Jump to content

Luistersessie Joseph Pulsar Graphene

carl
 Share

Recommended Posts

15 hours ago, HansP said:

Dat heet prioriteiten stellen, maar geeft niet altijd de juiste oplossing, je kunt de prioriteit ook verkeerd hebben geduid.🤣

Dit topic nog eens vanaf het begin doorgelezen. Er is veel gezegd.  Wat bij de laatste review opvalt, dat een m.i. op papier fraaie en potente (2x300watt 8Ω) VITUS RI-101 versterker gebruikt wordt.  Blijkbaar heeft  de Joseph Audio Pulsar2 Graphene net als het een eerdere model   een lage gevoeligheid.  Ik kan het nergens vinden maar het eerder model heeft een gemeten rendement van 83.5dB(B)/2.83V/m.  Dat  vereist een stevige versterker.  Of Carls Conrad Johnson dat kan leveren, en of zijn versterker niet te helder klinkt, zijn zomaar 2 vragen die boven komen.   

Edited by Tubejack
typo

De Joseph Pulsar valt best mee qua rendement en impedantieverloop. De Harbeth heeft een rendement dat een stuk lager ligt (volume moest 3 tikken verder op de Vitus voor dezelfde druk). De Pulsar moet prima aan te sturen zijn met 2x 50W. 
BTW, "de eerdere" heb ik dus in München gehoord op een simpel Sony versterkertje die niet meer dan 40W per kanaal leverde en dat ging prima. Laag rendement zegt op zich niet zoveel. Stabiele impedantie zegt mij meer.

Edited by Sodejuu

Het eerst wat me te binnen schiet met deze Joseph luidsprekers is de Jamo Concert 8. En dat waren zeer goed klinkende. Die lijken er best veel op.

JAMO CONCERT 8 (D830) Speakers Cherry

Joseph Audio Pulsar 2 Graphene - ACTUAL HIFI official distributor High End  Audio

Edited by Hans van Liempd

We hebben er niet zo meer over gesproken na de luistersessie, maar het viel mij ook op dat de Josephs zo veel luider klonken dan de Harbeth. Ik had dus exact dezelfde indruk als Roger. 

Trouwens in de Stereophile  staat een verhaal van een recescent die de Pulsars vergelijkt met zijn eigen Harbeth. Die vindt hij beter en daar begrijp ik weer geen zak van https://www.stereophile.com/content/joseph-audio-pulsar-loudspeaker-herb-reichert-july-2018

Ik ga eerst naar Veldhoven en daarna ga ik de Joseph waarschijnlijk het eind van het jaar thuis beluisteren. Dan zal wel blijken of die met Buizen om kan gaan. Maar voorlopig heb ik mijn zinnen op iets anders gezet.

Edited by carl

Ik begrijp dat wel hoor, het klinkt vertrouwd, wat hij gewend was, dus is dat wel goed.

Je voelt je thuis bij een vertrouwd geluid, je zelf verwennen met meerdere luistersessies op veel andere sets is dan vaak wel verwarrend, en analytisch luisteren is niet makkelijk.

Dat verschil was toch echt te groot Hans, althans in deze ruimte. Ik heb nog even boven verwezen naar het artikel in Stereophile. Overigens miste ik nog wat, maar ik denk dat dit de ruimte was. 

Edited by carl

8 hours ago, carl said:

If I were a card-carrying audiophile looking for a top-tier stand-mounted speaker, I might also choose the Pulsars. But forced to choose between the Harbeth M30.2 and the Joseph Audio Pulsar for listening to music in my Bed-Stuy bunker, I would forgo the Pulsars' flawless detail and transparent spatiality, and opt for the fuller bass, more saturated tone, and deeper textural descriptiveness of the Harbeths.

Deze conclusie zegt toch voldoende? Hij is niet gewend an het oplossend vermogen van de Pulsar, maar wel aan het typische kastjesgeluid van de Harbeth. Voor het bedrag wat ik voor die Harbeth kistjes moet neerleggen, zou ik nagenoeg 2 setjes Atohm GT1-HD kunnen kopen die mij veel meer luisterplezier zullen geven (en ook stukken beter klinken dan eerdergenoemde). 

On 12-9-2021 at 20:32, Hans van Liempd said:

Het eerst wat me te binnen schiet met deze Joseph luidsprekers is de Jamo Concert 8. En dat waren zeer goed klinkende. Die lijken er best veel op.

JAMO CONCERT 8 (D830) Speakers Cherry

Joseph Audio Pulsar 2 Graphene - ACTUAL HIFI official distributor High End  Audio

Dat is inderdaad wel opvallend Hans. Het lijken wel dezelfde units.