Ender Posted 7 augustus 2001 Author Report Share Posted 7 augustus 2001 Thx voor jullie reacties! Inmiddels heb ik aantal cd's gebrand met een ander brandprogje wat ik tijden geleden heb geinstalleerd, nl "clone cd", wellicht bij aantal hier wel bekend Het resultaat: het branden gaat zonder problemen! Ben dus nu eigenaar van zowel Dark Side of the Moon en Circlesongs van Bobby McFerrin Zelfs mijn nieuw aangeschafte cd's welke niet werkte via WinonCD, werken via Clone cd. Nu nog het progje uitproberen van Sodejuu en ik ben helemaal blij De Maranz cdbrander DR6000 kost trouwens 1.499 (vanmiddag wezen vragen).. toch nog maar eens over nadenken... dat geld zet ik denk ik liever opzij voor extra versterker... Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Toch nog een opmerking over branden via de computer: Ik heb het Pink Floyd album "dark side of the moon" 2x gebrand: 1x op 8 speed (en max. speed ingelezen image) op een traxdata cd 1x op 1 speed (en min. speed inlezen image) op een verbatim silver cd Na lang beluisteren van zowel de orginele cd als de 2 gebrande cd's kom ik tot de volgende, voor mij niet zo prettige, conclusie: * beide gebrande cd's hebben dezelfde geluidskwaliteit * de dynamiek van de gebrande cd's tov. de orginele cd is stukken minder! (is vrij logisch, maar het viel me meteen op) Het lijkt net of je een stukje van het geluid mist bij de gebrande versies! Wat nu te doen? Als je al bij de bron een flinke pas terug moet doen in kwaliteit, waar blijf je dan met die high end installatie? Of alles orgineel kopen (kost boel geld) of betere brander kopen (kost ook veel geld) of het gewoon accepteren Grtz van een in dubio zittende muziekluisteraar, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Mijn ervaring is dan Clone-CD een leuk programma is om PSX-games te kopieren, maar voor muziek absoluut niet te gebruiken is. De kwaliteit is echt niks (sorry). Een andere PC-brander heeft geen nut. De Plex is gewoon top, net als Ricoh, Teac en Yamaha. Voor muziekkopien is Nero-burning echt het geschikte programma, met CDRWin op een hele goeie tweede plaats. Wil je de kopien toch goed laten klinken, kleur dan alle transparante delen (buiten- en binnenrand en het vlak van gat tot info) groen met een Staedtler Lumocolor 357. Sta niet raar te kijken van het effect. Ruud Flohr weet er meer van (zie Welke Voodoo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 9 augustus 2001 Report Share Posted 9 augustus 2001 zei ik toch: een hifi-brander klinkt beter. verder: computerrecordables kosten ongeveer twee piek, audiorecordables ongeveer vijf. gekochte cd's ongeveer veertig. probeer eens het verschil en kom met mij tot de conclusie dat audiorecordables beter klinken, vooral de Pioneer. Audiopaul: kom weer eens binnen en toon me je gezicht. groetjes, berry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts