conqubite Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 Ik ben aan het kijken naar een downfire Subwoofer in kersen uitvoering en stuite op de Visonik S8. Dit is een mij onbekend merk dat wel bij de betere hifi winkels te krijgen is (volgens mij). Heeft iemand ervaring met dit merk en bij voorkeur met deze subwoofer??? Dan hoor ik dat graag. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 Geplaatst door conqubite:Ik ben aan het kijken naar een downfire Subwoofer in kersen uitvoering en stuite op de Visonik S8. Dit is een mij onbekend merk dat wel bij de betere hifi winkels te krijgen is (volgens mij). Heeft iemand ervaring met dit merk en bij voorkeur met deze subwoofer??? Dan hoor ik dat graag. Conqubite Beste Conqubite, De Visonik Subwoofers, zijn heel geschikt voor muziek en natuurlijk ook voor home theater. De Sub 8 is er vanaf 399,00 euro en klinkt strak ,daarom kun je hem heel goed voor muziek gebruiken. Vergelijk het maar eens met Rel en je zult versteld staan! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 17 februari 2003 Author Report Share Posted 17 februari 2003 Geplaatst door Haudio: Beste Conqubite, De Visonik Subwoofers, zijn heel geschikt voor muziek en natuurlijk ook voor home theater. De Sub 8 is er vanaf 399,00 euro en klinkt strak ,daarom kun je hem heel goed voor muziek gebruiken. Vergelijk het maar eens met Rel en je zult versteld staan! MvG, Haudio Begrijp ik het goed dat volgens jou de S8 ongeveer net zo goed is als de Rel Quake II??? Ik weet niet goed hoe ik deze uitspraak van jou moet plaatsen. Voor de duidelijkheid ik zoek een sub die niet de ramen uit de muur hoeft te blazen. Ik zoek een sub die de muziek aardig ondersteund (maar niet heersend aanwezig is) en die bij home theater goed meedoet. Wij zullen thuis echter niet vaak de installatie echt hard (bioscoop niveau) aan hebben staan (tenzij mijn vrouw de deur uit is ). Het zal meestal zo zijn dat het geluid bij een DVD iets harder dan normaal zal staan om toch te kunnen genieten van de effecten. Je zegt dat ze met name geschikt zijn voor muziek. Bedoel je hiermee dat hij meer geschikt is voor muziek dan voor HT?? Kun je ook bevestigen dat de S8 het "downfire"principe heeft? Ik heb alleen de internetsite bekeken en kon hier geen 100% duidelijkheid over krijgen. Je reactie heeft me wel nieuwsgierig en (in principe) ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 17 februari 2003 Author Report Share Posted 17 februari 2003 Ik vergeet nog iets. De gewenste Downfire principe is vanwege mijn zoon, die nu nog maar drie maanden is maar die over pak em beet een half jaar op ontdekkingsreis zal gaan. Ik wil graag voorkomen dat hij dan zijn vingers door de woofer prikt. Daarnaast vindt ik het optisch ook mooier. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Geplaatst door conqubite:Ik vergeet nog iets. De gewenste Downfire principe is vanwege mijn zoon, die nu nog maar drie maanden is maar die over pak em beet een half jaar op ontdekkingsreis zal gaan. Ik wil graag voorkomen dat hij dan zijn vingers door de woofer prikt. Daarnaast vindt ik het optisch ook mooier. Conqubite Beste Conqubite, De Visonik heeft inderdaad het downfire systeem, bovendien kun je er haast niet bij,omdat onder de woofer nog een plaat zit. Verder is de sub. aansluitbaar in low en in high mode. In vergelijk met de Rel is de Visonik veel strakker in het laag. Dat betekent dat de Rel prima dienst kan doen in een home theater set, maar voor muziek minder geschikt is ,het wil wel maar.... De Visonik kan prima in beide gevallen dienst doen. Bij een zaak in Sneek staan beide opgesteld. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 17 februari 2003 Author Report Share Posted 17 februari 2003 Henk, Je hebt me aardig overtuigd. Ik wacht nog even af of ik de prijsvraag win . Moch dit toch niet het geval zijn dan moet ik ook nog een center. De Visonik E past nog in mijn budget en ik vind het er ook nog goed uitzien, volgens mij is de grote ook acceptabel (niet zo'n klein melkpakje maar ook niet zo'n verhuisdoos). Ik neem aan dat er wel een frontje voorkan. Hoewel er andere dealers dichterbij zitten denk ik dat ik toch een keer bij jou langs kom om eens te kijken. Je bent altijd bereid je deskundige advies te geven en wie weet kunnen we zaken doen. Ik neem dan wel contact met je op. Het kan nog wel een tijdje duren. Ik ben niet zo snel maar wat in het vat zit verzuurt niet, toch?? Bedankt voor de info. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Hoi Conqubite, Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar Magnat heeft ook downfire subwoofers (Omega-serie) en die zijn erg goed getest (volgens de site van Magnat). Of ze ook voor muziek geschikt zijn weet ik niet, want ik heb er geen ervaring mee, en ze zijn er alleen in zwarte uitvoering. Ook zijn ze vrij lomp qua afmetingen: de grootste (de Omega 380) is 500x610x540mm (BxHxD). Ze gaan wel heel laag. De 380 gaat zelfs tot 16Hz, maar ook de kleinste (de 250) gaat nog tot 20Hz. En die is ook wat minder groot: 400x460x420 (BxHxD). Ook is er nog de (qua afmetingen) wat minder opvallende Alfa-serie. Deze zijn er in zilver, zwart en beuken. Zijn ook downfire subs maar wel met een baspoort... Ik hoop dat je er wat aan hebt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Beste Conqubite, Het kan heel goed om Rel,Klipsch,Dali,Visonik sub .woofers met elkaar te vergelijken. Heel veel subs zijn voor HT geschikt maar minder voor muziek. Want muziekliefhebbers houden niet van geboem en gedreun,maar wel van lage tonen. Ook Velodyne is een super sub. maar kost wel het nodige,het is in principe een MFB systeem ,alleen ik ben bang dat het buiten het budget valt. Maar een Visonik zit in een prijsklasse die heel aantrekkelijk is. Je bent altijd welkom. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 24 februari 2003 Author Report Share Posted 24 februari 2003 Ik zit net even de subwoofer special in de stereoplay door te kijken. Zie ik dat de KEF PSW 1000 ook in kersen te leveren is, er gelikt uitziet en daarnaast ook nog eens gunstig geprijst is. Hoewel niet de winnaar is komt hij nog aardig uit de test. Ik zie wel al dat hij niet heel erg diep gaat. Heeft iemand nog ervaringen met dit model. Haudio, is deze KEF een beetje vergelijkbaar met de Visonik of zit er duidelijk verschil in??? Kun je in dat geval ook aangeven welke?? Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
tan1415 Posted 26 februari 2003 Report Share Posted 26 februari 2003 De PSW 1000 is volgens mij niet echt downfiring. Quake II heeft heel veel goede recensies gekregen. En natuurlijk niet te vergeten de Yamaha subs. Zowel de 320 en de 800 zijn downfiring en op dit moment fling in de aanbieding. De Yamaha SW800 is in duitsland Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 26 februari 2003 Author Report Share Posted 26 februari 2003 Geplaatst door tan1415:De PSW 1000 is volgens mij niet echt downfiring. . Ik heb de stereoplay er nog weer even bij gepakt maar volgens mij is dat wel zo. Trouwens de Elac Sub 101 ESP en Quadral Cube Sub 67 worden ook goed getest. Geplaatst door tan1415:En natuurlijk niet te vergeten de Yamaha subs. Zowel de 320 en de 800 zijn downfiring en op dit moment fling in de aanbieding. De Yamaha SW800 is in duitsland €499 te koop. oor HT. Zeker als je voor speakers vrij groot zijn. Waar zijn die dan te koop? Als het via internet is hoe kom ik er dan aan? Ik heb wel eens begrepen dat je in Duitsland niet onder rembours kunt bestellen. Ik sluit nog niets uit maar ik moet zeggen dat die Visonik nog steeds hoog op mijn lijstje staat. Hetgeen Haudio hierboven heeft gezegd spreekt mij wel aan, met name dat deel over het strakker zijn dan een Rel en daardoor ook geschikt voor muziek, dus is dit een ree Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 26 februari 2003 Report Share Posted 26 februari 2003 Zoals je zelf al gezien en gemerkt hebt zijn er heel veel subs te koop van veel merken. Ik heb mijn versterker (Denon AVC-A1SE) bij AS gekocht en hoewel deze nu defect is, ben ik erg tevreden over de service van AS. Ik heb zelf een REL, namelijk een Strata III. Deze is vooral geschikt voor muziek, maar doet ook bij HT zijn werk naar behoren. Het verschil tussen een muziek en een HT sub zit hem vooral in de manier waarop het laag wordt voort gebracht. Bij HT gaat het voornamelijk om druk. Het laag van een explosie moet te voelen zijn. Bij muziek gaat het om detail. Een baslijn moet goed en makkelijk te volgen zijn tot in de laagste regionen. De meeste HT subs hebben ook een "forwardfiring" constuctie. De woofer zit aan in een zijkant. De reden is omdat er meer lucht in beweging wordt gebracht en dus ook meer gevoel in het laag komt. De meeste HT subs gaan niet echt laag, maar dat ik ook niet nodig. Een muziek sub kan ook "forwardfiring" zijn, maar omdat het kast volume over het algemeen ook groter is wordt vaak voor een "downfire" constructie gekozen. De controle over de woofer is bij de muziek subs ook vaak beter. Wat je moet kopen is echt afhankelijk van je eigen smaak en wensen. Ik zou een sub in ieder geval wel eerst beluisteren alvorens je er een aanschaft. AS is daarbij een goede betrouwbare partner. Aankopen via Internet zijn misschien wel voordeliger, maar blind een sub kopen is een risico. Als je dit wilt lopen kan je voor aanzienlijk minder een goede sub bij onze oosterburen aanschaffen. ps. Let ook op de bekabeling van je sub. Een goede weergave van het laag valt of staat bij de gebruikte interlink. Haudio kan je hier overigens perfect over inlichten en misschien ook demonstreren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tan1415 Posted 27 februari 2003 Report Share Posted 27 februari 2003 De genoemde modellen van Yamaha zijn uitloop modellen. Volgens mij zijn ze bij Correct in rotterdam nog verkrijgbaar. En in stereplay zitten echt veel advertenties toch? Anders kan je door te googlen internet sites vinden. Search op heimkino + subwoofer success...ik ben zelf ook op zoek naar een subwoofer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts