Jump to content

Tape is the new vinyl ?

Gydotron
 Share

Recommended Posts

32 minutes ago, Gydotron said:

Zelf vind ik een kopie van een mastertape veel beter dan vinyl.

Dat ben ik helemaal met je eens. Het hele productie- en afspeelproces van de plaat is technologie uit het stenen tijdperk. De hoeveelheid bewerking na de master is groot en iedere  stap levert vervorming op.

Digitaal is m.i. pas echt interessant geworden nu het bewegende medium er tussen uit is gehaald. In het beste geval was dat een harde schijf, in het slechtste geval een PCM ADC aan een betamax videorecorder. Het goed archiveren van digitale data is echter nog steeds een probleem.

Het beste analoge archief medium is optisch op ouderwetse 35mm film. Dat wordt echter amper gedaan en is zeer prijzig. De LP doet het wat dat betreft ook heel goed. De data zijn met de simpelste middelen hoorbaar te maken.

57 minutes ago, Gydotron said:

Wist je dat er zelfs in Nederland een producent is van cassetten.

Zie:  http://www.debandjesfabriek.nl/

Jazeker. Thomas Baur is goed bezig!

Maar dit is dus een voorbeeld van een bandjesproducent die oude voorraad aan het opmaken is.

Wel apart dat jouw ZX-7 een teleurstelling was. Dit is toch een heel serieuze machine...

Paar prachtige Nakamichi's Edwin.

Ik heb heb het kleinere zusje van de RX...Ik was toen 17 jaar, elk weekend frieten bakken in een mosselrestaurant tot ik de 1650 guldens bij elkaar had. Wat was ik blij en trots toen ik haar had...enorm veel geld voor een ventje van 17 toen, ik heb de Nak nog😊

Voor het geld dat die lui voor een cassettedeckje vragen heb je een mooie Kudelski Nagra reporter of een van de afgeleide modellen. Of twee zelfs. Niet mint natuurlijk. Dat moet ook niet voor zo' schoonheid. Die moet gebruikssporen hebben en net zo lang gebruikt worden tot het uit elkaar valt.

Edit: de Reporter is natuurlijk van Uher en niet van Nagra. Dat is de 4. Een Uher Reporter Stereo in goede functionele staat kost maar E200.- Mono's een E of 50.-

Edited by Seed7

Zijn er hier nog liefhebbers voor een Nakamichi LX-3 cassettedeck?
Schijnt niet op te nemen (zelf nooit geprobeerd), staat is gebruikt maar goed. Speelt in ieder geval uitstekend af.
Gratis af te halen in Huizen 035, wordt niet verstuurd.

Foto ter illustratie is van internet.

7c3538fc-0bd4-485e-b91a-89024fb4e6f8.jpg