horseling Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 goede middag je hoort het verschillend de een zegt dat van een nas beter klinkt en de ander via tidal.Scheelt natuurlijk wel wat voor bestanden het zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
i2Paq Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 Ik speel vanaf beide, de NAS is een QNAP. Ja, ik hoor, soms, verschil. Maar dat is er tussen streamen, de NAS en een CD ook. Bij mij is het iets wat ik accepteer als ik al doende naar de radio (streamen) luister. Als ik echt ga zitten pak ik de NAS of de CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 24 augustus 2020 Report Share Posted 24 augustus 2020 Als je vanaf internet streamt heb je zelf geen enkele controle of kwaliteit of resolutie van wat aangeboden wordt, de uitbater van de dienst bepaalt dat volledig zelf. Eten wat de pot schaft, bij wijze van spreken. Als je van een NAS of cd speelt (en ik veronderstel dat de NAS bij voorkeur zelfgemaakte flac-bestanden bevat), is resolutie en technische kwaliteit optimaal. Tenzij je natuurlijk mediabestanden met verliescompressie op je NAS hebt staan, dan is dat ook al niet meer waar. In elk geval kan er dan nog verschil zitten in de opnamekwaliteit van het werk dat je afspeelt. En wat slecht opgenomen is, komt er helaas ook altijd slecht uit. Dat wordt bepaald in de studio en meestal op beval van een product manager of producer van een platenmaatschappij. Het is de combinatie van een uitstekende opname én een uitstekende technische kwaliteit plus een verliesloze opslag en weergave die tot de allerbeste resultaten leidt. Tidal heb ik er zelf al op betrapt dat ze 96 kHz 24 bit hoge definitie audiobestanden (flac) verkopen die in feite geüpsamplede cd's blijken te zijn. Dat is consumentenbedrog wat mij betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts