Jump to content

Millett

carl
 Share

Recommended Posts

Die conclusie had ik zelf al getrokken Marc. Overigens weet je nooit of die tweede platenspeler niet wordt vervangen. Ik heb bovendien weinig uitgegeven het laatste jaar. Ik blijf ook maar met mijn oude auto doorrijden. Ik draai nauwelijks kilometers. 

Edited by carl

4 hours ago, Sodejuu said:

Digitale phonotrap?

In sox zit al jaren  digitale RIAA correctie. Er zullen vast wel een reeks VST plug ins zijn die het ook doen.

Op zich past het prima in het huidige DSP geweld. Het gemak waarmee nu middels DSP luidsprekerfilters gegenereerd worden. In pricipe kan het  met minidsp ook dacht ik, of een van de equivalenten. Dan kun je ook nog de onhebbelijkheden van je element corrigeren. E.a. staat of valt wel met de AD conversie.

Bedoel je het apparaat van PS Audio? Ziet er goed uit. Is die programmeerbaar met andere curves?

Ik heb het wel eens met mijn usb audio interface gedaan, gaat prima. Heb alleen geen geschikte voorversterker zonder riaa filter meer. Maar dat is ook weer niet heel ingewikkeld te maken om eens wat mee te proberen. Als je een complete high resolution keten hebt een logische stap. Het betekend ook dat je alle andere filters, b.v. koptelefoon correctie digitaal kunt doen, in "een enkele" bewerking.

EDIT: Ik heb nog twee VSPS (van de maker van de HiFiBerry DAC's) printjes liggen. Kan ik daar gewoon de filterende delen "uit knippen"?

https://web.archive.org/web/20090618151010/http://www.matuschek.net/vsps

http://www.matuschek.net/vsps-bestuecken/

Hierop gebaseerd: http://phonoclone.com/diy-pho5.html

https://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?thread/39128-vsps-very-simple-phono-stage/&pageNo=1

Edited by Seed7

• Members
7 hours ago, KT88 said:

Overigens heb ik geen idee of Marco die AT8000 nog op voorraad heeft.

Toevallig heb ik er altijd 1 bewaard...

En wat LCR betreft, die van Cock is LCR, de Grail is idd LCR, de Trafomatic Luna is LCR en de Ypsilon is LCR. O, de Remtons trouwens ook, er zijn er dus zat...

2 minutes ago, Tubejack said:

Zoek het eens uit Carl en schrijf hier je waarnemingen. 🙋‍♂️

Ik heb wel eens met Roger een van de Hull naast een Avid gehoord en ik vond hem niet echt beter. Maar ja om daar nu iets wetmatigs aan te ontlenen. Mijn idee is toch eigenlijk dat er meerdere wegen naar Rome zijn en kijk vooral waar je je het prettigst bij voelt. Persoonlijk rijd ik het liefst met deze auto https://www.google.com/search?q=aston+martin+goldfinger&rlz=1C1CHBF_enNL879NL879&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Mt0syP7Ogs1jFM%2Cq-1sH9pQJ0877M%2C_&vet=1&usg=AI4_-kTChuOygt9KNzKTlAn8Pkoho4qjVw&sa=X&ved=2ahUKEwjF1t3xtYntAhUjy4UKHaKBAXMQ9QF6BAgDECY&biw=1159&bih=594#imgrc=Mt0syP7Ogs1jFM   Wat ongelooflijk mooi toch.

De bedoeling is hier mede om gebruikservaringen uit te wisselen Jack 😀  Bovendien toets ik mijn oordelen graag aan die van een ander. Ben nu lekker aan het luisteren op zolder. 

6 hours ago, carl said:

Grappig dat dit systeem nu zo populair is. Klinkt LCR nu door de bank genomen beter is dan de vraag.

Dat kan zijn en het kan niet zo zijn. Zie ook de quote van Tubejack hieronder...

5 hours ago, Tubejack said:

Zoek het eens uit Carl en schrijf hier je waarnemingen. 🙋‍♂️

Is mijn advies ook naar Carl......ga luisteren en luisteren en schrijf hier dan je bevindingen/waarnemingen. Daar hebben anderen dan weer wat aan. (niet voor mij, want ik ben niet zoekende). Want ik weet wel zo'n beetje hoe een LCR phonotrap kan klinken.

4 hours ago, carl said:

Ik heb wel eens met Roger een van de Hull naast een Avid gehoord en ik vond hem niet echt beter. Maar ja om daar nu iets wetmatigs aan te ontlenen. Mijn idee is toch eigenlijk dat er meerdere wegen naar Rome zijn en kijk vooral waar je je het prettigst bij voelt. Persoonlijk rijd ik het liefst met deze auto https://www.google.com/search?q=aston+martin+goldfinger&rlz=1C1CHBF_enNL879NL879&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Mt0syP7Ogs1jFM%2Cq-1sH9pQJ0877M%2C_&vet=1&usg=AI4_-kTChuOygt9KNzKTlAn8Pkoho4qjVw&sa=X&ved=2ahUKEwjF1t3xtYntAhUjy4UKHaKBAXMQ9QF6BAgDECY&biw=1159&bih=594#imgrc=Mt0syP7Ogs1jFM   Wat ongelooflijk mooi toch.

Klopt, dat verslag vindt men op puresound. Zie hier de link hifi-visit-phonotrappen-vergelijken-bij-audio21
En wat die auto nou weer te maken heeft in dit topic. een nodeloos zijspoor en wederom vervuiling van een interessant topic.

1 hour ago, carl said:

De bedoeling is hier mede om gebruikservaringen uit te wisselen Jack 😀  Bovendien toets ik mijn oordelen graag aan die van een ander. Ben nu lekker aan het luisteren op zolder. 

Dat is dus weer de bekende gemakkelijke weg van je. Een ander het laten uitzoeken en de oordelen/ervaringen/bevindingen eerst horen/lezen, zodat jezelf dan al min of meer kan bepalen of jezelf nog wel of niet gaat luisteren, Dus ik zeg ik : "Draai het eens om, Carl Neem jij eens zelf het voortouw en ga op zoek- en luistertocht en zet je bevindingen hier. Kunnen anderen jou oordelen toetsen met die van henzelf". 

En hier nog een link naar de Van den Hul The Grail SB

47 minutes ago, audiofreak said:

Dat is dus weer de bekende gemakkelijke weg van je. Een ander het laten uitzoeken en de oordelen/ervaringen/bevindingen eerst horen/lezen, zodat jezelf dan al min of meer kan bepalen of jezelf nog wel of niet gaat luisteren, Dus ik zeg ik : "Draai het eens om, Carl Neem jij eens zelf het voortouw en ga op zoek- en luistertocht en zet je bevindingen hier. Kunnen anderen jou oordelen toetsen met die van henzelf". 

En hier nog een link naar de Van den Hul The Grail SB

Ik vraag niemand om iets voor mij uit te zoeken Onno, maar vraag slechts om ervaringen door te geven 😀  En om nu met de Coronatijd het hele land af te rijden lijkt me niet verstandig. Buiten de Corona was ik trouwens behoorlijk actief op dat gebied. 

Edited by carl

Charles: bedenk wel dat het afspelen van platen een gecombineerd resultaat geeft, van draaitafel, arm, motor, phonostage, instellingen, materialen enz.

Zelfs (het materiaal van) de ondergrond speelt een rol.

Lezen van beoordelingen door anderen kan hooguit een indicatie geven, maar daar zou ik niet al te snel mijn oordeel op baseren.

Element X kan razend goed beoordeeld worden in de pers, maar als dat element in jouw combinatie gewoon niet tot presteren komt (kán komen), dan word je wel op het verkeerde spoor gezet.

Helaas kun je elementen zelden tot nooit op proef krijgen, al vermoed ik dat er bij de ons bekende adressen wel eens wat te regelen valt. ;)

20 minutes ago, carl said:

Ik vraag niemand om iets voor mij uit te zoeken Onno, maar vraag slechts om ervaringen door te geven 😀  En om nu met de Coronatijd het hele land af te rijden lijkt me niet verstandig. Buiten de Corona was ik trouwens behoorlijk actief op dat gebied. 

Precies. Jij vraagt om ervaringen door te geven. En ik zeg geef jij eerst de ervaring hier door en dan komen anderen ( ik dus) daarna. Zo bedoelde ik het en daarom zei ik ook "draai het om en neem zelf het voortouw enz". Daar is niets mis mee. 

Hai Sander en Onno, ik ben wel iemand die eerst iets in huis wil hebben voordat hij echt overtuigd is. Dat is me bij alles gelukt behalve bij elementen. Daar ben ik gegroeid van een (indertijd) betaalbare Benz Glider naar een Ruby Z.  Toen ik die Ruby Z kocht was het alternatief een Kiseki, maar ik durfde het niet aan. Je zal er maar ontevreden mee zijn wat doe je dan met zo’n ding?  Maar ook buitenshuis luister ik hobbymatig veel. Ben daarom ook lid van een audioclub. Dus ik doe mijn best en doe daar ook Hear altijd verslag van.

Dat LCR intrigeert me wel want ik heb veel phonotrappen gehoord en die LCR is me nu niet echt opgevallen als iets wat echt superieur is aan anderen ondanks kennelijk technische voordelen. Het lijkt wel een beetje een rage. Vandaar dat ik er wat luisterervaringen van anderen bij zoek (en soms wat doorzaag). 

Hai Jack, die Trafomatic lijkt me voor een tweede draaitafel wel een beetje duur 😀  Wat ik een heel leuk ding vind is trouwens de Aurora Vida http://www.puresound.info/id15.html  Zit ook alles op wat ik zou willen zoals SF en Stereo/Mono. Ron “Callas”  verkoopt ze. 

PS zit ook een Degause functie op ??? 

Edited by carl

3 minutes ago, carl said:

Hai Jack, die Trafomatic lijkt me voor een tweede draaitafel wel een beetje duur 😀  Wat ik een heel leuk ding vind is trouwens de Aurora Vida. Zit elk knopje op wat ik leuk vind. Ik zoek het even op.

Je ging toch die TD320 opdoeken?  En iets toekomstvast o.i.d. zoeken? 

Ik weet niet of je nu kunt spreken van een rage Carl. Aan dit soort phonotrappen hangt zo te zien een bepaald prijskaartje dat doet vermoeden dat de doelgroep zeer beperkt is, ook voor highend begrippen. De Remton is met ca EUR 4000 nog een “koopje” vergeleken bij de meeste andere LCR’s. 

Ik meende nog nooit een LCR  beluisterd te hebben, maar blijkbaar dus wel, nl de Trafomatic in Alkmaar dit jaar. Echter geen idee in welke van de twee sets die was opgenomen. Was vooral onder de indruk van het gemak, de vloeiendheid en rust van de monoset van Cock. 

Overigens, nog eentje:  Silvercore

Edited by marc

1 hour ago, carl said:

Je benadert me vanuit mijn zwakke kant Jack 😀  Je moet de reviews maar eens inkijken wel erg leuk ding. 

Zijn enkel jouw woorden.  

Ik ben momenteel platen aan het draaien via een phone-pre van €180

Dire Straits  de LP  Money For Nothing klinkt echt goed.

Uit de 15 cm speakertjes hier komen aardige "klappen"  🙂

Edited by Tubejack

7 minutes ago, Tubejack said:

Zijn enkel jouw woorden.  

Ik ben momenteel platen aan het draaien via een phone-pre van €180

Dire Straits  de LP  Money For Nothing klinkt echt goed.

Uit de 15" speakertjes hier komen aardige "klappen"  🙂

15 " ??? Ik dacht 15 cm.

10 minutes ago, marc said:

Aan dit soort phonotrappen hangt zo te zien een bepaald prijskaartje dat doet vermoeden dat de doelgroep zeer beperkt is, ook voor highend begrippen. 

Overigens, nog eentje:  Silvercore

High End prijst zich volgens mij zo uit de markt Marc en dat vind ik wel jammer. Ik kan van Roger een Silvercore trafo lenen - ben echt benieuwd.