ArrO Posted 30 juli 2001 Report Share Posted 30 juli 2001 aaangezien ik op een ander vlak al geruime tijd zaken doet via EBAY USA vroeg ik mij af dat als je in de States een audiocomponent koop van 110 volt je deze via een omzetter naar 220 240 kan krijgen of dit klank(gehoormatig) nadelig is. of kan ik zoiets makkelijk doen en maakt het niets uit.? gr R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 juli 2001 Report Share Posted 30 juli 2001 Hoi ArrO, De beste manier om die 110V apparaten te voorzien van een scheidingstrafo 230V/110V. deze trafo's kan elke winkelier wel regelen, maar ze zijn wel kostbaar. Zeker als je een joekel van een eintrap van spanning (en stroom) moet voorzien, kan dit behoorlijk in de papieren lopen. Hoe meer VA er geleverd moet worden, hoe duurder. Een andere manier, maar veel ingewikkelder en ook gevaarlijker is de interne voedingstrafo vervangen door een type dat normaliter in een Europese versie zit, of als je geluk hebt, een andere aftakking van diezelfde trafo gebruiken. Je zult dan waarschijnlijk ook de voedingsprint moeten wijzigen, maar dat weet ik niet zeker. Als het gaat om een Japans merk is de kans aanwezig dat je met een simpele schakelaar op de achterzijde van het apparaat de spanning kan omschakelen. Let er wel op dat je bij manier 2 en 3 de interne zekeringen moet vervangen door een 250V type Let er ook op dat ALLE hometheater apparaten voor de amerikaanse markt GEEN SCART-aansluiting hebben, omdat dat weer iets typisch Europees is. Iets waar een Amerikaan zich niks van aantrekt. Als je volgens de eerste methode te werk gaat, zul je er zeker niet klankmatig op achteruit gaan. Volgens de 2e manier, kan dit ingrijpende gevolgen hebben voor de klank, omdat je in de voeding zit te klooien. Bij de derde manier zal het ook wel niet veel uitmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArrO Posted 31 juli 2001 Author Report Share Posted 31 juli 2001 Dank je sodejuu voor je heldere antwoord het zou eigenlijk alleen maar gaan om high end app. Krell, ML, Bryston etc. Ik zal es gaan rond kijken of het veel scheelt . gr R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 juli 2001 Report Share Posted 31 juli 2001 Hoi ArrO Als je gaat kijken voor een scheidingstrafo voor een Krell, ML, Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 1 augustus 2001 Report Share Posted 1 augustus 2001 Ga gewoon naar Duitsland, dichterbij (garantie) en waarschijnlijk nog goedkoper ook. Vooral oudere modellen zijn voor een prikkie te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert Kamphuis Posted 3 augustus 2001 Report Share Posted 3 augustus 2001 Kijk ook eens naar de Duitse Ebay-versie. Daar is heel wat HiFi te koop voor leuke prijzen. Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts