Jump to content

Info: Update naar versie 4.5

Recommended Posts

• Admin

Sinds deze week heeft Invision Community de update naar versie 4.5 van de door ons gebruikte forumsoftware vrijgegeven.

• De belangrijkste wijziging is dat er geen ondersteuning voor Internet Explorer 11 en ouder meer is. Dit betekend niet dat het forum met deze browser niet bezocht kan worden maar je kan er problemen mee ondervinden. Het is dan "jammer maar helaas".
  • Misschien zullen wachtwoorden voor sommige accounts aangepast dienen te worden als deze door deze nieuwe versie als "zwak" worden aangemerkt. Misschien dat dit (tijdelijk) te omzeilen is maar hier begin ik liever niet aan. Ik gok dat jullie tijdens het inloggen een melding gaan krijgen mocht je wachtwoord "zwak" zijn.
  • Er is een App ontwikkeld voor iOS en Android, nu nog in beta. Geen idee of hieraan additionele kosten zijn verbonden.

Er is verder heel veel aangepakt en gewijzigd, te veel om op te noemen.

Wil jij je er zelf in verdiepen dan kan dat hier: https://invisioncommunity.com/release-notes/

Wij draaien op dit moment versie 4.4.10 en gaan dus naar 4.5.

Omdat deze versie ook een volledig nieuwe template engine en template (Front end) heeft voor zowel computers als mobile devices heb ik gewacht met de aanschaf van een template ondanks dat ik dit eerder wel van plan was.

Ook omdat ik eerst wil afwachten hoe deze nieuwe versie uitpakt en daarna kijk ik eventueel verder.

Wanneer gaan we updaten?

Dat ga ik natuurlijk gedegen plannen, het is tenslotte een fikse update. Eerst wil ik even wat weken afwachten, wellicht komt er nog een patch achteraan omdat er nog ergens problemen zijn ontstaan.

Omdat we zelf al de laatste voorliggende versie draaien verwacht ik geen echte (grote) problemen.

Uiteraard kondig ik de datum en tijd van deze update ruim van te voren aan zodat jullie op die tijd alternatieve bezigheden kunnen inplannen zodat jullie niet onthand zitten. 😅

Natuurlijk zorg ik voor een gedegen backup 😇

• Admin
21 hours ago, Ivan10 said:

Spannend! Houdt de toekomstige template in dat je ook een plaatje met een eigen forum logo en met hifi apparatuur kunt uploaden?

Leg even uit wat je precies bedoelt?

Is er al een "forumlogo"?

Mocht dat er niet zijn dan kunnen we misschien een Ontwerptopic openen.

Overigens wil ik geen groot logo ect. omdat dit op mobiele devices anders bovenin te veel ruimte inneemt.

Maar misschien is dit wel configureerbaar.

• 1 month later...
  • Admin
6 hours ago, Tubejack said:

Hallo beheerder,

Het forum werkt prima, waarvoor mijn dank.  Is het mogelijk om bij de emoticons nieuwe toe te voegen b.v. of-topic? 

Ik weet nog niet wat in de nieuwe versie zit dus daar is het wachten op.

Omdat ik een beetje druk met werk ben is de update nog niet geplaatst.

Als deze update is doorgevoerd zal ik eens kijken wat de mogelijkheid is.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...