Jump to content

Auralic Aries G1

Bracco
 Share

Recommended Posts

32 minutes ago, Bracco said:

Eigenlijk het meest voor het gemak

Streamen hoeft niet altijd maar streamen via het internet te zijn. Het kan ook gewoon je eigen (geripte) collectie vanaf een server/pc te zijn. Dan boeit de intenetsnelheid niet. Wat wel telt is wifi. Niet gebruiken voor streamen op niveau, alles bekabelen.

11 hours ago, Tubejack said:

Soms moet je iets loslaten. De topic starter wil zo te lezen geen "gedoe" 

@ Tubejack, Ga nog kijken bij Ziggo wanneer ik deze als internetprovider zou nemen of zij wel een snelheid van minstens 50 Mbps kunnen garanderen. Ziggo werkt via de antennekabel en niet via de tel. lijn van KPN die ik nu heb.

12 minutes ago, Bracco said:

@ Tubejack, Ga nog kijken bij Ziggo wanneer ik deze als internetprovider zou nemen of zij wel een snelheid van minstens 50 Mbps kunnen garanderen. Ziggo werkt via de antennekabel en niet via de tel. lijn van KPN die ik nu heb.

In principe is 6mbit genoeg voor te streamen.  Waar het om gaat is dat je kabels moet trekken van het modem naar je audio rek,   Dat moet bij KPN, Ziggo of elke andere provider.  

Edited by Tubejack

Ik zou CAT 6 nemen. Die kun je overal kopen. B.v. hier https://www.allekabels.nl/cat6-kabel/15546/1455/uutp-cat6-kabel.html

Zodra je de kabel binnen heb. Plug hem in je laptop (tenminste als daar een netwerkaansluiting opzit) en meet nog eens de internet snelheid.

Daarna doen we de volgende test 🙋‍♂️

Oja daarvoor heb je een USB-kabel nodig van je Hegel naar je laptop waarschijnlijk deze van USB-A naar USB B

https://www.allekabels.nl/usb_accessoires/usb_kabel/usb-b-naar-usb-a.html

Hangt af van je laptop welke gebruik je?

Edited by Tubejack

Inmiddels een internetaansluiting afgesloten bij Ziggo. 15 oktober komt de router en ik laat een monteur van Ziggo komen om de zaak te laten aansluiten.

Indien alles goed functioneert ga ik pas de volgende stap zetten zoals jullie zullen begrijpen. Ziggo Start : tv en internet ( 50Mbps)

Edited by Bracco

• 1 month later...

Inmiddels de internetverbinding van Ziggo. Modem met iMac verbonden met utp 6 kabel. Zelf (😅)alles aangesloten , alles werkt naar behoren en ik heb nu een snelheid van 50Mbps.Jaren gedonder gehad met Wifi naar mijn iMac en dat is gelukkig niet meer.

Eerst een tijdje proberen of het goed werkt en dan ga ik wellicht de volgende stappen zetten.

Blijf allen gezond!

Edited by Bracco