kees luider Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 hoi, ik heb eea gelezen over de infinity alpha speakers. hierdoor ben ik voornemens om een set speakers van dit merk en type te kopen. ben niet echt een audio freak dus ga maar op de verhalen af. wil ze ook nog een keer beluisteren maar ze zijn bijna nergens uitgestald. ik wil een surroudsetje samenstellen door de alpha 50 als frontspeakers te gebruiken, de alpha center als center en de alpha 20 als achterspeakers. 1)kan iemand mij vertellen of deze combinatie mogelijk is en wat voor sound deze boxen geven(ik hou van een heldere klank, geen bassen die nadreunen zeg maar)? ben daar op voorhand wel benieuwd naar want ik ga ze natuurlijk zelf ook nog beluisteren (op het moment dat dat mogelijk is). 2) is het aan te raden om voor deze speakers speciale bekabeling aan te schaffen, en zo ja welke moet ik dan kopen? alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Kees, Ik zou zeggen gewoon luisteren wat je zelf mooi vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flyguy Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Hoi Kees, De hele Alpha-serie van Infinity klinkt lekker helder, transparant. Wanneer je daar van houdt dus een geweldige keus. Ga ze zeker eens luisteren, want het geluid moet je wel "liggen". De 50 heeft daarnaast ook nog eens een hele mooie diepe bas (sub is vaak niet eens nodig). In plaats van de 20 kun je volgens mij best kiezen voor de 10 als rear-speaker, groot zat. Dunne speakerkabel kun je beter niet gebruiken (weinig bas en detail), maar maak het ook niet te dik, dat heeft geen zin. Al met al volgens mij een prima set. (Ik heb ze al veel vaker beluisterd in deze opstelling, met en zonder sub...) Greetz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kees luider Posted 18 februari 2003 Author Report Share Posted 18 februari 2003 bedankt voor je reactie. hoewel je opmerking dat het geluid je wel moet "liggen" me zorgen baart. ik ga binnen luisteren. de 20 is iets zwaarder dat de 10 waardoor ze volgens mij ook bij muziekgeluid wat beter klinken. vandaar mijn keuze. hoop dat ik er goed aan doe. nogmaals dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts