[[Game]] Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 ik heb als ik mn versterker aan heb staan maar het volume laag, en de cdspeler uit, nog steeds ruis inde luidsprekers. zacht doch irrtant. wat is daar aan te doen? net filters? of iets anders?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 jezus wat onduidelijk! ik bedoel te zeggen. dat met alles behalve de versterker uitgeschakelt, hoor ik nog steeds ruis in de speakers. Wat te doen om dit tegen te gaan of ten minste te verminderen? iets van netfilters, netsnoeren, of iets anders vervangen???? kan de versterker wel elke keer uit doen, maar daar wordt ie ook niet blij van..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Dan ruist je (oude?) versterker dus en moet je het daar zoeken Sommige (verouderde) onderdelen gaan met de tijd (meer) ruisen, of je versterker produceert deze ruis standaard al..... Netsnoeren o.i.d. zullen hier niet veel aan veranderen denk ik, mijn eindversterker ruist geheel niet en dit blijft zo met welk netsnoer dan ook.... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Mijn versterker ruist alleen als er een apparaat aan hangt (of eigenlijk: als er een interlink aan hangt). Ik heb op dit moment alleen m'n midiset en m'n computer aangesloten. Met simpele tulpsnoertjes. Die naar de computer is maarliefst 10m lang en ruist als een snelkookpan die flink op stoom is. Bij lage volumes valt het overigens mee. Die naar de midiset ruist ook, maar wel minder (een stuk minder), maar die is dan ook maar 1m of zo. (hooguit 1,5m). Andere inputs (waar niks aanhangt) ruisen niet of nauwelijks (op de Phono-input na). Wel kan ik soms het geluid van een andere input (bijvoorbeeld radio) horen als ik de versterker heel hard aanzet op een ongebruikte input, maar dat schijnt vrij normaal te zijn, en je hebt er op normale volumes ook geen last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Hallo Game, Mijn (oude) versterker ruist ook wanneer hij aan staat. Ik hoor daar alleen niets van op de plaats waar ik muziek luister. Dus maak ik me daar niet druk over. Zou ik daar wat aan willen doen zou het in verhouding veel te veel kosten. Sommige cd's zijn opgenomen met een flinke dosis ruis, daar zou een andere interlink kunnen helpen. Toen ik van mijn standaard interlink overstapte naar de Kimber Kable PBJ was die ruis ook een stuk minder (plus alle andere voordelen). Je zou een andere interlink (lees antene) kunnen proberen of alle kabels uit elkaar leggen (stroom, interlink en lskabel) en de interlink zo kort mogelijk houden. Dit allemaal om te zorgen dat het signaal zo weinig mogelijk gestoord kan worden. Groeten MJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 de versterker is wel oud, een quad 405-2 voor het laatst in 1987 afgeregeld. maar de 3030 van mn vader doet het helemaal niet, en die is nog ouder en hij gebruikt lang niet interlinks en snoeren van mijn kwaliteit. is het overigens slecht voor de luidsprekers, dat ze continu ruizen. (we hebben het over erg zachte ruis als hij niks doet. je hoort het pas als je hem uitschakelt.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Hallo Game, Zoals SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 wat wel een feit is, (misschien wel handig om te zeggen) toen mn oude slechtere dm110 eraan hingen was er geen ruis. misschien pakken deze speakers de ruis beter op...?! mn vader heeft nog steeds die 110 dus misschien verklaart dat het.. blijf ik me afvragen is het slecht voor de speakers> wie weet het?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Theoretisch "slijt" je tweeter wel iets sneller als er continue een licht ruisje op staat, maar ik geloof niet dat je je daar druk om moet maken. In plaats van dat ie 30 jaar meegaat gaat een "ruisende" tweeter misschien 25 jaar mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: hooooo speedy, jou speakers ruisen wel! dat hoorde ik nl toen ik er met mijn oor naast zat en de vv bediende . uit elke weergever in jou speaker ( laag mid hoog hoogst ) hoor je een geruis /gesis . misschien te dikke netsnoeren ? Dat weet ik Erik De ruis die je hoorde komt van de voorversterker, zet je die uit of op standby, dan is de Krell 100% stil (120dB s/n verhouding!). De voorversterker is mijn eerstvolgende aandachtspunt, want ik vermoed dat hij nog een aantal eigenschappen heeft die niet (meer) bij mijn wensen/eisen passen Binnenkort test ik dit uitgebreid, er komen minimaal 2 voorversterkers aan bod en ik zoek nog een betaalbare Krell KRC-HR die perfect bij de eindversterker past. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 ik vind ruisen niet zo erg er zijn klassieke opnames waar je van de ruis van je stoel geblazen word . en toch zijn ze mooi . en wat dacht je van de ruispijp 8' klinkt ook mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
jortb Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 hehe, ruispijp 8? 'k zal eens opletten zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jortb Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Bij mij deed een goede interlink en de cd direct amp wonderen. Ja zelfs als andere apparaten uit staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door []game[]:wat wel een feit is, (misschien wel handig om te zeggen) toen mn oude slechtere dm110 eraan hingen was er geen ruis. misschien pakken deze speakers de ruis beter op...?! Weleens van rendement gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 15 februari 2003 Author Report Share Posted 15 februari 2003 eh jawel het verband met de ruis alleen nog niet gelegt, vooral omdat de dm110 hoog rendement hebben, en dus welleicht bij volume it meer ruis, dan de minder ruis die ze hebben. maar leg maar uit hoe het echt zit.... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts