Tubejack Posted 8 oktober 2020 Report Share Posted 8 oktober 2020 9 minutes ago, carl said: Waar ligt dat dan aan Jack? Die buis is niet voor audio ontworpen maar voor hoogfrequent in tuners en zo. Hij wordt vaak gebruikt omdat hij een lage interne weerstand heeft en een behoorlijke versterking van zo' n 33x en een lage weerstand uit. Bij een voorversterker wil je graag een lage uitgangsimpedantie (zie ook het betoog van Arden) zodat je makkelijk elke eindversterker kun aansturen. CJ maakt er helemaal werk van in model 17 door 4 triodes parallel te schakelen. In de latere modellen zien ze in, dat, dat een beetje overkill is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 oktober 2020 Report Share Posted 8 oktober 2020 Maar als je zo'n fan bent van CJ waarom koop je niet een passende phono-versterker https://conradjohnson.com/tea2-phono-equalization-preamplifier/ I.p.v. die goedkope Chinese namaak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 oktober 2020 Author Report Share Posted 8 oktober 2020 Daar zit er maar 1 in Jack Als Rob Wilms hier nog een zaak had was ik wel even gaan vergelijken maar helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 oktober 2020 Author Report Share Posted 8 oktober 2020 (edited) 24 minutes ago, Tubejack said: Maar als je zo'n fan bent van CJ waarom koop je niet een passende phono-versterker https://conradjohnson.com/tea2-phono-equalization-preamplifier/ I.p.v. die goedkope Chinese namaak? Wel erg veel geld voor mijn tweede draaitafel waar die eigenlijk voor bestemd is Jack Het is een idee om hem in te zetten voor de Benz Ruby Z low ( en de Pass Kloon voor de tweede draaitafel) maar die vereist toch zeker wel 64 dB versterking en dat kan alleen met trafo’s erbij en volgens Marco zijn die alleen maar geschikt voor Japanse elementen. Ik zat nog even te kijken bij Hagtech https://www.haglabs.com/collections/phono-preamps De Trumpet is een buizen phonotrap met Fvets in plaats van Trafo’s. Die is nog wel te betalen omdat ze rechtstreeks aan de consument leveren. Leuke site trouwens met zaken en artikelen die jij wel leuk zal vinden. De man noemt zich ontwerper en bewust geen audiofiel. Ook dat moet je aanspreken Edited 8 oktober 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 oktober 2020 Report Share Posted 8 oktober 2020 O ik ben zeker ook een beetje audiofiel hoor, daar schaam ik me niet voor, ik vind het wel leuk zo'n "geuzennaam". Verder geloof ik in dingen die de verbeeldingskracht van sommige voorbij gaat. Ik hang het alleen niet meer aan de grote klok, maar pas het gewoon toe. Maar wat anders ik dacht dat jij een phono trap zocht voor je MP-200? Ik heb hier ook de MP-150 gehad die vond ik wat meer levendiger dan de MP-200. De MP150 is ongeveer vergelijkbaar met een Goldring 1006. Speelt de sterren uit de hemel in een goede direct drive draaitafel en een Schiit Mani. Zeker heel leuk als 2e set-up. Dan hoef je ook niet te solderen ook en hou je geld over voor nieuw vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 oktober 2020 Author Report Share Posted 8 oktober 2020 De MP 200 is een mooi element maar inderdaad niet optimaal levendig Jack. Ik kan me voorstellen dat ik die nog een keer wissel. In die zin wil ik een breed inzetbare Phono trap. Altijd wel mijn koop strategie geweest. Daarom wissel ik zelden van apparatuur en op lange termijn is dat goedkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 oktober 2020 Report Share Posted 8 oktober 2020 (edited) 29 minutes ago, carl said: De MP 200 is een mooi element maar inderdaad niet optimaal levendig Jack. Ik kan me voorstellen dat ik die nog een keer wissel. In die zin wil ik een breed inzetbare Phono trap. Altijd wel mijn koop strategie geweest. Daarom wissel ik zelden van apparatuur en op lange termijn is dat goedkoop. Klopt niet helemaal Carl: "breed inzetbaar" en "zelden wisselen" Waarom zou je breed inzetbaar willen? als je zelden of nooit wisselt? Breed inzetbaar is meestal duur en lang niet altijd optimaal. Zeker niet bij buizen en step-up transformatoren. Edited 8 oktober 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 oktober 2020 Author Report Share Posted 8 oktober 2020 (edited) Breed inzetbaar bij een Phono versterker betekent dat je makkelijk van element kan wisselen en dat zal ik zeker nog een keer doen. En kleine stapjes wil ik wel doen met buizen, kabels en ander randgebeuren maar op vervanging van de versterker of draaitafel zit ik niet te wachten. De enige grote stap zou nieuwe LS kunnen zijn. En als ik nog een keer een Graham 2.2 tegenkom koop ik die voor de armbuis. Kan ik nog makkelijker van element wisselen. Edited 8 oktober 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 oktober 2020 Report Share Posted 9 oktober 2020 Aparte halfgeleider pre-pre en een goed instelbare (buizen voor het sausje) phono. Hoe moeilijk kan het zijn? (Aitos had vroeger een buizen pre-pre, weet niet of dat nog zo is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 oktober 2020 Author Report Share Posted 9 oktober 2020 (edited) Die ga ik eens even opzoeken Seed - bedankt. PS opgezocht, maar wat voor een prijzen. Edited 9 oktober 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 oktober 2020 Report Share Posted 9 oktober 2020 Nou we horen binnenkort wel wat het geworden is Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 oktober 2020 Author Report Share Posted 9 oktober 2020 Je kent me Jack - ik heb het eeuwige leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 oktober 2020 Report Share Posted 9 oktober 2020 1 hour ago, carl said: Je kent me Jack - ik heb het eeuwige leven. Wij helaas niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 oktober 2020 Author Report Share Posted 9 oktober 2020 Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen Jack is dat ouderen vaak de houding krijgen "dat het niet meer de moeite waard is". Die levenshouding wil ik niet overnemen vandaar dat ik leef als had ik het eeuwige leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 oktober 2020 Report Share Posted 9 oktober 2020 Goede instelling Carl. Al heb je maar voordat je het eeuwige leven ruilt voor het hiernamaals 1 dag genoten van iets moois,dan heb je dat toch gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 oktober 2020 Report Share Posted 9 oktober 2020 4 hours ago, carl said: Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen Jack is dat ouderen vaak de houding krijgen "dat het niet meer de moeite waard is". Die levenshouding wil ik niet overnemen vandaar dat ik leef als had ik het eeuwige leven. +1 Vandaag 12 zonnepanelen besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 oktober 2020 Report Share Posted 9 oktober 2020 Goed bezig Hans. Ga je geen spijt van krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 oktober 2020 Author Report Share Posted 9 oktober 2020 1 hour ago, Groovy said: Goede instelling Carl. Al heb je maar voordat je het eeuwige leven ruilt voor het hiernamaals 1 dag genoten van iets moois,dan heb je dat toch gehad Inderdaad Peter en een beetje audio helpt daarbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 9 oktober 2020 Report Share Posted 9 oktober 2020 Zo is dat...Goede vriendin vanmorgen opgenomen in Gent..Als je vanaf hier in Gent terecht komt is het niet goed!...Het blijkt nu een opgeloste bloedprop te zijn, ze had al eerder een hersenbloeding gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 oktober 2020 Author Report Share Posted 9 oktober 2020 Sterkte Roots. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 oktober 2020 Report Share Posted 9 oktober 2020 Ook van mij Roots,en uiteraard voor je vriendin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts