Seed7 Posted 1 april 2023 Report Share Posted 1 april 2023 (edited) Echt vintage luidspreker, met de impedantie van die luidspreker kun je de trafo uit je SET slopen Voor wie de aandrijving mist, die zit aan de voorkant van de conus, niet ongebruikelelijk in die tijd. Edited 1 april 2023 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 3 april 2023 Report Share Posted 3 april 2023 Dit is mijn vintage, sinds een aantal weken in mijn bezit. De Magnat Sigma 800 uit 1986 in top conditie. Technisch 100%, nog niet aan het filter gesleuteld. Optisch gebruikssporen maar geen beschadigingen. Meer dat de zwarte kleur wat vervaagd waardoor het hout meer zichtbaar wordt. Heeft wel charme. De units zijn door de vorige (eerste) eigenaar altijd beschermd geweest door het front waardoor het aluminium in onberispelijke staat verkeerd. Niet dof uitgeslagen en nog mooi glimmend. Ik heb de fronts er af gelaten omdat ik dit mooier vind maar heb wel het aluminium licht ingesmeerd met WD40 waardoor deze een beschermlaag heeft. Klank???? Alles in balans, mooie laag druk bij laag volume en een werkelijk helder/schoon midden hoog gebied. Mijn smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 april 2023 Author Report Share Posted 3 april 2023 Ze zien er fraai uit Marcel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 3 april 2023 Report Share Posted 3 april 2023 19 minutes ago, Tubejack said: Ze zien er fraai uit Marcel. Dank je wel. Zo klinken ze ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 23 juli Report Share Posted 23 juli On 26-11-2021 at 22:43, Vinyl_Fuchs said: Geldt ook voor Miele. Toevallig vandaag een nieuwe Miele (WEI 875 WPS) bestelt ter vervanging van onze 15 jaar oude V5845 (binnentrommel loopt aan, vermoedelijk trommelkruis, lager ok) 40>30>25>15>? jaar. Een beetje zelfspot is nooit weg: kom je terug van vakantie, geeft onze Miele (2021) van €1600 een waterproof storing: bel Miele. "Hell, no. Prutsers". Bouw gewoon een machine die jullie naam betaamt: Max Verstappen modus aan en ik kan jullie namens mijn gezinsleden bevestigen dat mijn modus nog erger is: zelfs de meest heetgebakerde Italianen bonden in toen ik ze op (non-)verbale wijze in het verkeer kenbaar maakte van mijn ongenoegen. Ja, Ik heb een kort lontje, maar omdat ik paradoxaal genoeg over het algemeen uiterst gemoedelijk ben, voert dit nooit tot problemen. P.s. de wasmachine doet het weer, minus honderden euri Miele(-monteurs) kosten. Evengoed schandalig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 24 juli Report Share Posted 24 juli Alles voor maximale winst bij de fabrikant. In Frankrijk is het zelfs verboden om apparaten op de markt te brengen die door de fabrikant bewust een verkorte levensduur worden gegeven. Is een dun lijntje, en soms lastig te bepalen waar die ligt, maar het begin is er. Mijn huidige Siemens wasmachine en droger zijn ook 23 jaar oud en functioneren nog als een nieuwe. Ben ook bang dat wat ervoor in de plaats komt als deze stuk zijn sowieso de 23 jaar niet gaat halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pass Posted 24 juli Report Share Posted 24 juli (edited) 1 hour ago, Edje2 said: Ben ook bang dat wat ervoor in de plaats komt als deze stuk zijn sowieso de 23 jaar niet gaat halen. Ik ben met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid overtuigd dat je gelijk gaat krijgen. Maar een blik op de verbruikscijfers is over het algemeen genoeg om mijn hang naar lange levensduur om te buigen in een andere richting. Edited 24 juli by Pass typefout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 24 juli Report Share Posted 24 juli Helemaal mijn idee. Kom er ook steeds meer achter dat je een richting op wordt geduwd die zeker niet in het belang van de consument is. Zo lang mogelijk met spullen doen is dat wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 juli Author Report Share Posted 24 juli 21 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Een beetje zelfspot is nooit weg: kom je terug van vakantie, geeft onze Miele (2021) van €1600 een waterproof storing: bel Miele. "Hell, no. Prutsers". Bouw gewoon een machine die jullie naam betaamt: Max Verstappen modus aan en ik kan jullie namens mijn gezinsleden bevestigen dat mijn modus nog erger is: zelfs de meest heetgebakerde Italianen bonden in toen ik ze op (non-)verbale wijze in het verkeer kenbaar maakte van mijn ongenoegen. Ja, Ik heb een kort lontje, maar omdat ik paradoxaal genoeg over het algemeen uiterst gemoedelijk ben, voert dit nooit tot problemen. P.s. de wasmachine doet het weer, minus honderden euri Miele(-monteurs) kosten. Evengoed schandalig. In dit soort gevallen: Niet boos worden, korte lontjes werken hier niet. Hooguit teleurstelling doorgeven. Eerst contact opnemen met leverancier/winkel, niet met Miele. Van zo'n wasmachine mag je verwachter dat die lang meegaat. Er is mogelijk een coulance regeling. In de witgoed branche is die er ook maar kan ik niet 1-2-3 vinden. Als dat niet helpt zou ik zelf schriftelijk contact opnemen met Miele. Hopelijk heb je in de tussen tijd schone onderbroeken genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 24 juli Report Share Posted 24 juli 1 hour ago, Tubejack said: In dit soort gevallen: Niet boos worden, korte lontjes werken hier niet. Hooguit teleurstelling doorgeven. Eerst contact opnemen met leverancier/winkel, niet met Miele. Van zo'n wasmachine mag je verwachter dat die lang meegaat. Er is mogelijk een coulance regeling. In de witgoed branche is die er ook maar kan ik niet 1-2-3 vinden. Als dat niet helpt zou ik zelf schriftelijk contact opnemen met Miele. Hopelijk heb je in de tussen tijd schone onderbroeken genoeg. Zoals eerder vermeld, de wasmachine doet het weer zonder lekkage. Ik vermoed dat deze schijnbaar éénmalige lekkage gekomen is door de reinigingstabletten die ik laatst gebruikt heb voor de machinereiniging i.c.m. twindos systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 juli Author Report Share Posted 24 juli 35 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Zoals eerder vermeld, de wasmachine doet het weer zonder lekkage. Ik vermoed dat deze schijnbaar éénmalige lekkage gekomen is door de reinigingstabletten die ik laatst gebruikt heb voor de machinereiniging i.c.m. twindos systeem. Machine stuk door reiniging tabletten? Is nieuw voor mij. Wij gebruiken ook Miele maar niet van die geavanceerde types . Meestal één stapje boven een basis model. Mijn vrouw wast af en toe op 95C en houdt de rubbermanchet schoon. Dat gaat al 16 jaar probleemloos, hetzelfde geldt voor de wasdroger 18 jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 24 juli Report Share Posted 24 juli 30 minutes ago, Tubejack said: Machine stuk door reiniging tabletten? Is nieuw voor mij. Wij gebruiken ook Miele maar niet van die geavanceerde types . Meestal één stapje boven een basis model. Mijn vrouw wast af en toe op 95C en houdt de rubbermanchet schoon. Dat gaat al 16 jaar probleemloos, hetzelfde geldt voor de wasdroger 18 jaar. Ik had de reinigingstablet in de wasmiddellade gelegd en die is vermoedelijk niet voldoende opgelost met vermoedelijk deze lekkage tot gevolg, Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 juli Author Report Share Posted 24 juli (edited) Hier hebben ze het over flacons met reiniging middelen. Niet over spul, dat je in wasmiddel lade moet doen. Edited 24 juli by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 juli Report Share Posted 24 juli Het was iig wel nodig Fuchs gezien de smurrie die eruit kwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts