JurrienM Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Sinds kort gebruik ik tot luisterende tevredenheid een bejaarde aragon 4004, alleen de trafo bromt. Weet iemand hiervoor een oplossing? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Geplaatst door JurrienM:Sinds kort gebruikt ik tot luisterende tevredenheid een bejaarde aragon 4004, alleen de trafo bromt. Weet iemand hiervoor een oplossing? ik heb wel eens een trafo gezien dat ze vol hadden gespoten met siliconekit ik ga er dan ook vanuit dat dit de reden was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Helaas doen de bejaarde Amerikanen dat allemaal. Zo onder het motto: "Dan zet je 'm gewoon wat harder, dan hoor je het niet meer!!!" . Ingieten is een optie, of de trafo op dempers monteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Ook het pakket kernplaten kan wat ruimte hebben gekregen, als het meezit zijn dezen door bouten en moeren bijelkander gehouden, door enig creatief schroefwerk, een wat vaster, ander wat losser, zijn dit soort problemen ook wel eens op te lossen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Er is al eens een topic geweest over een trafo in een cd speler. je kunt hem HIERvinden. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Hai Rogier, Ik heb toen de topic geopend. Ik heb indertijd de CD speler losgemaakt, de schroeven vaster en losser gedraaid. Je hoorde het ding inderdaad niet meer totdat ...... ik de hele zaak weer in elkaar draaide en weer brom hoorde. Zo'n kast, zelfs zo'n degelijke van een Meridian, werkt kennelijk als een klankkast.Volgens mij is de enige mogelijkheid nog of een nieuwe trafo of de zaak te dempen. Binnen de kast zit ruimte genoeg voor dempingsmateriaal, maar wat voor een materiaal is geschikt? De zaak moet natuurlijk ook niet in de fik kunnen. Ik heb de laatste tijd niet zo'n aandacht aan de CD gegeven, was weer op de LP toer. Maar als iemand een goede tip heeft. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Hoi Carl, ik heb sorbothane matjes van audioquest gebruikt onder de spoelen in een scheidingsfilter, en dit werkte echt goed. makkelijk te monteren ook. Ik denk dat hiermee alles opgelost is als je het probeerd. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts