Tubejack Posted 18 december 2020 Report Share Posted 18 december 2020 Die Pioneer's PL12D en de een goedkopere de PL10D. Zijn met grote aantallen verkocht door mijn vorige werkgever. Samen met een SX-450 receiver en Warfedale Denton 2 luidsprekers voor fl 899,- of fl 999,- de set. Kwaliteit kijk maar op Marktplaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 december 2020 Report Share Posted 18 december 2020 (edited) En die Pioneers zijn zo simpel dat er nagenoeg niks aan kan komen. Eerder al vermeld, een nieuwe snaar en het lager ff uit elkaar halen en smeren, dan speelt ie weer als nieuw. @Seed Er werden in die jaren inderdaad ook plastic fantastic prullen gemaakt. Ik heb het daar dus niet over. Spelertjes bij midisetjes en in alles-in-een hifisets, tel ik niet als serieuze speler. BTW, Schneider gebruikte in het begin in hun hifi systemen platenspelers van Dual, Philips en Perpetuum Ebner. Pas toen het allemaal 43cm breed werd, kwamen de plastic pongelen aan bod Edited 18 december 2020 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 december 2020 Report Share Posted 18 december 2020 10 hours ago, Sodejuu said: Toine, wees gerust, jij bent niet de enige die een ander kijk op de economie heeft dan Charles. Hoe vaak ik al met hem daarover in de clinch heb gelegen wil je niet weten. Maar Charles heeft de gedachtengang van een ouderwetse middenstander. Dus een echte ouderwetse VVDer (heel anders dan de huidige VVD), terwijl ik helemaal aan de andere kant zit. Charles zijn vrouw Elly is lerares Economie van de bovenbouw VWO. Ook met haar ben ik het zelden eens. Naar mijn mening is globaal gezien ook een lichte deflatie goed voor de Nederlandse economie. Maar we dwalen af. Charles is gewoon een aimabel persoon die bepaalde gedachten heeft vanwege zijn werk als ambtenaar/jurist en zijn afkomst. Niks mis mee. Dat je het met zijn mening niet eens bent accepteert hij zonder blikken of blozen. Dat is zeker waarderenswaardig. Even ter aanvulling. Ik heb landelijk veel beleidsmatig werk gedaan. Wat ik daar zo leuk aan vond was dat mensen met totaal andere kennis, kunde en politieke achtergrond al hun informatie bij elkaar legden en zo tot een goed beleid kwamen. Discussies daarover waren vaak erg stevig, maar er was zelden rancune en er werd veel gelachen. Dat laatste haalt de spanning er uit. En zo stel ik me eigenlijk altijd op - ook op dit forum. Ik zoek geen ruzie, maar wil discussie en zo wat leren. Als je wil begrijpen hoe ik maatschappelijk tegen zaken aankijk moet je eens deze tekst lezen https://humanistischecanon.nl/venster/liberalisme/john-rawls-een-theorie-van-rechtvaardigheid/ Ik geloof sterk in een rechtvaardige maatschappij maar niet in een volledig egalitaire maatschappij. Vorige week nog het programma van het Kommunistisch Forum gelezen (dat subclubje van de SP). Met dergelijke ideeën kan je de welvaart volgens mij wel vergeten. Het is inderdaad waar dat oude dingen kapot kunnen gaan Seed. Maar hetzelfde geldt natuurlijk voor nieuwe platenspelers. Vergeet niet dat een platenspeler die nu pakweg 350 euro kost waarschijnlijk hoogstens 35 euro aan maakkosten meebrengt. Mijn voorkeur voor die oude Thorensen heeft er zeker mee te maken dat onderdelen goed beschikbaar zijn. Die draaitafel gaat nog wel een generatie mee met af en toe wat onderhoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts