Peter Posted 3 mei 2001 Report Share Posted 3 mei 2001 Na een paar jaartjes werken ben ik eindelijk toe aan de vervanging van mijn oude Philips-setje met bose-speakers uit de jaren zeventig (toen ze nog goed klonken). Het is de bedoeling dat ik de komende jaren met plezier vooruit kan. Al jaren ben ik hopeloos verliefd op eigenlijk alles wat NAD maakt. Vandaar de keus voor de c370. Maar welke speakers klinken hier nu goed op? Zelf denk ik aan Tannoy's of B&W's. Maar ik ben als de dood dat ik in al mijn enthousiasme iets over het hoofd zie dat zeker de moeite van het beluisteren waard is. Mooi laag is voor mij belangrijk, luister veel naar (stevig) gitaarwerk met af en toe een vleugje klassiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 3 mei 2001 Report Share Posted 3 mei 2001 Hallo Peter, Er zijn tegenwoordig veel goede speakers te koop, maar uitgaande van het feit dat NAD versterkers strak en redelijk helder klinken zou ik oppassen met speakers die erg helder klinken, daar kan het dan te scherp of kil mee klinken. Maar verder kun je er alles mee aansturen. Naast B&W en Tannoy kun je ook denken aan Chario, Dynaudio, Linn, AudioPhysik enz. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 10 mei 2001 Report Share Posted 10 mei 2001 Hallo, Ga eens luisteren naar Chario. Volgens mij heb ik eens een Chario T200 zeer goed horen matchen met een NAD 317. Zeker de moeite waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted 11 juni 2001 Author Report Share Posted 11 juni 2001 Dank voor de tips. Inmiddels heb ik de B&W's uitgebreid getest. Pikte uiteraard feiloos het duurste setje eruit. Het viel me eigenlijk op hoeveel speakers op de NAD370 door de mand vielen. Volgens de uiterst vriendelijke verkoper kwam dat doordat de NAD370 nogal een krachtpatser is en dat in een woonkamer een lichtere versterker ook wel kan volstaan? Zo raadde hij een NAD voorversterker met eindversterker aan. Onzin of had ie gelijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts