Ruud Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Beste henrie Erik heeft nu een keer verschillen gehoord. Bij zijn eerdere vergelijkingen heeft hij die verschillen niet gehoord, dus waarom hij die uitspraken moeten herroepen? Tot gisteravond heeft hij de verschillen toch niet gehoord? Nee dat zal best, maar als ik het me goed herinner (en daar ga ik vanuit ) dan heeft ie ook altijd geroepen dat er beslist geen verschillen bestonden. Enkel omdat hij ze nog nooit gehoord had, bestonden ze ook per definitie niet. Als er bijvoorbeeld een keer een vraag kwam van iemand, welke cd-speler hij/zij het beste kon kiezen (binnen het genoemde budget), dan kwam Erik er vaak overheen met de opmerking dat dat geen drol uitmaakte, omdat cd-spelers toch allemaal hetzelfde klinken. Vind ik vrij ongnuanceerd. En als dan nu blijkt dat er wel degelijk verschillen zijn, ook volgens Erik zelf, dan maakt dat het er alleen maar ongenuanceerder op... Natuurlijk hoeft ie niet alle topics langs te lopen en zijn opmerkingen over cd-spelers te verwijderen. Maar misschien dat ie in de toekomst wat genuanceerder kan zijn, als het over klankverschillen gaat, die hij nog nooit gehoord heeft. Bijvoorbeeld over luidsprekerkabels, netkabels, interlinks en dergelijke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 Ruud Je zou je laatste opmerking op kunnen maken dat Erik bij vorige luistersessies niet heeft willen toegeven dat hij de aanwezige wel verschillen hoorde. Dat zou niet juist zijn. Het is geen kwestie van sportiviteit: hij hoort verschillen of hij hoort ze niet. En de vorige keren heeft hij ze dus niet kunnen vaststellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 Beste Henrie Ik zeg toch ook niet dat jij best wel eens wat meer down to earth mag zijn bij verschillen kabels, interlinks, netfilters etc. en dat het best wel iets minder hysterisch mag zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Beste Henrie Ik zeg toch ook niet dat jij best wel eens wat meer down to earth mag zijn bij verschillen kabels, interlinks, netfilters etc. en dat het best wel iets minder hysterisch mag zijn... Ik ben nooit hysterisch . En ik heb ook nog nooit vergelijkingen gemaakt tussen kabeltjes. Niet omdat ik er niet in geloof of zo, maar ik heb toch geen geld voor dure kabeltjes. En bovendien vind ik dat je geen dure kabeltjes aan een 'middelmatig' setje moet gaan hangen. En laat ik nou net zo'n 'middelmatig' setje hebben. En een nog middelmatigere luisterruimte (=slaap/werk/woonkamer van 2,90m*4,65m). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Ruud Je zou je laatste opmerking op kunnen maken dat Erik bij vorige luistersessies niet heeft willen toegeven dat hij de aanwezige wel verschillen hoorde. Dat zou niet juist zijn. Het is geen kwestie van sportiviteit: hij hoort verschillen of hij hoort ze niet. En de vorige keren heeft hij ze dus niet kunnen vaststellen. Kermit, Verkeerd geinterpreteerd, ik zei de nu w Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Ruud Je zou je laatste opmerking op kunnen maken dat Erik bij vorige luistersessies niet heeft willen toegeven dat hij de aanwezige wel verschillen hoorde. Dat zou niet juist zijn. Het is geen kwestie van sportiviteit: hij hoort verschillen of hij hoort ze niet. En de vorige keren heeft hij ze dus niet kunnen vaststellen. Het gaat volgens mij om de INTENTIE van zijn bezoek op dat moment. Wanneer je met zo'n stelling in het hoofd gaat luisteren, dan verwacht je geen verschillen te horen. Andersom werkt het ook, als je juist op zoek bent naar verschillen, dan hoor je ze ook. Dan wil ik ook het niet horen van verschillen bij de Bach opname bij mij nog eens toelichten, dat was met (mijn) 20 jaar oude dropveters getest (die ik nog nooit in m'n set heb gebruikt) en die die zaten aardig "dicht" t.o.v. de zilveren interlinks (dat bleek later met andere cd's die we met beide interlinks hoorden). Hierdoor kon je verschillen in afbeelding en ruimte veel moeilijker horen. Met deze informatie hoop ik dat de vorige luistersessie op de juiste manier wordt weergegeven en niet op de manier die ik tot nu toe hier zag. Zouden we het nog eens over doen zoals nu is gedaan, dan verwacht ik met dezelfde Bach opname wel verschillen te horen. Inmiddels weet Erik ook waar hij die (kleine) verschillen moet zoeken. Dat de prijs die je betaalt voor dit verschil relatief groot is ben ik met Erik eens, in zijn geval zou ik ook eerst de speakers de meeste aandacht geven Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 Zucht... dropveters die 'dichtzitten', intenties die ineens de wereld van verschil zouden moeten maken... Bij jouw set hoorde hij geen verschillen, bij de vergelijking van gisteren wel. En verder redeneer je maar tot je een ons weegt, je verhaal is me duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Ruud: En???? Wiens "schuld" is dat, kijk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Nog even..................... En dan horen ze ook het verschil van kabels, interlinks, spikes..........enz. Audiofielen in wording heet dat. Veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: zeg andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Nog even..................... En dan horen ze ook het verschil van kabels, interlinks, spikes..........enz. Audiofielen in wording heet dat. Veel plezier ermee. wees maar niet bang hans ik blijf met beide benen op de grond Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Hai, Leuke test. Mijn ervaring is ook dat als je kort luistert alleen verschillen hoort en als je langer luistert weet wat beter is. Overigens jaloers Erik dat je de ESL in je eigen luisterruimte hebt kunnen uitproberen. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Ook ik kende de Bach-opname niet, maar het was voor mij helemaal niet moeilijk om op basis van deze opname de verschillen tussen de spelers te horen (plaatsing, klankbeeld). Achteraf bem ik ook zeer verbaasd dat dat kennelijk op de set van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door carl:Hai, Leuke test. Mijn ervaring is ook dat als je kort luistert alleen verschillen hoort en als je langer luistert weet wat beter is. Groet, idd kermit zat er bij de luistertest dan ook een aantal keer naast door iedere keer te zeggen dat de quad speelde terwijl het de hk was op langere termijn werden de verschillen duidelijker ,en kon ik ook de keus maken welke mooier vond . maar het blijven inieminie verschilletjes ,wwarvan je heel moeilijk kunt zeggen wat nu beter of slechter is Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 nou wil ik de boel niet opstoken maar!. dus als ik het goed begrepen heb ERIK is er wel verschil met de HK en Quad alleen het verschil is niet zo groot. en je hoorde geen verschil met de HK en de cd-speler van andre. dus moet de quad dus ietsje pietsje beter klinken dan de cd-speler van andre . nou dat wordt nog lachen hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Italiaanse rommel Het zijn net Alfa's... Het roest al op de folder Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door telefunken:nou wil ik de boel niet opstoken maar!. dus als ik het goed begrepen heb ERIK is er wel verschil met de HK en Quad alleen het verschil is niet zo groot. en je hoorde geen verschil met de HK en de cd-speler van andre. dus moet de quad dus ietsje pietsje beter klinken dan de cd-speler van andre . nou dat wordt nog lachen hier. Als je dit met Erik's oren vast moet stellen, dan valt het wel mee hoor Zelfs Kermit herkent zijn eigen cdspeler niet blindelings, laat staan de mijne Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: 'T kan dan wel leuk klinken, maar 't is maar van korte duur Oh-oh wat een vakkennis weer hear I'm impressed Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dit streelt me En je vrouw streelt je niet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 Beste jopie Hoe kom je er bij dat ik geen live-ervaring heb? Een beetje voorbarige conclusie. Ik heb zelfs als figurant weliswaar 4 avonden lang bij een opera voorstelling op het podium gestaan (inclusief weken voorbereiding), ben jarenlang lid geweest van een jazzclub, heb abonnementen op concertseries hier in de doelen gehad, huisconcerten bijgewoond.... En dan kom jij me even vertellen dat ik mer live-ervaring op moet doen. Ik hoor in een opname graag de ruimte terug waar het in is opgenomen. Dat hoor ik bij Songbird van Eva Cassidy niet. Wel de dingen die ik eerder vermeld heb en die vind ik dus niet mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts