René N. Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 3 hours ago, Tubejack said: Inderdaad dat display kan inbranden. Ik gebruik hier een multibit dacje die het best 24x7 aan kan blijven voor het beste geluid. Maar ik vind nogal warm worden.... Display: kwestie van jammer dan. Dacje: warmer dan mijn (Class A) versterker zal die echt niet worden...... . Ook de voeding van de Sonos is behoorlijk warm, maar dat is dan maar zo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 7 hours ago, René N. said: Yep. "Mag" eigenlijk niet van TvW, omdat de apparaten er niet voor gebouwd zouden zijn. Maar als déze dat niet zijn, welke dan wél . Ook zou dat VdH-wise niet goed zijn. Maar ja, ik las laatst een posting op AF, waarin hij zei dat niet lang achter elkaar inspelen geen nut heeft omdat de speler juist moet wennen aan warm- en koude afwisselingen en daarmee ook het krimpen (en weer uitzetten....) van onderdelen. Wat mij dat weer niet zo logisch lijkt, want als het allemaal lekker op temperatuur blijft hoeft het ook niet te krimpen en uit te zetten. Dush.... Ga ik lekker mij eigen(wijze) gang . Ik ga tzt nog wel uittesten of het sonisch gezien een voordeel is. Dat geeft voor mij wel de doorslag. Zolang er maar niets mechanisch blijft draaien lijkt het mij niet zo dramatisch als ie altijd aanstaat maar goed... ik volg wijze raad graag op als het de levensduur zou verlengen. Mijn ervaring is tot nog toe wel dat altijd aanstaan het beste is voor cd-spelers en andere audiofiele kleinverbruikers, maar het is nu nog wat te vroeg om dit hier goed te kunnen beoordelen. Als het display zou inbranden, dan zijn het twee liggende streepjes. Meer zie ik niet als ie aanstaat. Niet zo spannend allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 1 minute ago, thingman said: Als het display zou inbranden, dan zijn het twee liggende streepjes. Meer zie ik niet als ie aanstaat. Niet zo spannend allemaal. Precies, ook dat nog een keer..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 augustus 2021 Report Share Posted 14 augustus 2021 (edited) On 8/13/2021 at 7:25 PM, Roots said: Stel...Je hebt een 3-fase aansluiting. Je laat je opgewekte stroom terug leveren op fase 1(L1), afhankelijk van het aantal panelen natuurlijk of dat kan. En je hebt je audio groep geparkeerd op L3...Is dat dan nog te horen? Nee dat is niet hoorbaar maar dat was het op L1 ook al niet. Edited 14 augustus 2021 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 augustus 2021 Report Share Posted 14 augustus 2021 (edited) Wat anders, had ik het al verteld? Onze netbeheerder meldde dat wij naar een slimme meter moeten overstappen als we nog het goedkope tarief willen. Omdat het omschakelen van dag naar nachttarief met een signaal op de stroom gebeurt. Dat zou 1 juli meen ik uitgeschakeld zijn. Maar misschien zijn ze het vergeten.... Edited 14 augustus 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 @audiofreak werkt het nu wel? Er is flink gesleuteld door Ziggo en mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 Op mijn verouderde android tablet werkt ie Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 1 hour ago, thingman said: Op mijn verouderde android tablet werkt ie Jack. Dank je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 (edited) Hier, op Firefox 91.0 64 bit, werkt het inmiddels ook Jack! Edited 15 augustus 2021 by Geerdie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 De reacties stromen binnen! bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 4 hours ago, Tubejack said: @audiofreak werkt het nu wel? Er is flink gesleuteld door Ziggo en mij. Als een raket !! Supersnel ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 15 hours ago, audiofreak said: Als een raket !! Supersnel ook. Dank je. Ik ben nog met Ziggo aan het onderhandelen want er is wel het e.e.a. verbetert. Maar het is nog steeds niet naar mijn zin. De ene keer is de website snel, dan weer trager en dan onbereikbaar met 522 errors. Iets dat m.i. puur aan de lijn ligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 36 minutes ago, Tubejack said: Dank je. Ik ben nog met Ziggo aan het onderhandelen want er is wel het e.e.a. verbetert. Maar het is nog steeds niet naar mijn zin. De ene keer is de website snel, dan weer trager en dan onbereikbaar met 522 errors. Iets dat m.i. puur aan de lijn ligt Kan dat niet zijn (trage, normaal, snel, 522 errors enzovoort) dat dat te maken heeft met de uitrol bij Ziggo van het snellere internet. Van 75Mbit/s naar 150 Mbit/s en je als klant daar ook een andere modem voor krijgt. Ik ben ook afgelopen week overgestapt en krijg dus ook zo'n nieuwe modem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 (edited) 1 hour ago, audiofreak said: Kan dat niet zijn (trage, normaal, snel, 522 errors enzovoort) dat dat te maken heeft met de uitrol bij Ziggo van het snellere internet. Van 75Mbit/s naar 150 Mbit/s en je als klant daar ook een andere modem voor krijgt. Ik ben ook afgelopen week overgestapt en krijg dus ook zo'n nieuwe modem. Wij hebben een lijn, van maar liefst 600Mbit down en 40Mbit up. Zo' n nieuwe witte Connect box. Dat gaat niet altijd goed, omdat de processor in het modem het niet altijd aan kan. De latency (Ping tijden)van de lijn zijn relatief nogal hoog 9....18ms. Voorheen had ik bij XS4ALL 6ms. Verder komt met name de upload snelheid (40Mbit) nogal traag op gang voordat de volle 40Mbit capaciteit beschikbaar is. Voor bestanden te versturen, is dat natuurlijk geen probleem. Maar om binnen een seconde een webpagina te versturen wél.! Na 2 seconde wachten op een website haken mensen af... dan stuur ik maar een pagina van +/- 350Kbit! = 0,35Mbit. Ik heb e.e.a. uitgebreid gemeten, getest met anderen mensen overlegd. En een ander merk, veel sneller modem gevraagd. Zo niet wil ik mijn overeenkomst ontbinden. Maar zover is het nog lang niet. E.e.e. staat uitgebreid op de Ziggo community. Edited 16 augustus 2021 by Tubejack typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 (edited) Kijk zo hoort het, grooste gedeelte binnen 0,28sec! Edited 16 augustus 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 oktober 2021 Report Share Posted 17 oktober 2021 Ik heb van Ziggo een fraai Docis 3.1 modem gekregen. Een echte router er op aangesloten. het werkt flitsend. Leuk speelgoed On-topic analoge meter uit 1993 geeft nog steeds dag en nacht tarief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 oktober 2021 Report Share Posted 17 oktober 2021 Handig dat dag en nacht tarief, veel aanbieders verkennen die niet met elkaar dus als je panelen overdag stroom op wekken dan mag dat niet afgetrokken worden van de energie die in de avonduren verbruikt wordt. Kan je dat nog uit laten zetten? Ik heb begrepen dat sommige stroomleveranciers dat niet meer willen doen om dat hen dat te veel winst kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2021 Author Report Share Posted 17 oktober 2021 42 minutes ago, kappa7 said: Handig dat dag en nacht tarief, veel aanbieders verkennen die niet met elkaar dus als je panelen overdag stroom op wekken dan mag dat niet afgetrokken worden van de energie die in de avonduren verbruikt wordt. Kan je dat nog uit laten zetten? Ik heb begrepen dat sommige stroomleveranciers dat niet meer willen doen om dat hen dat te veel winst kost. Ik vond hier een keurig overzicht van hoe verschillende leveranciers dat doen. https://www.energiewereld.nl/energiegids/terugleveren-en-salderen Bij onze leverancier (GreenNL), wordt de opgewekte stroom in normaaluren eerst verrekend met de daluren, wat er overblijft wordt tegen een (lage) vergoeding betaald. Het handigst is het dus, zelf onze energie te gebruiken. Toch is een hoge terugleververgoeding niet altijd voordelig, nu krijgen we ca. € 0,04 terug, bij onze vorige leverancier zouden we € 0,11 per kWh. met ons verbruik en (kleine) teruglevering was de laatste behoorlijk duurder. Dit kwam door het hoge vastrecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 17 oktober 2021 Report Share Posted 17 oktober 2021 Dat is toch raar dan Hans..Het komt er dan op neer dat er leveranciers zijn die ook nog proberen te verdienen op het vastrecht, huur transport ervan, meter, ect... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2021 Author Report Share Posted 17 oktober 2021 33 minutes ago, Roots said: Dat is toch raar dan Hans..Het komt er dan op neer dat er leveranciers zijn die ook nog proberen te verdienen op het vastrecht, huur transport ervan, meter, ect... Het is per aanbieder anders. Maar ook voor iedere gebruiker. Wel/geen zonnepanelen. Wel/geen gas en verbruik/of teruglevering. Vergelijken met verschillende gegevens geeft dan een beter inzicht. Gelukkig kunnen we hier kiezen, maar moet je daar soms wel een studie van maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now