Buell Posted 29 juni 2020 Report Share Posted 29 juni 2020 1 minute ago, René N. said: Ik heb dus blijkbaar niet overdreven in mijn (eerdere) verslagen . Leuk Fred, dat ook jíj dit zo ondergaan hebt.... Zeker niet overdreven René. Als ik nu mijn eigen stukje lees denk ik, nog nou nou, overdrijf je niet een beetje. Volmondig NEE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 juni 2020 Report Share Posted 29 juni 2020 Leuk je hebt de volledige ‘Sonore experience’ gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 12 hours ago, Buell said: Zeker niet overdreven René. Als ik nu mijn eigen stukje lees denk ik, nog nou nou, overdrijf je niet een beetje. Volmondig NEE Het is ook lastig om het op te schrijven wat nog geloofwaardig is voor mensen die het niet hebben gehoord. Je moet dit ook gewoon gehoord hebben om het te bevatten, zo écht klinkt het. En inderdaad je overdrijft niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 15 hours ago, Buell said: - geen filter in de Kefjes ( er zijn mensen van de Kef fabriek geweest, konden hun oren niet geloven, er komt verdorie een compleet orgel uit die dingen, hoe dan) Dat is wel leuk. Zou daar nog iets uit voort komen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 juni 2020 Author Report Share Posted 30 juni 2020 Geïnstalleerd dus.... Al een idee wat ze doen? Aparte "Lamp" heb je trouwens.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 (edited) 3 hours ago, audio cor said: Het is ook lastig om het op te schrijven wat nog geloofwaardig is voor mensen die het niet hebben gehoord. Je moet dit ook gewoon gehoord hebben om het te bevatten, zo écht klinkt het. En inderdaad je overdrijft niet De laatste keer dat ik bij Cock was vertelde hij me dat jij zijn buizen Phono trap kocht of wilde kopen. Wat heeft hij nu zelf aan Phono trap? De trafo weet ik. Edited 30 juni 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 4 hours ago, carl said: De laatste keer dat ik bij Cock was vertelde hij me dat jij zijn buizen Phono trap kocht of wilde kopen. Wat heeft hij nu zelf aan Phono trap? De trafo weet ik. Hoi Carl, Het is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk weer iets nieuws, een soort black box,ook een LCR phono trap met een nieuwe opbouw van de trafo s onder ander een lucht spoel in een bepaalde sectie, geloof zelfs een soort mono phono. Het klinkt in ieder geval super Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 Alles klinkt daar super. Bovenmenselijk zelfs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 (edited) 2 hours ago, audio cor said: Hoi Carl, Het is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk weer iets nieuws, een soort black box,ook een LCR phono trap met een nieuwe opbouw van de trafo s onder ander een lucht spoel in een bepaalde sectie, geloof zelfs een soort mono phono. Het klinkt in ieder geval super Phonotrappen doen zeker ongelooflijk veel Cor. Maar ook die oude phonotrap van Cock klonk meer dan goed. Hij zei dat het eigenlijk maar een simpel ding was. Maar voor Cock is waarschijnlijk alles simpel op dit terrein. Edited 30 juni 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 30 juni 2020 Report Share Posted 30 juni 2020 (edited) 9 hours ago, René N. said: Geïnstalleerd dus.... Al een idee wat ze doen? Aparte "Lamp" heb je trouwens.... Eigenlijk jouw topic René, maar ik wil mijn ervaring met de harmonizers hier wel delen. Ik heb ze op de Ls gezet en aangesloten met een snoertje wat ik nog ergens had liggen, koperdraad van 1mm. Eerst wat nummers gedraaid die ik goed ken zonder, en toen met. Direct bij de eerste noten al kippenvel. Deze wonderdoosjes van Cock verbeteren alles, echt alles van hoog tot laag wordt natuurlijker. Gitaren, aanslagen zijn sneller klinken als echt, je "ziet" de snaren. Zang b.v Diana Krall ( burb) smoother, geen ssss-en meer die ergerden. Cello's je ziet de snaren en hoort het strijken op de snaren in al zijn details. Het gekke, en dat klinkt best tegenstrijdig, de muziek lijkt langzamer te gaan, terwijl er snelheid in instrumenten is bijgekomen. Er is een natuurlijke rust gekomen en toch ook weer meer dynamiek. Het is niet langzamer natuurlijk, het is gewoon echter, realisme is wat die rust brengt. We luisterden naar een drumsolo, zo snel, zulke klappen, nooit zo gehoord hiero. Zelfs mijn vrouw kwam een nummer beluisteren en keek me aan, Fred dit is zo mooi. Nou uhhh, dat zegt ze anders nooit . Leobus kwam ook nog langs, eerst weer even zonder harmonizers geluisterd. Ik had na zijn laatste bezoek nog wat veranderd (de lineare voeding van de router o.a voorzien van trollensnot ) Dus hij zegt, zo hee dit is mooi, maar de harmonizers waren nog niet eens aangesloten . Na een paar nummers heb ik ze ingeplugd, man,man echt geen kleine stap. Ook Leobus hoorde het direct, de toename,m van emotie, de natuurlijkheid zo gaaf. En technisch luisterend, strakker, dieper laag, mooi afgerond hoog, meer details, meer harmonischen. Deze stap is voor mij geen kleine maar een enorme upgrade Ik ben dan ook bang dat ik voor de grotere versie ga, volgens Cock nog weer een stuk mooier. Voor mij is het zijn geld meer dan waard, hier kan geen ander buisje, kabeltje of dempertje tegenop. Ik denk zelfs geen andere luidsprekers (zonder harmonizers ) Alles wordt gewoon mooier, de emotie neemt toe en daarmee de betrokkenheid. Geen twijfel dit is wat ik in een set zoek. Ben blij dat ik deze man heb leren kennen. Binnenkort weer terug naar Rotterdam, deze gaan dan retour en dan gaan we de grote en de kleine vergelijken. Ben nu al bang dat kiezen voor deze kleine uiteindelijk Penny wise Pound foolish is . To be continued Edited 30 juni 2020 by Buell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 @Buell leuk verslag over de luistertest met de Harmonizers bij je thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 juli 2020 Author Report Share Posted 1 juli 2020 Bijzonder hé Fred? Ook dat je vrouw het zo goed hoorde. Nij (b)lijken vrouwen daar toch beter in te zijn dan "wij".... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 Altijd leuk om de ervaringen te lezen van mensen die bij Cock op bezoek geweest zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
i2Paq Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 13 hours ago, Buell said: Binnenkort weer terug naar Rotterdam, deze gaan dan retour en dan gaan we de grote en de kleine vergelijken. Nu wil ik niet brutaal zijn maar die grotere zou ik ook wel eens willen horen. Die kleine maakten toen zo een enorme indruk op mij en dat is mij tot de dag van vandaag bijgebleven. Toen niet gekocht wegens andere prioriteiten maar door dit verhaal toch weer ge-triggered. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 52 minutes ago, i2Paq said: Nu wil ik niet brutaal zijn maar die grotere zou ik ook wel eens willen horen. Die kleine maakten toen zo een enorme indruk op mij en dat is mij tot de dag van vandaag bijgebleven. Toen niet gekocht wegens andere prioriteiten maar door dit verhaal toch weer ge-triggered. Mocht ik ze binnenkort hebben en mijn huis ( Westervoort naast Arnhem) is voor jou dichterbij dan dat van Cock, je bent welkom om ze te komen beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 Maar bij Cock ben je natuurlijk ook welkom @i2Paq mocht je een dagje Rotterdam willen. Ziet er top uit bij je @Buell heeft je Harmonizer nu een matchende kleur voor bij je speaker of zie ik dat verkeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 De kleine doen bij mij niet zoveel Fred, maar toch zou ik ze niet willen missen. Als je zin hebt kom je hier maar een keer luisteren. Vlak bij de vroegere Hifiwinkel dus bekend terrein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 47 minutes ago, Ivan10 said: Maar bij Cock ben je natuurlijk ook welkom @i2Paq mocht je een dagje Rotterdam willen. Ziet er top uit bij je @Buell heeft je Harmonizer nu een matchende kleur voor bij je speaker of zie ik dat verkeerd? Nee dat zie je goed, deze zijn van iemand die zelf deze kastjes heeft gemaakt, tenminste dat begreep ik van Cock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 26 minutes ago, carl said: De kleine doen bij mij niet zoveel Fred, maar toch zou ik ze niet willen missen. Als je zin hebt kom je hier maar een keer luisteren. Vlak bij de vroegere Hifiwinkel dus bekend terrein. Leuk, wie weet. Rob heeft ze zelf ook, en nu trouwens ook een audiolamp en tegels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 (edited) Je ziet Rob dus kennelijk nog wel eens. Die Harmonizers verkocht hij indertijd in de winkel en kennelijk vrij goed. Wil Rob nog iets in hifi doen trouwens. Of heeft hij dit stadium achter zich? Edited 1 juli 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 24 minutes ago, carl said: Je ziet Rob dus kennelijk nog wel eens. Die Harmonizers verkocht hij indertijd in de winkel en kennelijk vrij goed. Wil Rob nog iets in hifi doen trouwens. Of heeft hij dit stadium achter zich? Ik spreek hem regelmatig, maar ik weet niks over eventuele toekomstplannen in de audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 Ik wel. Hij is in de markt voor een nieuwe versterker, maar ik laat het aan hem over om er meer over los te laten. Het plan is ook om weer eens naar Cock te gaan, en wie weet ga ik de grotere Harmonizers proberen. Maar daar ligt niks over vast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 (edited) 5 hours ago, mumsoft said: Ik wel. Hij is in de markt voor een nieuwe versterker, maar ik laat het aan hem over om er meer over los te laten. Het plan is ook om weer eens naar Cock te gaan, en wie weet ga ik de grotere Harmonizers proberen. Maar daar ligt niks over vast. Je hebt het ook over Rob W Edited 1 juli 2020 by Buell Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juli 2020 Report Share Posted 1 juli 2020 (edited) Ik denk Rob met de elektrokompaniet versterker ? Ik zou de grotere Harmonizer zeker uitproberen Marc. Dan neem ik die kleinere wel voor je mee ter vergelijking. Ben ook benieuwd naar het verschil. Edited 1 juli 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts