Duclaasie Posted 27 augustus Report Share Posted 27 augustus On 23-8-2024 at 18:14, Roots said: Ik heb zo'n vermoeden dat dat helemaal niet tegen gaat vallen. Ik ben dan ook benieuwt hoe je de verschillen gaat beschrijven. Sodemieter, wat heb je daar een gelijk in gekregen zeg!! Of het aan de kwaliteit van kabel en connectoren ligt is helaas niet vast te leggen, maar het verschil tussen gebalanceerd en single ended is schrikbarend groot. Gebalanceerd geldt niet alleen voor de technische uitvoering, maar ook voor de weergave van de muziek. Op een of ander manier lijken de proporties qua klank en weergave veel meer in balans te zijn. Laagweergave heeft meer punch en lijkt dieper te gaan. Details zijn beter te volgen, zonder dat het opdringerig wordt Muziek staat beter los van de luidsprekers Al met al een zeer wel bestede 40,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 augustus Report Share Posted 27 augustus Absoluut! Dat is precies wat ook mijn ervaring is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 augustus Report Share Posted 27 augustus Hier is eigenlijk al lang alles gebalanceerd....Ik denk dat ik de gok ga wagen om mijn PC digitaal aan te sluiten met een AES/EBU kaart...En dan gewoon met een Sommer kabeltje om eens te beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 29 augustus Report Share Posted 29 augustus On 27-8-2024 at 22:03, Duclaasie said: Sodemieter, wat heb je daar een gelijk in gekregen zeg!! Of het aan de kwaliteit van kabel en connectoren ligt is helaas niet vast te leggen, maar het verschil tussen gebalanceerd en single ended is schrikbarend groot. Gebalanceerd geldt niet alleen voor de technische uitvoering, maar ook voor de weergave van de muziek. Op een of ander manier lijken de proporties qua klank en weergave veel meer in balans te zijn. Laagweergave heeft meer punch en lijkt dieper te gaan. Details zijn beter te volgen, zonder dat het opdringerig wordt Muziek staat beter los van de luidsprekers Al met al een zeer wel bestede 40,- Nog wel een keertje terug naar je oude kabeltje en bevestigen of het dan ook weer slechter wordt. Ben zelf ook al heel vaak in die val getrapt. Gebalanceerd speelt 6dB harder, dan hoor je automatisch meer detail, punch enz. Het is dan heel belangrijk dat je beiden goed matcht met een db meter om een goede conclusie te trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts