Jump to content

boekenplank speakers

tover
 Share

Recommended Posts

Of je koopt mijn vorige speakers die ik nu nog te koop heb staan Tover... :rolleyes::D

(Zie 2e hands)

17268.jpg

Dit zijn kleine onopvallende speakers, die dezelfde afmetingen hebben als de bekende Rogers LS3/5a, en tevens dezelfde woofer.

het voordeel t.o.v. de Rogers is dat de Linn Kan's zo dicht mogelijk tegen de wand dienen te staan, om optimaal te klinken. Zodoende staan ze dus nooit in de weg, en vallen minder op. (op zich zijn grotere speakers te prefereren in zo'n gigantische woonkamer die jij hebt, maar 't is 'n idee :D )

Mvg,

Alco :)

Dat is juist het probleem,ik kan ivm inrichting,de speakers niet tegen de muur aan zetten omdat het in deze positie niet aanwezig is,en ergens anders plaatsen heeft geen zin omdat ik dan geen stereo opstelling verkrijg.

Ik zou er slechts eentje tegen de (tussen)muur kunnen plaatsen en de ander niet,die staat dan rondom "vrij"en een andere inrichting is ook geen optie :( .

Ik heb wel even verder geinformeerd naar de rogers studio1 en deze zouden in 1984??gebouwd zijn en kosten fl 2500 per paar,klopt dit?

Visueel vind ik de linn's mooi om te zien,maar dat zijn er zoveel confused.gif

Hoi Tover,

Ja dat is lastig. Zou er toch maar eens gewoon een paar zelf gaan beluisteren. Je hebt suggesties genoeg gekregen dunkt mij.

Alle speakers klinken best behoorlijk verschillend. Ik heb die VR-1's gekozen om hun zeer neutrale en gedetailleerde karakter. Verder is de plaatsing van het geluidsbeeld over een vrij groot luistergebied mooi stabiel. Heb afgelopen jaar veel kleine speakers beluisterd. Wat mij dan vaak opvalt is dat als je met je hoofd een halve meter heen en weer beweegt, het geluid vrij snel uit 1 box lijkt te komen. Die VR-1's hebben daar vrijwel geen last van. Die eigenschap was voor mij ook een belangrijk criterium om ze te kiezen. Er zijn meer speakers met die eigenschap, de Tannoy Saturns b.v. Maar die vond ik wat te suf in het middengebied naar mijn smaak.

Een must

Tja, daar heb je wel gelijk in Ruud, maarja... als je een vriendin hebt die ze 't liefst zo klein mogelijk wil :rolleyes: ('Size does matter' :D )

Tja, een kamer van 55 vierkante meter, een vrouw die "tegenwerkt", en een paar rond dollende kids, die (zoals veel kiddo's) als een magneet naar een speaker worden aangetrokken, da's best een lastig pakket voor een serieus muziek/hifi liefhebber...

hmmm Tover, misschien is 't verstandig om eens bij een HiFi-zaak langs te gaan met een groot pakket aan verschillende luidsprekers, en daar je verhaal uitleggen, evt aangevuld met een plattegrond/tekening van je woonkamer. Er zal ongetwijfeld een oplossing te vinden zijn

Mvg,

Alco

Geplaatst door Alco:

hmmm Tover, misschien is 't verstandig om eens bij een HiFi-zaak langs te gaan met een groot pakket aan verschillende luidsprekers, en daar je verhaal uitleggen, evt aangevuld met een plattegrond/tekening van je woonkamer. Er zal ongetwijfeld een oplossing te vinden zijn

Mvg,

Alco

Dat is natuurlijk altijd verstandig. Helaas zijn er niet zo heel veel zaken die er ook echt verstand van hebben. Het loont dan ook om er verschillende af te lopen MET je eigen favoriete CD's. Neem vooral ook een paar CD's mee waar een een goede sopraan op staat. Heb gemerkt dat dat nogal wat speakers finaal in tweeen snijdt. Ik vond het soms echt nix en de verkoper maar volhouden dat ze toch echt erg goed waren en ze toch vooral het beste in mijn situatie waren.

Tja het blijft lastig. Vertrouw vooral en alleen je eigen oren. Dat is soms best lastig als de verkoper ook een sterke mening heeft. Soms heeft ie best wel een beetje gelijk maar dat is dan zijn gelijk.

Geplaatst door Pjotr:

Tja het blijft lastig. Vertrouw vooral en alleen je eigen oren. Dat is soms best lastig als de verkoper ook een sterke mening heeft. Soms heeft ie best wel een beetje gelijk maar dat is dan zijn gelijk.

Ik heb niet zo'n problemen met lastige verkopers hoor. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt. De verkoper beweerde dat de Marantz PM6010 en PM7000 nagenoeg hetzelfde waren. Ik beweerde (wist) dat dat niet zo was en vroeg of hij misschien de PM7000 en de PM8000 bedoelde (want die zijn wel nagenoeg gelijk). Nee, hij bedoelde toch echt de PM6010 en de PM7000... Bovendien pushte hij me ook nog eens om toch vooral een Yamaha te kopen, want dat leek hem verstandiger in mijn geval... Na een uurtje luisteren wist ik 2 dingen zeker: Het wordt geen Yamaha (vond ik te helder en te schel klinken) en als het een Marantz wordt (en dat werd het uiteindelijk) dan koop ik 'm ergens anders... :)

Geplaatst door []game[]:

ik weet niet of mijn post onopvalled is gebleven   :rolleyes:

maar de ls3/5a lijkt me totaal geen fout idee. Ik heb ze danwel nooit gehoord, maar het zijn legendarische luidsprekers.

Zag ze op ebay in een speciale uitvoering nooit gebruikt, voor zo'n 800 euro....   :)    confused.gif

game

Ik heb ze dan WEL gehoord en ze zijn zeker legendarisch. Ze hebben echter een heel eigen klankkleur die je mooi moet vinden. Heden ten dage zou ik daar toch niet meer voor kiezen. Er is zeker nog een hele schare fans.

Geplaatst door tover:

Mijn huidige speakers staan nogal pontificaal opgesteld,voor een kast en nog wat dingen midden in de kamer.

Ook heb ik twee kinderen rond huppelen die er soms wel eens een sport van maken om zo dicht mogenlijk langs de speakers te rennen waar je af en toe niet echt vrolijk van word als ze beginnen te schommelen.

Koop een paar Klipsch La Scalas (of Heresy II), die lopen ze echt niet omver (veel te breed en zwaar).

Of een paar Klipschorns als je 2 hoekjes over hebt.

Tannoy Buckingham of Westminister oid staat ook wel stevig op de vloer.

En aangezien ik niet in Friesland woon is het weer helemaal anders :D:D:D Tja en om nog of beter gezegd veel grotere/zware geluidsuitdragers neer te zetten ben ik bang dat ik in de tuin moet gaan zitten eek.gif

Maar gezien de vele spontaan aangedragen tips rest mij het niet onplezierige geheel om de diverse audioboeren in de omgeving met een bezoek ga vereeren. :D:D

Wat een ge***.

Als je een grote speaker mooi vind klinken

koop je een grote en anders een boekenplank

speaker.

Ikke ben klein en zij zijn groot.

Ik ben heel tevree met mijn Diapason Micra.

Hallo Tover,

Waarom redeneer je niet de hele andere kant op? Ga juist voor grote (niet 95 cm., maar echt groot) en zware luidsprekers. Zoals al eerder aangegeven kun je het wel vergeten om met boekenplankspeakers jouw ruimte netjes gevuld te krijgen met een strakke bas. Met grote speakers lukt dat uiteraard wel, en het probleempje met je kinderen is ook gelijk opgelost.

'T is dus alleen een kwestie van overtuigen van je vrouw/vriendin...

Naar mijn ervaring lukt dat als het geluid er tegen opweegt. Ter vergelijk: mijn luidsprekers zijn 140 hoog en onooglijk (ok, beetje overdreven ;) ) om te zien. Toch staan ze op een prominente plaats in de huiskamer.

Succes.

Ik ben heel tevree met mijn Diapason Micra.

Anders ik wel! :)

En die klinkt ..... Juist. Micra

Allesbehalve dus! Hij zet een veel geloofwaardiger, groot ruimtelijk beeld neer dan menig formaat genoot.

(althans, ik heb 't nu over de Micra-mk3, maar ik neem aan dat de mk2 niet zoveel anders zal klinken.)

Groeten,

Alco cool.gif

oeps oja,.. eksjoes mie, uncle Henk cool.gif

Dat was ik inderdaad effe vergeten.... 't gaat hier inderdaad om een kamer (lees: zaal) van 55 vierkante meter.

Dan zal de Micra inderdaad waarschijnlijk klinken als 2 babyfoontjes :D;)