Jump to content

boekenplank speakers

tover
 Share

Recommended Posts

Hoi Allemaal,Na jarenlang gezeur van mijn vriendin,die de huidige luidsprekers een sta in de weg vind,wil ik mij gaan begeven op het pad van boekenplankspeakers.

Ergens kijk ik daar een beetje negatief tegenaan,maar misschien is dat bedrog.

Zijn er fabrikanten van deze speakerformaten die er een maken welke laag gaat,dynamisch is en sprankelend hoog heeft?

Of is dat een utopie? confused.gifconfused.gif

Hey Tover,

Boekenplankspeakers geven natuurlijk niet de punch die je bij andere speakers misschien voelt. Maar al met al zijn ze in staat een compleet geluidsbeeld neer te zetten.

De criteria die jij noemt komen aardig in de buurt van 1 luidsprekerfabrikant: Klipsch!

Klipschen hebben een strakke bas, sprankelend helder maar nooit scherp hoog en zijn heel dynamisch. Of ze laag genoeg gaan is aan jou.

Misschien is Klipsch het luisteren waard? Ik vind ze in ieder geval geweldig klinken. Ze hebben boekenplankluidsprekers in een wijde prijsklasse >>> zie plaatje hieronder voor een voorbeeld.

Groeten MJ

dank je wel voor de tips,iemand kwam ook al aandragen met rogers,wat ik mij ook afvraag,hoe moet je ditsoort speakers plaatsen?op de grond?met beugels aan de muur of op statieven maar dan heb je hetzelfde als zuilen dus schiet dat niet echt op.

Bose is ook geen optie omdat ik ze voor geen meter vind klinken,deze zijn uitstekend geschikt voor "oudhollandsezeemansliedjes"met een hoog drank gehalte. :)

Tja en dan is net uit de Von Schweikert VR-1:

TN_vr1_maple.jpgTN_vr1_azwood.jpg

Ook veels te mooi om in de boekenkast te zetten. Maar ze voldoen wel aan de eisen die je stelt Tover, voor 1500 EU per paar.

In een niet al te grote kamer leveren ze een verasssend mooie strakke basweergave. Maar het onderste register kun je bij dit formaat natuurlijk wel vergeten.

Ook deze doen het het beste vrijstaand op stevige stands. Maar de plaatsing is niet al te kritisch.

Geplaatst door tover:

Tja wat is niet zo groot,55m2

Pardon ??? En nog mekkert je vrouw dat je speakers te groot zijn? Kleine speakers doen het in zo'n ruimte zowiezo niet zo wat betreft basweergave.

Heb die VR-1 net 2 weken in huis. In een kamer van 4,5m x 5,5m doen ze het prachtig. Heb je een lange kamer dan kun je zulke speakers het beste langs de lange wand zetten en er niet te ver vanaf gaan zitten.

We hebben plannen om met een klein groepje binnenkort een aantal kleintjes te gaan beluisteren, waar onder de de luidsprekers van Pjotr, mijn Kef 102.2 en/of 101.3 en nog een paar. Er kunnen geen mensen meer bij (we doen het net zjn vieren, maar de resultaten kunnen we natuurlijk posten..

Mijn huidige speakers staan nogal pontificaal opgesteld,voor een kast en nog wat dingen midden in de kamer.

Ook heb ik twee kinderen rond huppelen die er soms wel eens een sport van maken om zo dicht mogenlijk langs de speakers te rennen waar je af en toe niet echt vrolijk van word als ze beginnen te schommelen.

Vandaar de redenatie van "opgeruimd staat netjes,geen speaker meer in de weg"van mijn vriendin.

Jammer dat ik geen foto kan oploaden voor het overzicht,de kamer is 11 x 5 incl.keuken,dus ruimte genoeg. :P

Geplaatst door tover:

Ook heb ik twee kinderen rond huppelen die er soms wel eens een sport van maken om zo dicht mogenlijk langs de speakers te rennen waar je af en toe niet echt vrolijk van word als ze beginnen te schommelen.

Vandaar de redenatie van "opgeruimd staat netjes,geen speaker meer in de weg" van mijn vriendin.

Opvoeden :D;)

Geplaatst door Ome Henk:

[QB]

Koop dan grotere & zwaardere speakers. Ben je ook van je "probleem" af.

Of je zet de stands met keilbouten vast. Ben je ook van je "probleem" af.

--------------------------------------------

Ik kan wel grotere gaan kopen maar dan word het helemaal een uitdaging,mijn huidige zijn 95 cm hoog.

En met keilbouten vastzetten is geen optie omdat dan voor geen meter klinkt juist omdat ik ze nu helemaal ontkoppeld heb dmv rubber blokken.

Waar ik wel aan zit te denken dat is schrikdraad om de speakers heen kost alleen wat meer kleding.

:D:D

Geplaatst door Ome Henk:

Gelukkig blijven mijn kinderen (bijna 5 en 7 nog steeds) uit de buurt van Papa's speelgoed.     cool.gif

Mijn kids ( drie jongens en een meisje )hebben op de zolderkamer hun eigen set staan, dan ben je vaak ook van het probleem af ... ;) Tja en komen ze nog aan mijn set dan kun je nog altijd de ME inschakelen .. :)

Dat spul ja,en een eigen set hebben ze ook,met een leuk subwoofer systeem van infinity.

Hierop word met grote regelmaat alles van K3(ik vind het uiterlijk van de meiden niet echt onaardig,ik heb er wel een week ruzie voor over),fox kids,doe maar en de Dijk gespeeld dit tot ergenis van de buren :D:D maar dat neemt niet weg dat ze regelmatig door de huiskamer banjeren :(

Geplaatst door tover:

Dat spul ja,en een eigen set hebben ze ook,met een leuk subwoofer systeem van infinity.

Had ik maar zo'n vader...  ;)

Hierop word met grote regelmaat alles van K3(ik vind het uiterlijk van de meiden niet echt onaardig,ik heb er wel een week ruzie voor over),fox kids,doe maar en de Dijk gespeeld dit tot ergenis van de buren    :D     :D

Vind je het gek, als ze alles tegelijk draaien...  :P

maar dat neemt niet weg dat ze regelmatig door de huiskamer banjeren    :(

Daar zijn het kinderen voor he... :)

Dat Infinity setje viel wel mee,in de aanbieding voor 6o euro,kan weinig stuk aan gaan en het gaat jaren mee en het geluid is niet eens onaardig.

Maar voordat er eventuele ongelukken gebeuren en lichte dwang wil ik een beetje indruk hebben op welke merken ik mijn peilen moet gaan richten.

Nu stond er bij 2e hands een stel rogers studio1 voor 1000 euro,60 cm hoog leek mij wel aardig om er eens naar te luisteren temeer omdat het mij helemaal niets zegt van dit formaat.