Report Share Posted 23 november 2021 Misschien wordt het wel beter dan mijn high-end spullen Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 Toch vind ik die Pioneer van een serie eerder, met die blauwe afstemschaal nog niet iets mooier bv http://audioklassiks.de/wordpress/?p=456 (met service manual) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2021 Author Report Share Posted 23 november 2021 (edited) 9 hours ago, Duck-Twacy said: Toch vind ik die Pioneer van een serie eerder, met die blauwe afstemschaal nog niet iets mooier bv http://audioklassiks.de/wordpress/?p=456 (met service manual) Dat is de SX-828 uit begin jaren 70, het top model. Echt kwaliteit, zeer mooi gebouwd, met ingegraveerde teksten in het front @Bron foto van Hifihobbyist Printerest Ook van binnen top bron: usaudiomart.com Edited 24 november 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted 23 november 2021 Report Share Posted 23 november 2021 Ik begin hier echt van te watertanden Link to comment Share on other sites More sharing options...
bramsat Posted 24 november 2021 Report Share Posted 24 november 2021 Met het uiterlijk van die pioneer begonnen de jappen de europese (duitse) audio industrie zoals grundig nordmende,saba etc flinke klappen uit te delen. Eind 1970 waren de meesten failliet. De meeste versterkermerken (ja ook de bovenstaande pioneer) klonken warm oftewel ietwat loudnesachtig.....teminste tot ±1977/78 De grootste concurent voor de jappen was philips destijds...en vooral toen philips in japan ging produceren met zijn versterkerlijn de AH serie. Aiwa was ook wereldwijd een bekend merk kwa versterkers...nadien ingelijfd door sony en beroemd geworden door zijn cassettedecks. Bezit nog steeds 10 versterkers uit de tijd 1978 tot 1981.....onderstaand nog een aiwa uit ±1979.....gewicht ±18 kilo..kwam gelijktijdig uit met de intrede van de accuphase E202.....prijs van deze amps ±1250/1300 mark. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bramsat Posted 24 november 2021 Report Share Posted 24 november 2021 Let wel! er was in 1969 niet 1 merk die aan deze philips set kon tippen.....kwa uiterlijk.....2 jr later brachten ze de MFB aktieve speakers op de markt de 532. Wereldwijd was philips nummer 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted 24 november 2021 Report Share Posted 24 november 2021 Dat ziet er mooi uit. En klinkt over de telefoon nog goed ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts