leobus Posted 5 november 2020 Report Share Posted 5 november 2020 Zoals eerder vermeld in het topic “Alweer een slachtoffer van Cock” heb ik wat litze materiaal met 250 geïsoleerde draadjes van 0,032 mm diameter. Dit materiaal wordt normaal toegepast voor hoogfrequente signalen. Nu bedacht ik mij dat in een USB kabel een deel van het signaal ook hoog frequent is, dus maar eens een USB kabel met de litze in elkaar gezet. Wel met behulp van iemand die een wat vastere soldeerhand heeft dan ik, want het is priegelwerk. Draden voor het HF signaal getwijnd, draden voor de voeding apart getwijnd, samen in een afscherming, stekkers er aan en nog een net manteltje er over heen. Klaar. Gisteren getest. Na een uurtje wist ik het al. Dit is goed. Strakker laag, net wat meer detail, wat minder omfloerst geluidsbeeld en toegenomen snelheid. Ik ben benieuwd of na nog meer uren inspelen het nog beter wordt. Voorlopig groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 november 2020 Report Share Posted 5 november 2020 Ik heb een USB kabel gemaakt van het vlechtwerk zoals ik dat ook voor interlinks gebruik. Mét een aparte voedingsaansluiting voor een lineaire voeding. Dat hielp echt wel. Maar de i2s kabel overtrof de USB situatie ruim. Vandaar ik daar niet mee door ben gegaan. Ik heb hier nog zo'n kabeltje liggen. Mijn kabel had/heeft helemaal geen afschermingen en werkte perfect. Dat betere laag herken ik. Typisch dat het juist in het laag zo veel brengt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 1 december 2020 Report Share Posted 1 december 2020 Gisterenavond heb ik de nieuwe USB kabel bij Leobus beluisterd. Een opvallende verbetering, veel beter laag, ook tonaal klinkt het rijker. De ruimte is beter te herkennen en lijkt wat groter dan voorheen. Het belangrijkste is dat er nergens meer ergernis ontstaat, het hoog, wat soms too much was, is nu mooi en natuurlijk, geen scherpte meer. ik zeg, .... mooie upgrade Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 december 2020 Report Share Posted 1 december 2020 (edited) De klankmatige invloed (kleuring) van een usb-kabel was hier zo groot, dat ik ben overgestapt op een usb-stick... Wat eigenlijk alleen maar voordelen heeft, klankmatig gezien. Maar fijn dat nu eindelijk de oorsprong van de scherpte is gevonden en geëlimineerd! Edited 1 december 2020 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 december 2020 Author Report Share Posted 1 december 2020 1 hour ago, thingman said: De klankmatige invloed (kleuring) van een usb-kabel was hier zo groot, dat ik ben overgestapt op een usb-stick... Wat eigenlijk alleen maar voordelen heeft, klankmatig gezien. Maar fijn dat nu eindelijk de oorsprong van de scherpte is gevonden en geëlimineerd! Eh, een Usb stick hier als verbinding tussen de streamer en de DAC snap ik niet. Jij zult wel een andere toepassing bedoelen. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 december 2020 Report Share Posted 1 december 2020 1 hour ago, leobus said: Eh, een Usb stick hier als verbinding tussen de streamer en de DAC snap ik niet. Jij zult wel een andere toepassing bedoelen. groet, Leobus Ja, andere toepassing. Met dezelfde bevinding: een usb-kabel is niet zo onschuldig als de theorie doet vermoeden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 december 2020 Report Share Posted 2 december 2020 (edited) On 11/5/2020 at 8:58 PM, Hans van Liempd said: Ik heb een USB kabel gemaakt Wel eens een CAT7 kabel hiervoor overwogen? Doet het ook goed als microfoon kabel, 4 stuks in een. Edited 2 december 2020 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts