erik klijnsmit Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 hoe een konus werkt weet ik al . in de elektrostaten heb ik mij het afgelopen jaar verdiept , maar ,ik weet nog steeds niet hoe nou een hoornsysteem werkt . wie wil mij dit uitleggen? bvd . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Zij Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 De hoorn werkt als een soort transformator. In het begin van de hoorn is de doorsnede relatief klein, de driver (luidspreker) ondervindt een grotere weerstand van de lucht en kan daardoor beter zijn energie kwijt aan die lucht. De druk kan daardoor beter worden opgebouwd en de luidspreker hoeft minder hard te werken. In het begin van de hoorn zal de druk relatief hoog zijn en de luchtsnelheid groot zijn. Aan het eind van de hoorn is doorsnede van de hoorn groter dus de luchtsnelheid laag, de druk zal relatief groot blijven (in vergelijking met een gewone luidspreker). Het voordeel van een hoorn is dat het rendement van de luidspreker veel groter is, 30 tot 40% is mogelijk, een gewone luidspreker moet het doen met enkele procenten. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts