Jump to content

platenspelers

wilaudio
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nieuw lid en groet jullie allemaal bij deze. Weet iemand of de platenspelers van Basis in Nederland te krijgen zijn?? Na jaren aangemodderd te hebben in de audio ben ik het afgelopen jaar opnieuw begonnen. M'n installatie bestaat op dit moment uit Unison Reseach versterker SR1, Opera Prima 1.5 luidsprekers en een Jadis Orchestra CD. Nu dus nog een platenspeler! De clearaudio champion staat op dit moment boven aan m'n lijstje (prachtige beoordeling via dit forum!). De Basis platenspeler heb ik gezien op amerikaanse sites en ziet er in ieder geval mooi uit (basis 1400 met RB300 arm). Nogmaals, weet iemand iets over deze platenspelers. Alvast bedankt en allemaal veel luister- en lees plezier. Groeten Willem.

Beste Wilaudio,

Dat kan ik me voorstellen dat wil ik ook audio.

De draaitafel uit de USA Basis werd geimporteerd doore inderdaad H.T.P. Synphonique door de heren Bakker.

Die nu LP's verkopen maar geen Basis platenspelers meer.

Het zijn prima platenspelers die wel wat prijzig zijn omdat de dollar is de USA ongeveer net zoveel waard is als hier de Gulden.

Maar als wij iets kopen vanuit de USA dan betalen wij hier 2,5 x zoveel als zij daar.

Dat maakt het duur met een slechte prijskwaliteitsverhouding , voor wel een goed product.

Dus ik denk dat het beter voor de beurs en kwaliteit is om te kijken naar Europese producten.

En goede platenspelers zijn er echt genoeg.

MvG,

Haudio

Enne, Ome Henk kan het weten.

Thanks

Ps het zit nu bij Dynamic Solutions.

Tel. 0347-322705.

Prijzen vanaf 4750,00 zonder arm en element.

Zo en nu ik toch bezig ben de heren Bakker vonder de prijzen ook te hoog.

En daarom de kwaliteit te laag.

2 e PS wel eens gekeken naar een Transrotor ?

Met een super kwaliteits/prijsverhouding dus high-end voor een betaalbare prijs vanaf fl 3000,00 all in.

Of Acoustic-Solid ?

;)

De laatste dagen van mijn vakantie nog eens gebruikend om nog even laat door te gaan. Ik heb net de Basis sight bekeken en die Debut (meer dan 10.000 dollar) vind ik echt schitterend.

Haudio heeft gelijk Amerikaanse producten zijn erg duur en je moet ze wel erg graag willen hebben. Engelse produkten zijn overigens ook erg duur en het is nog niet zo lang geleden dat de dollar ver onder de drie gulden stond. Engelse economen maken zich dan ook erge zorgen dat hun bedrijven niet meer kunnen concurreren. Misschien dat er met de introduktie van de Euro wat staat te gebeuren. Ze hebben ideeen en leuk materiaal genoeg daar in Engeland.

Heerlijk al die reacties, bedankt.

Tja, de dollar:gulden verhouding daar wordt je op dit moment niet vrolijk van. Maar ja, jullie weten hoe dat gaat. Je ziet soms iets....... Maar goed, de komende tijd maar eens gebruiken om hier en daar te gaan luisteren. Ik heb nu in ieder geval een telefoonnummer om iets meer te weten te komen over die BASIS. Overigens heb ik m'n spulletjes aangeschaft bij Xperienced audio in Alphen a/d Rijn. Ook zo'n heerlijke vinyl freak. Trouwens al die phono pre's artikeltjes komen nu aardig uit. Mmm, dat wordt misschien toch weer budget aanpassen...

Thanx,guys

Ik heb de site gevonden. Helaas nix over prijzen. (da's in HiFi vaak al 'n slecht voorteken) dat betekent dus: niet te betalen.

Maar nu rolde ik via via in 'n site waar een Nederlandse HiFi-zaak een show vermelde met o.a. Rega,Linn en Nottingham-Analoque.

Op deze site stonden wel prijzen vermeld.

Nu stond er voor de Nottingham-Analoque

"Spacedeck" een prijs van 2790,-.

space_deck_4fbg-2.jpg

Uhhh,Haudio? voor't geval je dit leest...Klopt dit ? Ik zag deze fantastische draaitafel (met hoog kwijlgehalte) in je etalage staan.

Is deze prijs correct en zoja,met of zonder arm ? Op zich valt me die prijs namelijk mee. (zelfs zonder arm)

Groeten,

Alco

Beste Allemaal,

IK ben er weer , een hele avond en dag weggeweest.

Vanwege een virus , maar samen met Maarten en steun van Ruud hebben we hem /haar er wel onder gekregen.

Wel ben ik alle info kwijt incl. E-mail adressen zo'n 300 kwijt.

Nou ja heb ik wat te doen.

Vandaag heb ik nog kontact gehad met de Importeur van Notingham draaitafels .

Toevallig omdat een klant vlak bij R'dam er belang bij heeft.

En het instap model zit op fl. 3500,00 zonder element.

En heet de Interspace.

Dus Alco kom langs en overtuig jezelf ik durf te beweren dat de prijskwaliteits verhouding en muziek/kwaliteits verhouding bij de Nottingham hoger ligt dan bij een LP 12.

Maar goed je kunt natuurlijk ook eens gaan kijken bij.

www.acoustic-solid.de

MvG,

Haudio ;)

[ Deze prijs is exclusief arm en BTW.]

Nee hoor, in de HVT van juni 2000 wordt een prijs voor de Spacedeck vermeld van Fl. 2790. Nu is dat Fl. 3250 oftewel een prijsstijging van ruim 15% (na eliminatie BTW effect) in een jaar tijd. Slechts iets meer dan het inflatiepercentage!?! Overigens kan de importeur niet de schuld geven aan de dure Engelse pond aangezien deze zich al een aantal jaren op een hoog niveau bevindt.

Is dit wederom een sterk staaltje prijsverhoging verband hebbende met de invoering van de Euro onder het motto: Nee hoor, de prijzen zijn niet gestegen in het (halve) jaar voor de invoering????

Geplaatst door marc:

[ Deze prijs is exclusief arm en BTW.]

Nee hoor, in de HVT van juni 2000 wordt een prijs voor de Spacedeck vermeld van Fl. 2790. Nu is dat Fl. 3250 oftewel een prijsstijging van ruim 15% (na eliminatie BTW effect) in een jaar tijd. Slechts iets meer dan het inflatiepercentage!?! Overigens kan de importeur niet de schuld geven aan de dure Engelse pond aangezien deze zich al een aantal jaren op een hoog niveau bevindt.

Is dit wederom een sterk staaltje prijsverhoging verband hebbende met de invoering van de Euro onder het motto: Nee hoor, de prijzen zijn niet gestegen in het (halve) jaar voor de invoering????

Hoi Marc,

Ik heb deze prijzen van het net gevist (misschien wel erachter). Als je op de

"retail prijslijst" klikt, kom je er vanzelf bij uit. Ik heb de prijzen niet bedacht. Als deze pipo verhoogde prijzen hanteerd, kan ik er ook niks aan doen.

Ik noemde gisteren de AVID draaitafels. Enig idee waar die merknaam voor staat???

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> A Very Interesting Design ........

Zoals Shakespeare al zei: "What's in a name".