Michiel123 Posted 26 oktober 2020 Report Share Posted 26 oktober 2020 (edited) Hallo, ik woon in Den Bosch en zoek iemand die mijn Sonus Faber luidsprekers door kan meten en eventueel kan repareren. Ze hebben een tijdje op zolder gelegen en de woofer van 1 van de 2 werkt niet. Kan wellicht met het verhuizen te maken hebben of het niet gebruiken? In de luidspreker zelf is de electronica (van het filter) voorzien van een zwarte beschermlaag overigens (soort rubber) groeten michiel Edited 26 oktober 2020 by Michiel123 type error Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 oktober 2020 Report Share Posted 26 oktober 2020 Misschien kun je ze meenemen naar Speakerland in Oss. Die hebben onderdelen en eventueel reserve-units (al dan niet vervangende) op voorraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 27 oktober 2020 Report Share Posted 27 oktober 2020 Wellicht Durob audio in Vught, vroeger de importeur van Sonus Faber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 oktober 2020 Report Share Posted 27 oktober 2020 Ik zou dan toch naar de huidige importeur gaan. Maar eerst een bezoekje Speakerland is geen slecht idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 oktober 2020 Report Share Posted 29 oktober 2020 (edited) Als de woofer t niet helemaal meer doet, zit er dan niet ergens en kabeltje los (of verbroken)? Weet eigenlijk niet of het standaard Scanspeak 18w/8545 01 units zijn die erin zitten Edited 29 oktober 2020 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
janmetdekorteachternaam Posted 12 november 2020 Report Share Posted 12 november 2020 (edited) De units zijn custom versies van Scanspeak, helaas weer een typisch geval Franco Serblin uit die tijd...zelden tot nooit 'off the shelf' units gebruikt. Zitten je HF/LF jumpers nog wel goed vast? De connecties op de woofers zijn gesoldeerd, daar kan weinig aan misgaan. De Electa Amator 1 en de Extrema hebben hetzelfde probleem, als een unit defect raakt is het einde oefening. Vooral die Skaaning/Audiotechnology woofer uit de EA1/Extrema is nergens meer te krijgen. Edited 12 november 2020 by janmetdekorteachternaam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 november 2020 Report Share Posted 12 november 2020 On 10/26/2020 at 7:12 AM, Michiel123 said: ik woon in Den Bosch en zoek iemand die mijn Sonus Faber luidsprekers door kan meten en eventueel kan repareren. Misschien kan Ronald van Eijk iets voor je betekenen, die repareert luidsprekers. Ook als het moeilijk is. https://www.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/reparatie-en-onderhoud-audio-tv-en-foto/m1356275194-ronald-van-eijk-audio-draaitafel-en-luidspreker-reparatie.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 november 2020 Report Share Posted 12 november 2020 Er is heel veel dat je aam een luidspreker kunt repareren, zelfs de spreekspoel als de schade niet te groot is. Er zit een extra magneet op de units op de foto geplakt. Dit is een wel meer gebruikte modificatie om de parameters een klein beetje te veranderen. Qes en Qts worden wat verlaagd en Fs wat verhoogd. Met een beetje mazzel is het de enige modificatie en is de magneet los te peuteren en op een andere, standaard, unit te plaatsen. De magneten zitten afstotend tegen de luidspreker en met een normaal dotje lijm vast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 12 november 2020 Report Share Posted 12 november 2020 Of anders even de woofers omwisselen, dan weet je meteen hoe je verder moet. Als het probleem niet mee verhuist dan wens ik je veel succes....En anders je woofer ter reparatie aanbieden inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 november 2020 Report Share Posted 12 november 2020 Michiel123 waar zit je...?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 november 2020 Report Share Posted 12 november 2020 (edited) Als het de unit zelf is die kapot is dan kan je het beste contact opnemen met de fabrikant van de speaker unit zelf. http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|g|138||| Edited 12 november 2020 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelger Posted 16 november 2020 Report Share Posted 16 november 2020 Sinds gisteren heb ik ook dat van mijn Electa Amator II bij eentje de woofer is uitgevallen. De tweeter doet het nog wel. Het is of de woofer of het filter. Heb de woofer nog niet los kunnen krijgen, zit nogal vast. Nog geen kracht willen inzetten. Ik heb vandaag contact gehad met de importeur, Savoraudio.nl. Zij verwezen me door naar Audioservice.nl. De importeur heeft reparatie van Sonus Faber aan hen uitbesteed. Al een pad gekozen voor reparatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 november 2020 Report Share Posted 17 november 2020 (edited) On 11/12/2020 at 10:32 PM, kappa7 said: Als het de unit zelf is die kapot is dan kan je het beste contact opnemen met de fabrikant van de speaker unit zelf. http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|g|138||| Ejvind Skaaning (RIP) heeft wel Dynaudio en Scan Speak opgericht, maar heb nooit gehoord dat deze speaker units door Audio Technology gemaakt wordt... http://www.cfuttrup.com/history/ejvind_skaaning.html Moet wel zeggen dat Denemarken een opmerkelijk groot aantal high end LS merken voortgebracht heeft. Er zullen zeker kruis bestuivingen zijn http://www.cfuttrup.com/history/index.html Edited 17 november 2020 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 november 2020 Report Share Posted 17 november 2020 1 hour ago, Duck-Twacy said: Moet wel zeggen dat Denemarken een opmerkelijk groot aantal high end LS merken voortgebracht heeft. en niet alleen luidspreker bedrijven. Voor de rest van de audioketen is er ook heel veel te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 november 2020 Report Share Posted 17 november 2020 Ja daar heb je eigenlijk ook gelijk in. In NL zijn natuurlijk ook diverse high end merken (geweest), maar toch meer lokaal bekend. Iedereen in highend kent bv Densen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 november 2020 Report Share Posted 18 november 2020 Densen, Lyngdorf, B&O,Copland, Tangent, Thule, Gryphon, Holfi, Steensen, Ortofon, Bruel & Kjaer(microfoons) om er maar een paar te noemen. Bestaat Jamo nog? BOW was ook Deens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 november 2020 Report Share Posted 18 november 2020 https://hifi-products.com/hifi-audio-manufacturers-denmark.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Friairs Posted 12 maart 2021 Report Share Posted 12 maart 2021 Hallo, Durob en ook audiosevvie Elst laten deze speakers repareren audiolab te St Nicolaasga. 0513431337 erg veel kennis en redelijk qua prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2021 Report Share Posted 12 maart 2021 Daar zijn mijn Kappa'9 woofers toen van nieuwe randen voorzien. Op advies van Audiolab met rubber i.p.v. schuim. Daar heb ik geen spijt van gekregen. Nauwkeurig gedaan en klankmatig zeker niet slechter dan met de schuimranden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts