Kermit Posted 12 maart 2003 Author Report Share Posted 12 maart 2003 Ja, het heeft mij eigenlijk zelf ook nogal verbaasd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Geplaatst door RonL: En laat ik nu niemand meer horen met een opmerking als "alle cd-spelers klinken eender" !! ik had het over cdspelers ron . niet over sacdspelers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Geplaatst door Kermit: We hebben voor de vergelijking o.a. weer Songbird van Eva Cassidy gebruikt en ook nu weer viel mij de kunstmatige galm op haar stem op. Die CD bleek een aantal tracks van haar eerder genoemde live-album te bevatten, dus die hebben we ook beluisterd. En hier bleek die stem weer die zelfde onnatuurlijke galm te hebben, die de instrumenten niet hadden. Hallo Kermit, Ik ben het helemaal met je eens. 'Live at the Blues Alley' heeft ook een galm die niet door de ruimte wordt veroorzaakt, maar die langs technische weg tot stand is gekomen. Terwijl Eva Cassidy dit waarschijnlijk helemaal niet nodig heeft. Jammer, ook al blijft het resultaat nog best de moeite waard. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Voor mij was het verschil tussen de spelers een openbaring. Ik heb net als Erik ook nooit geloofd in grote verschillen tussen spelers. Een bit is een bit nietwaar? Het verschil zal 'm dan wel zitten in de digitaal/analoog omzetter. Het verschil tussen de Quad en mijn Sony was vooral merkbaar in het lagere bereik, zoals Kermit al aangaf. De Quad liet daar aanmerkelijk meer horen wat alle gespeelde muziek een steviger basis en figuurlijk meer diepte gaf. De Quad heeft wel een wat hoger uitgangsniveau. Vergelijking van de spelers waarbij ik tegelijkertijd wat zat te spelen met de volumeknop werd al lastiger. Neemt niet weg dat de beide spelers een volledig andere klank hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Geplaatst door RonL:Voor mij was het verschil tussen de spelers een openbaring. Ik heb net als Erik ook nooit geloofd in grote verschillen tussen spelers. Een bit is een bit nietwaar? Het verschil zal 'm dan wel zitten in de digitaal/analoog omzetter. Het verschil tussen de Quad en mijn Sony was vooral merkbaar in het lagere bereik, zoals Kermit al aangaf. De Quad liet daar aanmerkelijk meer horen wat alle gespeelde muziek een steviger basis en figuurlijk meer diepte gaf. De Quad heeft wel een wat hoger uitgangsniveau. Vergelijking van de spelers waarbij ik tegelijkertijd wat zat te spelen met de volumeknop werd al lastiger. Neemt niet weg dat de beide spelers een volledig andere klank hebben. maar welke klonk nou beter? anders is nog niet beter nl. kermit had bij mij geen moeite om verschillen te horen maar raadde 5 van de 10 keer mis ,en wees regelmatig de HK aan als de quad speelde en andersom. de HK heeft ook wel wat dus . zelf vond ik de quad van kermit IETS beter klinken dan mijn HK . maar je dat IETS kost dan wel gelijk 1400 euro ,snap je . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Tja, anders hoeft niet beter te zijn maar beter is wel anders. Ik geloof dat ik geschreven heb dat de Quad een steviger basis en meer diepte aan het geluidsbeeld gaf. Maar beter? Vooruit dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 12 maart 2003 Author Report Share Posted 12 maart 2003 Het ging er ook niet om om te bepalen welke beter was, maar om vast te stellen of er verschillen waren. En die worden steeds groter naarmate je er langer naar luistert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Geplaatst door Kermit:Het ging er ook niet om om te bepalen welke beter was, maar om vast te stellen of er verschillen waren. En die worden steeds groter naarmate je er langer naar luistert. ik snap hem , ik vindt dat alles steeds meer hetzelfde gaat klinken naarmate je er langer naar luistert. dat ligt zeker aan de gewenning die je krijgt op den duur . en als je dan nog langer luistert weet je niet meer hoe het oude klonk ,en is het verschil weer weg . snappen jullie het nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 12 maart 2003 Author Report Share Posted 12 maart 2003 Ik niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Ik weet wel dat er verschil zit tussen een Sony cd speler en 1 van MF! Gek he! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 niet vloeken he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door Michel Romijn:Ik weet wel dat er verschil zit tussen een Sony cd speler en 1 van MF! Gek he! Groet Michel een positief of een negatief verschil ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Ik heb eergisteren mijn Marantz cd-72II vergeleken met mijn MF x-ray... geen verschil gehoord. Ik ben dan ook erg nieuwschierig of ik 12 april verschil zal horen, veel kan het in mijn oren waarschijnlijk niet zijn... we zien wel. Ik heb ook een testje gedaan met 2 cd's van mij. Ik heb een copie en een orgineel liggen en die heb ik blind (in mijn eentje) verwisseld door in het donker sterk aan iets te denken en de cd's om te wisselen. Ik heb daarna de cd's met een papieren zakdoekje bedekt (niet gekeken) en afwisselend in de cd speler gestopt. Ik luisteren en luisteren, hoorde eigenlijk geen verschil dus ik doe een gok welke het ogineel was (meende wat betere scheiding te horen van de instumenten) en koos dus doodleuk de kopie als orgineel... kopie was met clone cd gemaakt op een Imation cd. De cd was Unplugged van Alanis Morissette, niet de beste opname dus de test kan beter maar ik had deze 2 cdtjes klaar liggen in mijn kast. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 maart 2003 Author Report Share Posted 27 maart 2003 Binnenkort ga ik mijn speler naast een Sony ES en wellicht een Tjoeb zetten. Maar dat wordt zeker geen massale bijeenkomst... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 laat maar weten wat de resultaten waren... Ik ben altijd al benieuwd geweest naar de Tjoeb. De vorige eigenaar van mijn cdspeler heeft de tjoeb gekozen voor mijn huidige speler. GAME Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Ik heb ook een testje gedaan met 2 cd's van mij. Ik heb een copie en een orgineel liggen en die heb ik blind (in mijn eentje) verwisseld door in het donker sterk aan iets te denken en de cd's om te wisselen. Ik heb daarna de cd's met een papieren zakdoekje bedekt (niet gekeken) en afwisselend in de cd speler gestopt. Ik luisteren en luisteren, hoorde eigenlijk geen verschil dus ik doe een gok welke het ogineel was (meende wat betere scheiding te horen van de instumenten) en koos dus doodleuk de kopie als orgineel... kopie was met clone cd gemaakt op een Imation cd. Je test h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door nando:Ik heb eergisteren mijn Marantz cd-72II vergeleken met mijn MF x-ray... geen verschil gehoord. Ik ben dan ook erg nieuwschierig of ik 12 april verschil zal horen, veel kan het in mijn oren waarschijnlijk niet zijn... we zien wel. nando ik ben ook bang dat er op 12 april een hele rare uitslag aan het licht komt. je weet het niet, je weet het niet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik ben ook bang dat er op 12 april een hele rare uitslag aan het licht komt. je weet het niet, je weet het niet, Haha, wishfull thinking heet dat Als Picoso's set en akoestiek zo goed zijn als hij hier heeft verteld, dan zullen de verschillen heel goed hoorbaar zijn. Picoso kiest ook met zorg de muziek, dus ik reken op goed hoorbare verschillen Het gaat trouwens niet om de 'mooiste' cdspeler, maar om vast te stellen of ze verschillend klinken. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Nou Andre, ik ga toch meer voor de mooist klinkende. Een andere heb ik thuis al. Bovendien ben ik al overtuigt dat er verschil is. Ik maak me sterk dat jouw Nordstar "wint". Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 John, laat die Tjoeb maar zitten. Als je iets in die richting in de vergelijking wilt betreken kun je beter mijn Heart nemen. Geen probleem om een keer af te reizen naar Hellevoet met dat ding onder me arm ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 hoi paul. dat lijkt mij nou een leuk idee neem ik wel een paar mooie buissen mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door telefunken:hoi paul. dat lijkt mij nou een leuk idee neem ik wel een paar mooie buissen mee. Dan zien we elkaar weer bij Kermit? Of bij Rob? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 maart 2003 Author Report Share Posted 28 maart 2003 Paul. Dat is uitstekend. Ik had jou, Zee en Pjotr in gedachten en met Telefunken en Ron is het alweer druk gegenoeg. Het maakt me niet zoveel uit waar we het doen. Het kan in ieder geval ook hier. Misschien is de 12e een leuke optie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 Op de 12e zijn n.l. al die "lastige" mensen elders bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts