audiofreak Posted 7 november 2020 Author Report Share Posted 7 november 2020 12 hours ago, KT88 said: Houd wèl in de gaten dat kabels die zo worden opgebouwd, in principe richtings-gevoelig zijn geworden. Men prefereert de direct-aangesloten mantel aan de "ontvangende" kant, en dus de kant met de C aan de bron-kant. Handig is om de kant met de c even te merken. Met de tekst "meelezen" heb ik geleerd. Als volgt : CD Speler ---> RCA plug ---> kabel met tekst "Grimm TPR cable" ---> RCA plug met condensator ---> (voor)versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 november 2020 Report Share Posted 12 november 2020 Inmiddels zijn ook de connectoren binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 14 november 2020 Author Report Share Posted 14 november 2020 ja George en de kabel ook. Volgende week gaan we lekker knutselen. Nu al zin in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 november 2020 Report Share Posted 15 november 2020 Ja alles is nu compleet. Nu nog even de spullen bij elkaar brengen. Ik zie je zaterdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 21 november 2020 Author Report Share Posted 21 november 2020 (edited) De eerste dag knutselen met Humpie en Stumpie oftewel Kappa7 en Audiofreak. De eerste 6 setjes (li+re) zitten in elkaar. De taken zijn uiteindelijk onderling goed verdeeld. Dus Kappa7 was zeer rap met het solderen en dat ging Audiofreak niet zo goed af, ook vanwege zijn spasmen en zijn slechtziendheid. Dus Audiofreak deed de voorbereiding, zoals het strippen van de kabel e.d. Al met al vloog de dag voorbij en tegen 5 uur werd de soldeerbout en de striptang aan de bekende wilg gehangen en was het weekeinde. De volgende keer maar weer verder. Kappa7 nog 2 setjes en voor Audiofreak en zijn oude legermaat nog 8 setjes te gaan. Kortom, nog best veel werk. De eerste 2 setjes zijn al aan het inspelen bij Audiofreak. Edited 21 november 2020 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 november 2020 Report Share Posted 21 november 2020 Maar wel leuk hoor!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 21 november 2020 Report Share Posted 21 november 2020 mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 november 2020 Report Share Posted 21 november 2020 Goed bezig. Foto's van het resultaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 november 2020 Report Share Posted 21 november 2020 Was zeker gezellig vandaag!. En ook mooi om te horen dat de setjes al spelen. Tis best wel een hoop werk maar leuk om te doen. Ik zal ze hier ook vast aansluiten en eens een plaatje draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 21 november 2020 Report Share Posted 21 november 2020 Leuk om te zien met die gezichten erbij....We hebben nog heel wat reviews in het vooruitschiet dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 21 november 2020 Author Report Share Posted 21 november 2020 2 hours ago, Hans van Liempd said: Goed bezig. Foto's van het resultaat? zie hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 november 2020 Report Share Posted 21 november 2020 15 minutes ago, Roots said: Leuk om te zien met die gezichten erbij....We hebben nog heel wat reviews in het vooruitschiet dan? De eerste review dan. Prima kabels en de eerste platen klonken prima. Niet een gordijn dat open ging maar gewoon een goede afbeelding en diepte. Mijn oude kabels waren wel al aan vervanging toe, niet alle connectoren maakte nog goed contact. Dat is nu beduidend beter en dat hoor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 21 november 2020 Author Report Share Posted 21 november 2020 1 hour ago, kappa7 said: Was zeker gezellig vandaag!. En ook mooi om te horen dat de setjes al spelen. Tis best wel een hoop werk maar leuk om te doen. Ik zal ze hier ook vast aansluiten en eens een plaatje draaien. Ja moet je doen. Ik heb het gelijk gedaan. Twee setjes aangesloten, tussen de VTL en de Nakamichi en de andere tussen de VTL en de Line Magnetic. In het begin was alles nog koud en was er enige scherpte te horen. Nu een paar uur weer verder is dat scherpe alweer verdwenen en komt er meer laagweergave erbij, wat enigszins donker gekleurd overkomt in de oren. Dat had mijn andere TPR in het begin ook last van en zal dus met deze nieuwe interconnects ook weer wegtrekken of bijtrekken. Voor mij valt dit allemaal onder de noemer "inspelen". En wat ook weer van het eerste moment opvalt is de soundstage die er gelijk is. Ook die plaatsing in de soundstage is er gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 Lekker bezig Kappa7 en Audiofreak, mooi dat jullie elkaar helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 12 hours ago, audiofreak said: zie hier Tja... die had ik al wel gezien. Ik was meer benieuwd naar jullie werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 Die zitten al achter de set Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 (edited) Speciaal voor hans dan even een handleiding gemaakt. We beginnen met het strippen van de kabel ongeveer 15mm Vervolgens de afscherming naar achter vouwen zo dat de vlecht structuur intact blijft. Strippen van de binnen mantel de connector los draaien en de trekontlasting open vouwen. Plaats de connector ergens in zo dat deze goed op zijn plek blijft. Ik gebruikt hier een boormachine klem en een RCA bus die goed klemt. Vervolgens de lengte bepalen. De aders strippen En eerst de center pin vullen met tin en als deze voldoende vol zit de blauwe kabel daar in schuiven. Dan de witte kabel onder de lip schuiven en de lip aandrukken zo dat deze al goed contact maakt. het uitstekende deel van de draad afknippen en solderen. Vervolgens de trekontlasting vast knijpen. En uitstekende draadjes weg snoeien. Dan kan de kuststof huls er om En het huis kan dicht geschroefd worden. Edited 22 november 2020 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 17 hours ago, audiofreak said: De eerste dag knutselen met Humpie en Stumpie oftewel Kappa7 en Audiofreak. De eerste 6 setjes (li+re) zitten in elkaar. De taken zijn uiteindelijk onderling goed verdeeld. Dus Kappa7 was zeer rap met het solderen en dat ging Audiofreak niet zo goed af, ook vanwege zijn spasmen en zijn slechtziendheid. Dus Audiofreak deed de voorbereiding, zoals het strippen van de kabel e.d. Al met al vloog de dag voorbij en tegen 5 uur werd de soldeerbout en de striptang aan de bekende wilg gehangen en was het weekeinde. De volgende keer maar weer verder. Kappa7 nog 2 setjes en voor Audiofreak en zijn oude legermaat nog 8 setjes te gaan. Kortom, nog best veel werk. De eerste 2 setjes zijn al aan het inspelen bij Audiofreak. Leuke foto, Gaaf om zo samen bezig te zijn en dat daar mooie kabels uit voortkomen. Veel plezier met jullie Grimm diy interlinks. Zal wel lukken, tijdens mijn bezoek aan Audiofreak bleek de toen gebruikte Grimm een bijzonder kabeltje te zijn met goede eigenschappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 Bedankt en de kabels zijn zeker niet verkeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 Ik heb de Grimm ook gekocht op jouw advies Inderdaad: erg goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 Ik zal ook nog even de interlink afmaken en ook de condensator zijde laten zien. Voor de condensator is het van belang dat je een plug gebruikt met voldoende ruimte in de plug om ook de C daar in kwijt te kunnen. wij hebben gekozen om daar voor de zelfde connectoren te gebruiken als Grimm zo dat daar geen verassingen zouden zijn. Verder heeft Audiofreak de originele kabel met deze connectoren en daar van afwijken zou wel eens een andere kabel op kunnen leveren. Hier de onderdelen op een rij die nodig zijn en eerst om de kabel moeten voor dat je begint met het strippen van de kabel. Dan weer strippen 15mm Maar nu de draadjes los halen en een kleine string selecteren die je aan de C wil solderen. Dat bij elkaar twisten. en de rest afknippen. De volgende laag strippen en een kripkous plaatsen. Dan de volgende krimpkous plaatsen. De kern strippen en solderen net als de andere zijde eerst vullen en dan pas de draad insteken, even vloeien en aflaten koelen. De witte draad nu ook weer onder het lipje zetten en solderen. Dan de C aan een pootje vast solderen. en het andere pootje aan de behuizing van de connector. De kuststof huls er om. en het connector huis aandraaien. Niet vergeten de zijde te markeren met de C. Daar is dus de rode kripkous voor. Kabeltje klaar. en dan het geheim voor goede stereo weergave. Maak nog een exact de zelfde kabel maar dan met zwarte connectoren en sluit deze aan op uw stereo apparatuur en u zult een ruimtelijke weergave ervaren als of u er zelf bij staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 Handig George, om even de plug in een werkbankje te klemmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 Heel leuk die foto's. Goed werk mag tijd kosten als het resultaat maar naar tevredenheid is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 Kijk .. dat bedoel ik. Leuk om te zien. Én voor iemand die ze ook wil maken een mooie handleiding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 november 2020 Report Share Posted 22 november 2020 Inderdaad, super gedaan zo. En vooral de oplossing met de bankschroef maakt het werk een stuk makkelijker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts