Hans van Liempd Posted 6 september 2023 Report Share Posted 6 september 2023 Een stekkerblok zonder stekkers en met ingebouwd filter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 6 september 2023 Report Share Posted 6 september 2023 8 minutes ago, carl said: En wat is dat precies Jan? Hier heb je het complete stekkerblok: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 september 2023 Report Share Posted 6 september 2023 Wel lekker compact zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 Tijdens het aansluiten van mijn EV's/ fasebepaling van powercords viel me het volgende op. Vooraf ter verduidelijking ik maak gebruik van een Powerlab Powershower voorzien van 2 geaarde sockets (voor versterkers) en 6 ongeaarde sockets (voor randapparatuur) aangesloten op een ongeaard stopcontact. Nu viel het me op dat bij de 2 geaarde stekkers een lichte spanning staat op de min (bij de 6 ongeaarde en bij de wcd waarop het stekkerblok aangesloten zit, is dit niet het geval) Zou toch niet mogen d.w.z. ongewenst zijn. Rara? Inductieve spanning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 Wat bedoel je met de min? Als we het over een net aansluiting hebben dan heb je een fase, nul en aarde. spanning op je nul kan wel voorkomen, maar dat zou zeker zonder aangesloten apparatuur niet moeten voorkomen. Maar als ik het goed begrijp heb je dus een netspanningsverdeling mèt een rand aarde aangesloten op een WCD zonder randaarding, dat is sowieso niet de bedoeling. Ik zou als alsnog een aarde (laten) aanbrengen, of die powershower niet meer gebruiken. er van uitgaande dat je in je natte ruimtes wel rand aarde hebt, zou ik daar die power shower eens aansluiten en nameten. Als het dan weg is weet je genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 Er kunnen echt rare lussen ontstaan op die manier Fuchs, afhankelijk wie wat waar aan massa ligt en hoe. Het moet dan wel echt aan aarde liggen. En het liefst alleen je voorversterker, en je bekabeling moet daar op aangepast zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 37 minutes ago, Duclaasie said: Wat bedoel je met de min? Als we het over een net aansluiting hebben dan heb je een fase, nul en aarde. spanning op je nul kan wel voorkomen, maar dat zou zeker zonder aangesloten apparatuur niet moeten voorkomen. Maar als ik het goed begrijp heb je dus een netspanningsverdeling mèt een rand aarde aangesloten op een WCD zonder randaarding, dat is sowieso niet de bedoeling. Ik zou als alsnog een aarde (laten) aanbrengen, of die powershower niet meer gebruiken. er van uitgaande dat je in je natte ruimtes wel rand aarde hebt, zou ik daar die power shower eens aansluiten en nameten. Als het dan weg is weet je genoeg. Met min bedoel ik de nul/ neutraal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 Dan wordt het dus tijd voor het aanleggen van een aparte audiostroomgroep incl. aarde(-pen) Ook met het oog op vermijding van interferentie door zonnepanelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 Ooh dat weet ik allemaal niet, elke situatie is weer anders. Leg eerst eens een aarde aan, gewoon het groen/gele draadje. Ik heb zelf mijn audio op een compleet vrij gemaakte fase(3fasen) Of het uitmaakt weet ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 Tussen welke 2 punten meet je nu een spanning verschil? Je meet ten opzichte van de nul maar wat is het andere punt? En wat voor verschil meetje DC of AC en hoeveel? Het sowieso verstandig om een geaarde aansluiting te gebruiken voor de verdeeldoos. Als de aarde draad niet is aangesloten heeft het geen weg naar de aarde en kan er gemakkelijk een potentiaal verschil ontstaan tussen de 0 en aarde. De opgebouwde spanning die normaal via aarde weg zou kunnen heeft die mogelijkheid immers niet en laad zich dan op. Dit kan in het slechtste geval leiden tot defecten in de apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 15 minutes ago, kappa7 said: Tussen welke 2 punten meet je nu een spanning verschil? Je meet ten opzichte van de nul maar wat is het andere punt? En wat voor verschil meetje DC of AC en hoeveel? Het sowieso verstandig om een geaarde aansluiting te gebruiken voor de verdeeldoos. Als de aarde draad niet is aangesloten heeft het geen weg naar de aarde en kan er gemakkelijk een potentiaal verschil ontstaan tussen de 0 en aarde. De opgebouwde spanning die normaal via aarde weg zou kunnen heeft die mogelijkheid immers niet en laad zich dan op. Dit kan in het slechtste geval leiden tot defecten in de apparatuur. Ik heb er een spanningszoeker aangehouden, George. Dus geen exacte waardes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 Oh daar zou ik me dan niet druk om maken, dat lampje heeft niet zo heel veel nodig om op te lichten. Wel is het verstandig om de aarde even aan te sluiten op je stopcontact waar de verdeeldoos op zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 14 september 2023 Report Share Posted 14 september 2023 Bedankt heren. Het lijkt me inderdaad, n.a.v. bovenstaande uitleg verstandig, om toch maar eens aarde aan te gaan sluiten op de betreffende "audio-wcd". Zal dan wel een apart via de kruipruimte verlegde aardekabel worden, want bijtrekken via de bestaande electriciteitsbuizen gaat niet lukken. Heb ik in het verleden reeds geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 september 2023 Report Share Posted 15 september 2023 17 hours ago, Vinyl_Fuchs said: want bijtrekken via de bestaande electriciteitsbuizen gaat niet lukken. Heb ik in het verleden reeds geprobeerd. Waarom zou dat niet lukken dan? Het meeste werk is meestal de lamp van de centraaldoos afhalen. Je moet wel een trekveer hebben. Trekveer - Diameter: 3 mm Lengte: 10 meter Materiaal: Nylon (allekabels.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 15 september 2023 Report Share Posted 15 september 2023 Een ader erbij trekken gaat meestal niet goed. Beter is het dan om de twee bestaande eruit te halen en dan drie nieuwe samen erin trekken. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 september 2023 Report Share Posted 15 september 2023 Neuh...Het is een handigheidje... Maar goed, laat eerst Fuchs maar eens starten, ik loods hem er wel door Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts