Jump to content

5ar4

Renetje
 Share

Recommended Posts

Beste muziekliefhebbers,

Helaas is een aantal weken geleden een van de twee gelijkricht buizen van mijn Primaluna Dialogue 3 voorversterker er mee gestopt. Gelukkig zat er een set Ates buizen bij de aankoop en luister ik gewoon verder. Wat mij echter opvalt is dat het geluid nu wat mist. Wat minder schwung, dynamiek, kracht of hoe je het ook wil noemen. Het is niet veel maar ik mis iets.

Er zaten originele Primaluna gelijkricht buizen in, nu kan ik deze wel nieuwe bestellen maar misschien zijn er mensen die betere kennen dan de Primaluna ?

1 hour ago, leobus said:

Ik had er wel bij moeten melden dat die van mij NOS zijn. 
groet,

Leobus

Dat wist ik, die heb ik ook, alleen dan de GZ-37 versie.  Nu zou ik zelf voor de nieuwe versie gaan.  Bovendien ik vond dit een aardige review " this rectifier insures a strong, dynamic response to your sound. "  En dát is m.i. precies wat de topic starten zoekt  😉

Edited by Tubejack

Ik ben vrij nieuw in de buizenwereld, dit is mijn eerste buizenset. Ben er zeeeer content mee hoor maar waar ik dus van sta te kijken is dat de gelijkrichtbuizen van de voorversterker al zo belangrijk zijn. Er zitten ook nog 8 stuks kt120, 8 stuks 12au7 en 4 stuks 12ax7 in het systeem. Dat wordt nog wat als deze vervangen moeten worden.

Ben bang dat ik dan door de buizen het bos niet meer zie !