Jasperv Posted 15 juli 2020 Report Share Posted 15 juli 2020 Het aan/uit lichtje van mijn yamaha ca-400 en ca-600 doen het niet. Toen ik ze 2e hands gekocht heb waren deze al kapot. Nu heb ik een paar lampjes ter vervanging gekocht op ebay van pap-audio-parts in Duitsland https://www.ebay.nl/itm/112210929526. Vandaag heb ik het lampje van de ca-400 vervangen. Het oude lampje eruit en het nieuwe lampje vastgesoldeerd. Nu is het lampje niet van het zelfde formaat als het origineel. Hij is behoorlijk wat dunner waardoor hij wat losser hangt in het daarvoor bedoelde gaatje. Om dat op te lossen heb ik wat transparante siliconenkit op het lampje gesmeerd waardoor deze wel goed in het gaatje klemt en daar blijft zitten. Dit lijkt prima te werken, maar ik vraag me af of dit wel een verstandige oplossing is. Kan het lampje heet worden waardoor de siliconenkit misschien kan smelten bijvoorbeeld? Zie foto. Ik heb ongeveer de helft van dit kwakje siliconenkit op het lampje laten zitten. Ik ben weinig technisch aangelegd en ben al trots dat ik zelf het lampje heb kunnen vervangen. Hopelijk is mijn oplossing zo gek nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 juli 2020 Report Share Posted 15 juli 2020 Is de prijsopgave voor de revisie toch wat te duur uitgevallen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasperv Posted 15 juli 2020 Author Report Share Posted 15 juli 2020 Just now, Roots said: Is de prijsopgave voor de revisie toch wat te duur uitgevallen? Nee hoor. Goedkoop is anders, maar dat was te verwachten. Ik laat daarom alleen de CA-600 reviseren. Het lampje van de CA-400 wou ik zelf vervangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 juli 2020 Report Share Posted 15 juli 2020 Die 40 jaar garantie maakt veel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts