Stefan Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Geplaatst door Tuby: Beste Stefan, Nordost maakt (zoals je waarschijnlijk weet) kabels die zeer snel en transparant zijn. Er zit echter een enorm verschil tussen de Valhalla (22800,- voor 2 x 4 meter!) en de Solarwind, welke het een na goedkoopste model is. Wat Aircom betreft; ik ben erg nieuwsgierig naar wat dit doet. Heb op het moment nog VdH Clearwater (gratis bij mijn LS) dus een verbetering verwacht ik in ieder geval. Is het genoeg verbetering, blijft de Aircom liggen. Spaart me ongeveer 60 cd-tjes. Groet, Tuby Clearwater zei je? Zijn die nog niet helemaal groen uitgeslagen van de oxidatie? Een vriend van mij heeft ze eens gehad, binnen een paar jaar waren ze groen, snel weggooien is de beste oplossing! Ik denk dat je dan voorlopig wel bij die aircom blijft hangen, dit moet een flinke verbetering opleveren. Succes, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Beste Stefan, Had jou vriend die Clearwater dan in zout water gelegd ? Want er zijn al kilometers door mij gelegd en er is mij nog niet 1 keer opgevallen dat ze groen werden ! En ik ben niet kleurenblind. Heeft hij de Clearwater opgestuurd zodat hij nieuwe kon krijgen voor niets ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 13 augustus 2001 Author Report Share Posted 13 augustus 2001 Misschien kwam het door die CD-stift van Sodejuu (zie "welke voodoo" forum)!! Groet, Tuby , die groen en geel ziet, maar niet op zijn kabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2001 Report Share Posted 13 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:Misschien kwam het door die CD-stift van Sodejuu (zie "welke voodoo" forum)!! Groet, Tuby , die groen en geel ziet, maar niet op zijn kabel HoHo, heb ik het weer gedaan???, Ik heb Aalt Jouk een jaar of tig geleden gezegd dat hij ze groen moest maken, want dan klinkt het beter. Dat hij het probleem op deze manier heeft opgelost, verbaasd me een beetje. Normaal doet Aalt Jouk niet aan dat Hans Kazan-achtige . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 13 augustus 2001 Author Report Share Posted 13 augustus 2001 Beste Sodejuu, Ik zou niet durven je te beschuldigen, ik doelde slechts op je voodoo-stift. Wie hem hanteerde laat ik wijselijk in het midden... Groet, Tuby , die gelukkig een alibi heeft voor dit geval Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Trouwens, Tuby, nu we toch zo lekker aan het bakkeleien zijn, waar moet je Aircom vandaan komen? Ik ben laatst naar een winkeltje bij mij in de buurt geweest, zo'n electronicazaak, en daar hadden ze coaxiaal draad met een doorsnede van een centimeter! Koperen kern, koperen isolatie en een 5 luchtcel isolatie ertussen. Heel dik en stijf spul, die kabel, maar met een isol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Nog een punt: iedereen heeft het altijd over wbt-dit en wbt-dat. Waar staat WBT nou voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 14 augustus 2001 Author Report Share Posted 14 augustus 2001 Beste Jaap, Aircom Plus is (doorgaans) te verkrijgen bij speciaalzaken voor zendapparatuur. Het heeft een massieve OFC kern van 2,7 mm en uitstekende isolatie (folie plus gevlochten OFC mantel). Als je de kern gebruikt als single lead en de mantel op het chassis van je versterker aard, heb je een mooie kabel voor situaties waar een hoop interferentie te verwachten is. WBT is "gewoon" een merk, edoch op het gebied van pluggen HET merk. groet, Tuby , die lekker doorknutselt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 14 augustus 2001 Report Share Posted 14 augustus 2001 Zie WBT USA voor de site van WBT. Echt hele mooie en goede afmonteerd spulletjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 15 augustus 2001 Report Share Posted 15 augustus 2001 Geplaatst door Haudio:Beste Stefan, Had jou vriend die Clearwater dan in zout water gelegd ? Want er zijn al kilometers door mij gelegd en er is mij nog niet 1 keer opgevallen dat ze groen werden ! En ik ben niet kleurenblind. Heeft hij de Clearwater opgestuurd zodat hij nieuwe kon krijgen voor niets ? MvG, Haudio Hallo Haudio, Nee niets van dat, hij woonde zelfs in eindhoven i.p.v. aan de kust. Misschien dat Aalt Jouk dit ook ontdekt heeft en een andere (niet permeabele) isolatie heeft toegepast bij de nieuwere? Mijn groene ervaring met deze kabel ligt al 6jaar achter me. Wellicht heb jij dan nieuwere? Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 15 augustus 2001 Report Share Posted 15 augustus 2001 Geplaatst door Stefan: Hallo Haudio, Nee niets van dat, hij woonde zelfs in eindhoven i.p.v. aan de kust. Misschien dat Aalt Jouk dit ook ontdekt heeft en een andere (niet permeabele) isolatie heeft toegepast bij de nieuwere? Mijn groene ervaring met deze kabel ligt al 6jaar achter me (mijn vriend zal ze ongeveer 9jaar geleden gekocht hebben). Wellicht heb jij dan nieuwere ervaring? Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 mensen volgens mij hou ik et mooi bij symetrische kabels maar als er nog eens vrijwilligers zijn die het hoofd in bankschroef effect willen proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts