Xenophon Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Hello mede Luisteraars, Vandaag bij onze plaatselijke Fatsoenlijke Hi-fi zaak een uurtje vergeleken en geluisterd. En ook helaas een beetje op het budget gelet. Maar ik heb kunnen kiezen, mijn technics versterker heb ik vervangen door een splinternieuw uit doos gekomen Harman/Kardon AVR 200 versterker. Naar mijn jonge oren een grote verbetering. Nu moet ik alleen nog op zoek naar fatsoenlijke Speakers, het beperkte aanbod dat onze audio zaak had gaf buiten de andere Bose knoemel die er stond: Acoustimas 5.3 en nog wat andere nieuwe moddellen, al duidelijk aan dat mijn 601's inderdaad vervangen dienen te worden aantal quadral en Mission speakers beluisterd, maar geen van allen konden mij echt bekoren. Dus daar ga ik wanneer mijn budget weer wat gegroeit is achter aan. Iemand nog suggesties voor een goede speaker? Vereisten: goede maar niet overdeven diepgang die binnen het hele klankbeeld van de box valt, enneeeh helaas niet duurder dan 2000 gulden per box. Greez Xenophon ( ps iemand interresse in een Su 800 versterker van Technics?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 F 2000, - per box ?? De ASW Cantius VI. Lees ook de recensie van deze luidspreker op reviews. Heeeeeel veeeeeel luidspreker voor weinig geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 B&W CDM 9 NT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert Kamphuis Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Luister eens naar Totem-luidsprekers! De dealers vind je via de site van de importeur op www.joenit.com. Succes. Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Hoi Xenofon, Voor op die HK zou een set van Dynaudio niet misstaan. Eentje uit de Audience-serie bijvoorbeeld. Zelf geven ze waarschijnlijk Infinity aan, maar dat zou niet mijn keus zijn. Denk wel, jij moet het zelf mooi vinden. Wat wij hier schreeuwen hoef jij niks aan te vinden. Het beste wat je kan doen is gewoon een heleboel speaker gaan beluisteren, met je eigen muziek. En vraag of je ze ook een tijdje thuis mag beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Hey hoi! Als je dan toch bezig bent met vergelijken, luister dan ook eens naar de Linn Ninka speaker (1.800 per speaker). Heb ze zelf thuis en ben er zeer tevreden mee! Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Geplaatst door Ruud Flohr:F 2000, - per box ?? De ASW Cantius VI. Lees ook de recensie van deze luidspreker op reviews. Heeeeeel veeeeeel luidspreker voor weinig geld. Goed id, waar kan ik deze speaker vinden Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu:Hoi Xenofon, Voor op die HK zou een set van Dynaudio niet misstaan. Eentje uit de Audience-serie bijvoorbeeld. Zelf geven ze waarschijnlijk Infinity aan, maar dat zou niet mijn keus zijn. Denk wel, jij moet het zelf mooi vinden. Wat wij hier schreeuwen hoef jij niks aan te vinden. Het beste wat je kan doen is gewoon een heleboel speaker gaan beluisteren, met je eigen muziek. En vraag of je ze ook een tijdje thuis mag beluisteren. Mjah, aangezien het een home cinema opstelling betreft is Dynaudio idd een uitstekende keus, wat bijteriger (is dat een woord? ) B&W 604/5 S2 zou ook een goede keus zijn. CDM NT vind ik wat meer laidback. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Geplaatst door Avallon: Goed id, waar kan ik deze speaker vinden Ruud? Hoi Avallon, Je kunt deze luidsprekers vinden bij de volgende dealers; Emmen Spaan Audio Hengelo Van Merksteijn Nijmegen Mijn Hifi Roosendaal Hifi-studio Iman Dane Sneek Audio Selectief Tilburg Audio Wolff Zuidlaren Hifihuis Je kunt ook op Hear zoeken op merken, je kunt je door ASW brochures laten toesturen en op de begeleidende brief staat de dichtstbijzijnde dealer voor je. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Wat een service, de 5 sterren komen jouw kant op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Wat onzettend balen overigens dat ik in het hart van de Randstad woon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Ik woon in Volendam, maar rij nu ook ff naar Sneek als ik weer iets nodig heb. Leuk ritje en hele leuke mensen met een gigantische kennis en een mooie zaak. Ik weet niet waar jij precies woont, maar er zijn in de Randstad ook genoeg goede audio zaken te vinden, alleen moet je er wel naar zoeken. In Hilversum zit ook een goede, uitsluitend high-end audio en ook veel kennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Er zitten hier idd zat goede dealers, maar ik ben toch wel errug nieuwsgierig naar die ASW Cantius VI, flinke speaker voor je geld, zeer goed getest. Bovendien ziet de speaker er, voor zover ik kan zien, prachtig uit. Ik dacht eerst een nieuwe versterker en/of cd speler te kopen, maar aangezien er een groter verschil te horen is als ik nieuwe speakers koop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts