Jump to content

Welk stekkerblok en filter ja of nee?

Ivan10
 Share

Recommended Posts

ik heb obv de volgende artikelen een stekkerdoos met 6 aansluitingen in ster gemaakt. Dit is obv 2,5mm2 intern en een 4mm2 afgeschermde kabel als snoer er aan. Later heb ik uiteinde 4 van de 6 aansluitingen van randaarde voorzien, ook in ster. Het is in deze stekkerdoos vrij krap en puzzelen, maar voor de handige hobbyist prima te doen met het juiste gereedschap. Ik was klaar voor ca. 135,- en een middag prutsen. 

stekkerdoos

Kabel

Schuco connector

Adereindhulzen 2,5mm2, 4mm2 en 10mm2

Krimpkous in diverse maten

IMG-20200501-195426.jpgIMG-20200501-201606.jpgIMG-20200501-203650.jpgIMG-20200501-211627.jpg

Edited by Duclaasie

8 minutes ago, Roots said:

Is het voor in je nieuwe luisterruimte Pjotr?

Yep, ik heb nog een AudioQuest Niagara 1000, die had ik nodig in Indonesië omdat de stroom drama is en levensgevaarlijk. Ik twijfelde tussen zelf maken of kopen. Maar zelfbouw lukt mij ook wel. Goede losse contacten kosten 20 euro per stuk, een inet is helaas wat duurder omdat je de ruimte wil met aansluiten (Furutech FI-09 , een paar meter goede bekabeling en dan af monteren in een mooi houten kastje. De AudioQuest gaat in de verkoop. 

8 minutes ago, Roots said:

Waarom dan niet meteen die wandcontactdozen in de muur, en dan 2 aan 2 oplassen(of los) in ster in een lasdoos erboven met een ouderwetse draai lasdop.

Is op zich wel een idee, nadeel is wel dat het niet flexibel is, maar voordeel is wel dat je ze beter uit elkaar kan zetten. Ik had er zo niet over nagedacht.... 😀 ik heb ruimte zat doordat ik voorzet wanden maak. 

Was al een tijd van plan om het stroom toevoer wat opgeruimd uit te laten zien. Ben wezen kijken naar verschillende manieren, zoals b.v. een 6-voudige stekkerblok. Maar de oplossing van Essential Audio Tools met de Spyder en de Naim powerblok vind ik een mooie oplossing.

Via allekabels.nl heb ik het volgende besteld:
- ABS kastje van 160 x 80 x 55 (l x b x h), maten in mm.
- PG13,6 wartels
360.jpg

Via Jouwhifi.nl heb ik het volgende besteld:
- Belden 19364 netsnoer
- Audio Grade IEC connectoren
- Hifi-Tuning haakse schuko gold
- Furutech FI-E30 WCD gold
- Kleinmateriaal zoals adereindhulzen en klemsteek lasdoppen

Heb de netsnoer, wat naar de apparatuur gaat, een lengte gegeven van 80 cm. De rest van het netsnoer wordt gebruikt voor de voeding vanaf de WCD aan de muur. Het mantel is in het kastje 10 cm gestript.
360.jpg

De aders zijn gelast met klemsteek lasdoppen, deze zijn geschikt voor soepele aders. Het snoer naar de schuko WCD heeft een lengte van 20 cm.
Bij de IEC connectoren zijn de mantels op 4 cm gestript.
360.jpg

Het nieuwe stekkerblok naast het oude:
360.jpg

Het nieuwe stekkerblok gemonteerd aan de wand:
360.jpg

Op mijn huidige set gebruik ik 3 van de 4 netsnoeren, de 4de is ontkoppeld.

Hoor ik verschil met de oude situatie? Weet ik niet, maar dat was ook niet mijn intentie. Het was meer dat het er opgeruimd uitziet.

Edited by Jan

3 hours ago, Roots said:

Wat niet flexibel? Ook naar een stekkerblok zullen snoeren moeten.

Sterker nog ik heb het al 30 jaar zo...Ik heb er een complete fase voor vrijgemaakt😆

Set in andere ruimte is dan erg lastig..... 

On 8-6-2022 at 20:59, Jan said:

Was al een tijd van plan om het stroom toevoer wat opgeruimd uit te laten zien. Ben wezen kijken naar verschillende manieren, zoals b.v. een 6-voudige stekkerblok. Maar de oplossing van Essential Audio Tools met de Spyder en de Naim powerblok vind ik een mooie oplossing.

Via allekabels.nl heb ik het volgende besteld:
- ABS kastje van 160 x 80 x 55 (l x b x h), maten in mm.
- PG13,6 wartels
360.jpg

Via Jouwhifi.nl heb ik het volgende besteld:
- Belden 19364 netsnoer
- Audio Grade IEC connectoren
- Hifi-Tuning haakse schuko gold
- Furutech FI-E30 WCD gold
- Kleinmateriaal zoals adereindhulzen en klemsteek lasdoppen

Heb de netsnoer, wat naar de apparatuur gaat, een lengte gegeven van 80 cm. De rest van het netsnoer wordt gebruikt voor de voeding vanaf de WCD aan de muur. Het mantel is in het kastje 10 cm gestript.
360.jpg

De aders zijn gelast met klemsteek lasdoppen, deze zijn geschikt voor soepele aders. Het snoer naar de schuko WCD heeft een lengte van 20 cm.
Bij de IEC connectoren zijn de mantels op 4 cm gestript.
360.jpg

Het nieuwe stekkerblok naast het oude:
360.jpg

Het nieuwe stekkerblok gemonteerd aan de wand:
360.jpg

Op mijn huidige set gebruik ik 3 van de 4 netsnoeren, de 4de is ontkoppeld.

Hoor ik verschil met de oude situatie? Weet ik niet, maar dat was ook niet mijn intentie. Het was meer dat het er opgeruimd uitziet.

Jou posting had ik even gemist Jan...Prachtige oplossing zo.

Maar even met andere netsnoertjes spelen/tweaken is er dan niet meer bij.

Dat is wat ik bedoel als je dan toch aan het bouwen bent...Stop het in de muur😀

Daar gaat het juist om dat je die Schuko aansluitingen kwijt bent.

En 12 aansluitingen in 60cm ga je dan niet echt redden met schuko.

Maar Schuko is ook mogelijk.

2_46033

De bovenstaande gebruik ik in mijn schuur boven de werkbank, nooit meer gaten tekort.

Of iets kleiner kan ook.

2_46044

https://www.rittal.com/com-en/products/PG0229STV1/PG7274STV1/PG1260STV1/PG1261STV1/PRO13817?Order+no.=7240510&Design=Without_switch&Number+of+sockets=7&Socket+version=F_B_type_F_CEE_7_5

Tis wel echt spul wat normaal in een 19" kast gebruikt wordt voor servers en dergelijke maar vind ze zelf altijd wel erg mooi en robust.

1 hour ago, carl said:

Sodeju/Roger heeft er eentje voor mij gemaakt en die bevalt prima. Ik weet niet of hij nog tijd en zin heeft.

Hier krijg je commentaar op. 
Van Sodejuu. Kan ook zijn dat die inmiddels al murw gebeukt is wat dit betreft.😀

groet,

Leobus

10 minutes ago, carl said:

Bij Roger weet je dat inderdaad niet Leo. Hij repareert wel via zijn bedrijfje. 

Zou dat bedrijfje dan die extra “U” dan gaan toevoegen aan zijn verkeerd gespelde naam?

Volgens mij vindt hij taalfouten niet zo’n ramp, (die zien we allemaal door de vingers) maar zijn naam verkeerd spellen vindt hij minder leuk meen ik mij te herinneren

groet,

Leobus

3 hours ago, carl said:

Roger is veel preciezer als ik. Hij kan zich verschrikkelijk aan kleine dingen ergeren. 

"Roger is veel preciezer DAN ik." ("als" is een germanisme). Sodejuu met 1 of 2 u's vind ik minder erg, maar Rogier ipv Roger, vind ik meer storend.

1 hour ago, Sodejuu said:

"Roger is veel preciezer DAN ik." ("als" is een germanisme). Sodejuu met 1 of 2 u's vind ik minder erg, maar Rogier ipv Roger, vind ik meer storend.

Helaas, helaas, helaas ...,

Groter dan (overtreffende trap), even groot als ( vergelijkende trap), das war einmal. Een commissie heeft onlangs bepaald dat groter als ook correct is omdat het massaal verkeerd gebruikt wordt. (Taal is nu eenmaal een levend iets, is daarbij het argument. Dat werkwoorden geheel foutief wederkerig -ik bedenk me- gebruikt worden zal vandaag of morgen ook wel goedgekeurd worden).

Edited by Kraus vonBentinck

Latijn is een dode taal, en daarom hebben de planten daarom een latijnse naam. 

Waarbij dan wel kan worden opgemerkt dat het mogelijk is dat men tot de ontdekking en overeenkomt dat het tot een andere familie behoort, en de naam om die redenen wijzigt.🙃

Edited by HansP