Jump to content

Denon komt met nieuwe modellen!

Nightfly
 Share

Recommended Posts

Beste getrainde oren daar in cyberland,

Zojuist zag ik op http://www.denon.com/catalog/products.asp?l=1&c=2

dat Denon in augustus met (o.a.) nieuwe receivers komt, 1602, 1802, 2802, 3802 en 4802!

Ik heb hier nog helemaal niets over gehoord in hifi-land. Jullie wel? Ben ik doof/blind geweest? Dit schopt de geplande aanschaf voor een receiver danig in de war. De prijzen van de huidige modellen zullen hierdoor immers onder druk komen te staan, dus betaal ik nu teveel (wachten op de ' najaars-uitverkoop' in de hifi-winkels).

Wat dunkt jullie hiervan? Wachten met aanschaf van een nieuwe versterker?

MvG,

The Nightfly.

Geplaatst door Nightfly:

Beste getrainde oren daar in cyberland,

Zojuist zag ik op http://www.denon.com/catalog/products.asp?l=1&c=2

dat Denon in augustus met (o.a.) nieuwe receivers komt, 1602, 1802, 2802, 3802 en 4802!

Ik heb hier nog helemaal niets over gehoord in hifi-land. Jullie wel? Ben ik doof/blind geweest? Dit schopt de geplande aanschaf voor een receiver danig in de war. De prijzen van de huidige modellen zullen hierdoor immers onder druk komen te staan, dus betaal ik nu teveel (wachten op de ' najaars-uitverkoop' in de hifi-winkels).

Wat dunkt jullie hiervan? Wachten met aanschaf van een nieuwe versterker?

MvG,

The Nightfly.

Ja, en als je weer een half jaar wacht, dan komen de modellen 1603, 1803, 2803, 3803 en 4803 uit. Dan kun je dan die oude "nieuwe" modellen weer goedkoper krijgen. eek.gif Het is jammer dat deze firma's zo vaak van assortiment wisselen. :(

Geplaatst door sodejuu:

Ja, en als je weer een half jaar wacht, dan komen de modellen 1603, 1803, 2803, 3803 en 4803 uit. Dan kun je dan die oude "nieuwe" modellen weer goedkoper krijgen. eek.gif Het is jammer dat deze firma's zo vaak van assortiment wisselen. :(

Ja ik moet je gelijk geven... dit geldt ook voor pc-spullen. Loop de winkel uit en het is alweer verouderd... maar nu zit er w

Geplaatst door Nightfly:

Sodejuu zeg! Inderdaad! bedank voor de tip.

En in de tussentijd laat ik mijn Supertech radiootje mijn oren dan nog maar even misbruiken

:D

Let wel, zo krijg je er nooit een als je blijft wachten omdat er elke keer nieuwe features op de apparaten zitten :( . Ik denk dat je moet gaan afwegen wat je wil en of je het ook allemaal gaat gebruiken (die toeters en bellen bedoel ik), want eens moet je toch de knoop doorhakken, anders luister je over 5 jaar nog naar je Supertech (als je dan nog oren over hebt) cool.gif .

Tja, da's vaak 'n nadeel met veel Japanse merken. Gelukkig heb ik er iets minder last van.

Mijn versterker koste 12 jaar geleden 1800,- en nu 2e hands bij 'n dealer nog 1200,-.

Ik zou dan nog heel even wachten Nightfly,en dan toeslaan als de oude modellen in de aanbieding gaan,als je perse Denon wilt hebben.

Groeten,

Alco

Geplaatst door sodejuu:

Let wel, zo krijg je er nooit een als je blijft wachten omdat er elke keer nieuwe features op de apparaten zitten :( . Ik denk dat je moet gaan afwegen wat je wil en of je het ook allemaal gaat gebruiken (die toeters en bellen bedoel ik), want eens moet je toch de knoop doorhakken, anders luister je over 5 jaar nog naar je Supertech (als je dan nog oren over hebt) cool.gif .

Ha die Sodejuu,

So-de-juu geldt dat ook voor zelfbouw-platenspelers ?

MvG,

Haudio

Geplaatst door sodejuu:

Ha die Sodejuu,

MvG,

Haudio

Geplaatst door Haudio:

Ha die Sodejuu,

MvG,

Haudio

Het is niet te hopen :D, maar die kans is wel aanwezig :( . Nee, ik hoop mijn "Project" toch binnen het jaar te voltooien en dan moet die toch wel enige tijd blijven staan. Ik ben niet van plan om elk half jaar een nieuwe te bouwen :P. Ik zou ook zo gauw niet weten welke toeters en bellen ik erbij moet verzinnen confused.gif, misschien een turbomotor met geregelde kat ;), of een tonearm met lendesteun, of een plateau met achterruitverwarming misschien confused.gif:D ?

Ha die Sodejuu,

Ik heb jou bericht 5 keer gelezen.

En nu begrijp ik het !

Je haald je Cd speler uit je auto en bouwt daar voor in de plaats een platenspeler.

MvG,

Haudio :rolleyes:

Geplaatst door Haudio:

Ha die Sodejuu,

Ik heb jou bericht 5 keer gelezen.

En nu begrijp ik het !

Je haald je Cd speler uit je auto en bouwt daar voor in de plaats een platenspeler.

MvG,

Haudio :rolleyes:

Nee, die hoef ik niet meer te bouwen, want die heb ik al gehad. Maar die beviel niet omdat die alleen maar "singeltjes" kon afspelen en dat was zo'n gedoe tijdens het rijden telkens om de drie minuten de plaat te wisselen. eek.gif

Het probleem van versterkers welke vervolgens weer een half jaar later werden opgevolgd door een nieuw model met enkele nieuwe mogelijkheden begon mij ook danig te storen.

Ik heb er voor gekozen om 1 keer wat meer te investeren in een apparaat welke de mogelijkheid biedt om later up te graden. Ik heb een Tag McLaren voor en eindversterker gekocht. Deze heeft bijvoorbeeld als voordeel dat bijvoorbeeld de uitbreiding van 5.1 naar 7.1 gewoon gebeurd door een uitbreidingskaart welke in het apparaat gebouwd wordt. Ook worden regelmatig via het internet nieuwe releases van de software uitgebracht die ik vervolgens met een speciale kabel vanuit mijn pc naar de versterker overzet. Op deze manier is Dolby Pro Logic II en HDCD beschikbaar gekomen voor deze versterker.

Het is initieel een wat grotere investering maar volgens mij betaald die zich op lange termijn wel terug. Niet meer ieder jaar mijn Yamaha versterker vervangen, zoals het hiervoor bij mij ging.

Jack

Denon biedt op de top A/V versterker ook een software upgrade mogelijkheid. Hierdoor hoef je niet een nieuw apparaat te kopen als er iets nieuws komt, maar kun je je versterker ff aan je pc knopen en de versterker upgraden.

Voor de Denon AVC-A1SE komt begin volgend jaar een upgrade naar Dolby Prologic II. DTS 24/196 wordt dan waarschijnlijk ook toegevoegd.

Geplaatst door Jeroen Leeflang:

Denon biedt op de top A/V versterker ook een software upgrade mogelijkheid. Hierdoor hoef je niet een nieuw apparaat te kopen als er iets nieuws komt, maar kun je je versterker ff aan je pc knopen en de versterker upgraden.

Voor de Denon AVC-A1SE komt begin volgend jaar een upgrade naar Dolby Prologic II. DTS 24/196 wordt dan waarschijnlijk ook toegevoegd.

Inderdaad een mooie oplossing van Denon. Alleen de prijs: een factor 3 duurder dan wat ik ervoor uit kan geven... :(

Overigens bedankt voor jullie reacties! Ik zal mijn vriendin eens voorzichtig gaan benaderen (lees: bewerken) opdat zij ermee instemt dat 'het huidige budget op dit moment toch echt niet toereikend is'.

Gewoon ff doorsparen en bij de juiste audiozaak aanschaffen.

Ik weet niet waar je woont, maar in Sneek zit een goede Denon dealer.

De modellen waar naar verwezen wordt zijn overigens de US modellen. Als je die hier aanzet komt er een rookwolk uit en ze zijn dus niet verkrijgbaar in ons land. De AVC-5800 is namelijk bijna gelijk aan de AVC-A1SE behalve dan dat de A1SE geen tuner heeft en geschikt is voor 230V/50Hz. ipv. 110V/60Hz.

• 1 year later...