Hans van Liempd Posted 2 oktober 2020 Report Share Posted 2 oktober 2020 Mijn zoon heeft omstreeks 1989 een spreekbeurt over muziekdragers gegeven. Daarvoor had hij de platenfabriek van EMI aangeschreven en gevraagd om wat informatiemateriaal. Wat schetst onze verbazing.... Enkele dagen later stond de postbode op de stoep met een doos waarin: Een omschrijving van het productie proces. Vinyl granulaat waaruit grammofoonplaten worden gemaakt. Een prop vinyl voor het maken van een LP en een voor een single Twee nikkelen persmatrijzen (van een singeltje en een LP) Een onafgewerkt singeltje en een dito LP. Enkele etiketten. Dit vond ik bij het opruimen van de zolder. Nu kan ik het in de vuilnisbak proppen, maar misschien wil een liefhebber dit wel hebben. Wie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 2 oktober 2020 Report Share Posted 2 oktober 2020 Lijkt me iets voor de ruimte van Arden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 oktober 2020 Report Share Posted 2 oktober 2020 Lijkt mij leuk in het audiorack onder de dt. Maar ik laat graag anderen voorgaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 2 oktober 2020 Report Share Posted 2 oktober 2020 Wanneer Arden niet wil, wellicht iets voor een spreekbeurt van mijn kleindochters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 oktober 2020 Author Report Share Posted 2 oktober 2020 In de tussentijd heeft Cock mij benadert. Ik heb het hem dus toegezegd. Dat er zo veel interesse was, had ik niet verwacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 oktober 2020 Report Share Posted 2 oktober 2020 Mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 oktober 2020 Report Share Posted 3 oktober 2020 Hai Hans nog even een vraagje. Stond er op de matrijs nog muziek en welke. Dan zouden we bijna een plaat kunnen uitbrengen. Veel plezier Cock - ik zal het wel een keer zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2020 Author Report Share Posted 3 oktober 2020 5 hours ago, carl said: Hai Hans nog even een vraagje. Stond er op de matrijs nog muziek en welke. Dan zouden we bijna een plaat kunnen uitbrengen. Veel plezier Cock - ik zal het wel een keer zien. Jawel, maar of die matrijs na al die jaren en in zo veel handen nog bruikbaar is, betwijfel ik. n dan is het nog een enkelzijdige plaat. Ik vermoed overigens dat het een versleten exemplaar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 oktober 2020 Report Share Posted 3 oktober 2020 Lijkt me inderdaad logisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts