carl Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 14 hours ago, thingman said: Ben het niet vaak met je eens Carl, maar hier dus wel! Vooral ook het laatste is een pré, nu de WSW helemaal weggesaneerd is en er geen alternatieven voor in de plaats zijn gekomen. Misschien val ik nog wel een beetje mee Toine Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 (edited) 2 hours ago, audiofreak said: Krijg je dan een volwaardig loon/salaris voor je gewerkte uren? Ik ken het "business" model van Het Goed niet Onno. Ik heb de idee dat het ideeel is opgezet: hergebruik, werkervaringsplaatsen e.d. Ik vraag me sterk af of er voldoende wordt verdiend om een volwaardig loon te betalen. Ik kende er wel moeders die weer aan het werk wilden. Edited 7 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 16 hours ago, Hans van Liempd said: Bij mijn laatste baas wilden ze dat ik 10% winst en risico aan het eind op de netto calculatieprijs zetten. Dat lijkt veel, maar bij die vernieuwende projecten toch vaak te weinig. Toen mijn baas er achter kwam dat ik de gecalculeerde prijs met 1,1 vermenigvuldigde, was ik niet goed bezig vond hij. Hij bedoelde 10% van de verkoopprijs. Maar dat is geen 10% winst zei ik. Dat is maar ruim 9%. Maar dat scheelt op een bedrag van € 5.000.000,- wel € 50.000. Net zoals de BTW korting die je vaak krijgt ook geen 21% van de verkoopprijs is, maar ruim 17%. Ik heb geleerd dat je inkoopsprijs en vaste kosten bij elkaar optelt en daar de winst opzet. 10% is trouwens echt geen overwinst. Ik denk dat de bouw nu wel meer pakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 2 hours ago, audiofreak said: Krijg je dan een volwaardig loon/salaris voor je gewerkte uren? Uiteraard Onno. Hetzelfde loon als een niet-wsw'er voor hetzelfde werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 Dan functioneert de tent beter als ik dacht Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 (edited) 4 hours ago, carl said: Dan functioneert de tent beter als ik dacht Toine. Nee, want de wsw is dus weggesaneerd met de introductie van de zgn. Participatiewet. De lasten werden nu direct bij de gemeentes gelegd, samen met de oplossingen. Vrijheid blijheid, elke gemeente vult het zelf in, maar krijgt er geen geld meer voor van het rijk. Wat ik eerder schreef heeft zodoende enkel betrekking op hen die er al inzaten toen de wet de kliko in kon volgens het zittende zakenkabinet (want te duur). Probleem is dat er bijna 5 jaar na dato nog niets voor in de plaats is gekomen (want te duur), waardoor nogal wat kwetsbare mensen geen geschikte plek meer krijgen op de arbeidsmarkt. Waardoor ze dus op een andere manier duur zitten te wezen. Linksom of rechtsom: wij (de politiek) moeten die omstandigheden weer in het leven roepen. Helaas gebeurt dit nog op een volkomen te verwaarlozen schaal en dat was wat ik wilde aangeven ermee. Oude wsw-ers zitten goed, want ze hebben hun baangarantie en passend salaris. Voor nieuwe instroom is geen beleid meer, en op de reguliere arbeidsmarkt wacht enkel de mislukking voor deze groep. Edited 7 december 2020 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 5 hours ago, thingman said: Uiteraard Onno. Hetzelfde loon als een niet-wsw'er voor hetzelfde werk. 13 minutes ago, thingman said: Nee, want de wsw is dus weggesaneerd met de introductie van de zgn. Participatiewet. De lasten werden nu direct bij de gemeentes gelegd, samen met de oplossingen. Vrijheid blijheid, elke gemeente vult het zelf in, maar krijgt er geen geld meer voor van het rijk. Wat ik eerder schreef heeft zodoende enkel betrekking op hen die er al inzaten toen de wet de kliko in kon volgens het zittende zakenkabinet (want te duur). Probleem is dat er bijna 5 jaar na dato nog niets voor in de plaats is gekomen (want te duur), waardoor nogal wat kwetsbare mensen geen geschikte plek meer krijgen op de arbeidsmarkt. Waardoor ze dus op een andere manier duur zitten te wezen. Linksom of rechtsom: wij (de politiek) moeten die omstandigheden weer in het leven roepen. Helaas gebeurt dit nog op een volkomen te verwaarlozen schaal en dat was wat ik wilde aangeven ermee. Oude wsw-ers zitten goed, want ze hebben hun baangarantie en passend salaris. Voor nieuwe instroom is geen beleid meer, en op de reguliere arbeidsmarkt wacht enkel de mislukking voor deze groep. Precies Toine !! Dat dacht ik dus ook. Dat hele participatie gedoe is alleen maar ellende en zal ellende blijven geven. want als je niet meer mee-participeert dan val je letterlijk tussen wal en schip. Bijna alle opvangnetten zijn verdwenen en de netten die er nog wel hangen zijn de mazen alleen maar groter geworden en val je uiteindelijk ook weer tussen wal en schip. Hier in de gemeentelijk kringloops zijn ze vrijwilliger en krijgen een vrijwilligersvergoeding, die dan weer afgaat van hun uitkering. Het komt erop neer dat men er niets mee opschiet. Het is gewoon goedkope arbeid in mijn ogen. En waarom zijn dan de goederen zo reteduur bij de kringloopwinkels? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat er erg commerciële in verkoop wordt gedacht. Men weigert zelfs spullen, omdat ze geen plek hebben of het niet kunnen verkopen. Dat laatste is natuurlijk in mijn optiek helemaal van de zotte, want dan geef je het gewoon weg aan een ander die het wel wilt, maar niet kan betalen. En dan kom je gelijk weer bij de essentie van de kringloopwinkels. Namelijk het doorgeven van afgedankte spullen die een ander niet meer wilt en een ander juist weer wel. Men vergeet gewoon hoe het ooit is begonnen door een aantal werklozen/bijstandtrekkers die hun nuttig wilde maken. Het gaat duw weer om geld en geld en geld. Het menselijke is totaal verdwenen en het welzijn en eigenwaarde van mensen is ook overboord gegooid sinds de participatie maatschappij. En ik voorspel je: Het gaat alleen nog maar erger worden dan het al nu is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 (edited) Ik zit totaal niet in deze materie. Overigens is mijn idee dat mensen zoveel mogelijk aan het werk moeten als dat kan. Hoeveel mensen zitten nu in deze situatie? Oh ja Onno als je iets kwijt wilt kan je het altijd op marktplaats zetten. Ellie zit bij “boekwinkeltjes” om oude boeken - vaak ook gekregen van anderen- kwijt te kunnen. Edited 7 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
KT88 Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 We zijn volkomen offtopic, maar enfin. Dat idee van "iedereen aan het werk" is niet realistisch meer. Er is amper zinvol werk, alleen baantjes-schepperij wat alleen maar geld kost ipv. oplevert. Alles verhuist steeds naar de goedkoopste arbeidslanden, dat is nu China maar zelfs dat wordt al te duur. Dus naar andere Aziatische landen. Ergo: in de "ontwikkelde landen" (HA!) is nauwelijks zinnig werk meer, waar geld mee te verdienen valt. Maken Duitsland, Frankwijk en enkele voormalige oostbloklanden nog materiële zaken, in Nederland leveren we "diensten" en lopen er miljoenen managers, adviseurs en consultants rond. Dat levert niets concreets op, maar ze worden wel dik betaald. Waarvan? We hebben onze eigen industrie en kleinhandel kapot gemaakt, en dat hebben we ZELF gedaan door altijd alles goedkoper te willen, zodat de industrie wel MOEST uitwijken naar lage-lonen landen. We bestellen allemaal bij Ali, kopen online en met een volkomen foute mentaliteit van "ik zou wel gek zijn om hier duurder in een winkel te kopen!" Zo werken we allemaal mee aan de ondergang van het "westen", en het is nog maar de vraag of dat erg is, want we zijn volkomen fout bezig door de mensenlijke maat uit het oog te verliezen en de planeet in rap tempo te slopen. In ieder geval zijn de zwaksten in de samenleving, zoals altijd, het meest kwetsbaar en gaan er langzaam maar zeker onderdoor. Veel werk is er dus niet meer, hooguit voor de hoger opgeleiden maar zelfs dat wordt minder. De middenklasse is zo goed als verdwenen (eens de kracht van ons land), en er is en groeiende enorme onderlaag van mensen die buitenspel staan wegens ziekte, gebrekkige opleiding of anderszins. Met dank aan de politiek als geheel en niet uitsluitend de VVD, want ze werken er allemal aan mee. Daar komt de Corona-ellende nog bovenop, en onderschat de gevolgen daarvan niet! Dus: hoe gaat het eruitzien na de corona? Ik heb zo'n idee dat het zoiets zal worden als na de 2e wereloorlog: enorme armoede, gebrek aan betaalbare woningen, verslonzing van de maatschappij. Geen erg prettig vooruitzicht.....maar we hebben het voor een groot deel echt aan onszelf te danken. Gelukkig zal ik het waarschijnlijk allemaal niet meer meemaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 (edited) 55 minutes ago, carl said: Ik zit totaal niet in deze materie. Overigens is mijn idee dat mensen zoveel mogelijk aan het werk moeten als dat kan. Hoeveel mensen zitten nu in deze situatie? Dat is grotendeels onbekend, want er wordt niet meer op gemonitord. Af en toe loopt er iets heel erg uit de hand en dan kan zo'n persoon terechtkomen in zgn. "Nieuw Beschut", maar dat is vooralsnog een wassen neus gebeuren. Het arbeidsequivalent van een verward persoon die tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen... Edited 7 december 2020 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 (edited) Ik veronderstel dat het veel mensen zijn met een psychische handicap. Toch wordt er in Nijmegen wel wat aan gedaan met lunchrooms e.d. gerund door mensen met zo’n handicap. PS dat is volgens mij beschut werk. Edited 7 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 1 hour ago, carl said: Ik zit totaal niet in deze materie. Overigens is mijn idee dat mensen zoveel mogelijk aan het werk moeten als dat kan. Hoeveel mensen zitten nu in deze situatie? Oh ja Onno als je iets kwijt wilt kan je het altijd op marktplaats zetten. Ellie zit bij “boekwinkeltjes” om oude boeken - vaak ook gekregen van anderen- kwijt te kunnen. Maar dat is nou juist het probleem. Er is geen werk voor deze mensen. Het is allemaal opgedoekt of weg bezuinigd. Er zitten heel veel mensen in zo'n situatie. Elk mens die in zo'n situatie zit is al teveel. Marktplaats is weer typisch iets voor de Nederlander. Want in ene zijn we met z'n allen handelaartjes geworden. Kijk eens goed op Marktplaats rond en zie hoe hoog de prijzen voor 2e hands (vintage) apparatuur zijn. Meestal moet je er nog op bieden ook. Zelfs kringloopwinkels zie je handel drijven op Marktplaats. "Boekwinkeltjes" is toch dat je je eigen boeken buiten neerzet voor anderen en dan kunnen anderen een boek eruit meenemen en een eigen boek van hunzelf ervoor terugzetten. Dat is het toch? Een soort ruilhandeltje. Is een leuk initiatief. 6 minutes ago, carl said: Ik veronderstel dat het veel mensen zijn met een psychische handicap. Toch wordt er in Nijmegen wel wat aan gedaan met lunchrooms e.d. gerund door mensen met zo’n handicap. Ach Carl, dat is maar 00.01 % en die andere 99,99% dan? Het is leuk voor de mensen die er werken en voor de politiek is borstklopperij naar de burgers toe. maar voegt het echt iets toe en lost het het probleem op. Welnee !! Ik heb al vaker gezegd: "Er zal en moet een denkomslag plaatsvinden bij de mensen en meer aan je medemens gaan denken. Want als mijn medemens het goed heeft, dan heb ik dat ook. Dat zou de gedachte moeten zijn bij iedereen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 (edited) 46 minutes ago, KT88 said: We zijn volkomen offtopic, maar enfin. Dat idee van "iedereen aan het werk" is niet realistisch meer. Er is amper zinvol werk, alleen baantjes-schepperij wat alleen maar geld kost ipv. oplevert. Alles verhuist steeds naar de goedkoopste arbeidslanden, dat is nu China maar zelfs dat wordt al te duur. Dus naar andere Aziatische landen. Ergo: in de "ontwikkelde landen" (HA!) is nauwelijks zinnig werk meer, waar geld mee te verdienen valt. Maken Duitsland, Frankwijk en enkele voormalige oostbloklanden nog materiële zaken, in Nederland leveren we "diensten" en lopen er miljoenen managers, adviseurs en consultants rond. Dat levert niets concreets op, maar ze worden wel dik betaald. Waarvan? We hebben onze eigen industrie en kleinhandel kapot gemaakt, en dat hebben we ZELF gedaan door altijd alles goedkoper te willen, zodat de industrie wel MOEST uitwijken naar lage-lonen landen. We bestellen allemaal bij Ali, kopen online en met een volkomen foute mentaliteit van "ik zou wel gek zijn om hier duurder in een winkel te kopen!" Zo werken we allemaal mee aan de ondergang van het "westen", en het is nog maar de vraag of dat erg is, want we zijn volkomen fout bezig door de mensenlijke maat uit het oog te verliezen en de planeet in rap tempo te slopen. In ieder geval zijn de zwaksten in de samenleving, zoals altijd, het meest kwetsbaar en gaan er langzaam maar zeker onderdoor. Veel werk is er dus niet meer, hooguit voor de hoger opgeleiden maar zelfs dat wordt minder. De middenklasse is zo goed als verdwenen (eens de kracht van ons land), en er is en groeiende enorme onderlaag van mensen die buitenspel staan wegens ziekte, gebrekkige opleiding of anderszins. Met dank aan de politiek als geheel en niet uitsluitend de VVD, want ze werken er allemal aan mee. Daar komt de Corona-ellende nog bovenop, en onderschat de gevolgen daarvan niet! Dus: hoe gaat het eruitzien na de corona? Ik heb zo'n idee dat het zoiets zal worden als na de 2e wereloorlog: enorme armoede, gebrek aan betaalbare woningen, verslonzing van de maatschappij. Geen erg prettig vooruitzicht.....maar we hebben het voor een groot deel echt aan onszelf te danken. Gelukkig zal ik het waarschijnlijk allemaal niet meer meemaken. Ik ben het volledig met je eens. Ik onderschrijf het ook. Onlangs hadden we weer een audioclub avond en waar ik met kappa 7 een demo gaf. Erg leuk, maar daar haalde ik op gegeven ogenblik, ook iets aan over de gemakzucht van bestellen online bij een Zalando en bij AliBaba. Er was 1 lid die daar fel tegen inging. Ik zal de argumenten niet hier benoemen, want uiteindelijk heb ik de ontstane discussie afgekapt. Maar het zei mij wel genoeg hoe mensen zo gemakkelijk iets doen en ook verontwaardigd zijn dat ze in een lege winkelstraat lopen waar geen middenstander meer is ( lege winkelpanden) en zich afvragen hoe het toch komt de verloedering enz. En dan denk ik: Kijk eens naar je eigen (koop) gedrag enz. Als je goed je ogen open doet en houdt, zie je het nu ook al. De armoede en de verslonzing van de maatschappij. Kijk maar eens om je heen in de plantsoenen en het zwerfvuil wat erin ligt. Kijk eens in de mindere wijken en de kinderen die daar wonen en leven. En zet dat eens naast de kinderen in de rijkere wijken. Het doet mij zo denken aan mijn eigen kindertijd in de jaren 60 en waar in die tijd die verschillen ook zo groot waren. En de tijd straks na de corona? Inderdaad grote armoede, enorme woningtekort, vele vluchtelingen en ontheemden, gaarkeukens, enorme werkloosheid, toename in racisme, tweedeling van de maatschappij en nog meer polarisering. Ik hoop het ook niet meer mee te maken, want het is nu al mijn wereld niet meer. Edited 7 december 2020 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2020 Report Share Posted 7 december 2020 (edited) Grotendeels met Sander eens. Als zoon van middenstanders vind ik het ook erg jammer dat de middenstand het zo moeilijk heeft. Ik denk wel dat de middenstand de teloorgang ook aan zichzelf te danken heeft. Toen we een bepaald soort klinken zochten voor het huis vonden we ze niet bij het plaatselijke bedrijf (niet in de collectie), maar werden we wel goed geholpen door een klein internetbedrijfje. Ik koop verder zelden tot nooit in het buitenland en zeker niet bij Ali Baba. Wat Sander wel onderschat is wat wij als NL bijvoorbeeld op watergebied aan het buitenland leveren. Toen Rusland die onderzeeër indertijd niet kon bergen deed een NL bedrijf het. En tegen het leveren van diensten (Fugro, Haskoning en noem maar op) heb ik geen enkel bezwaar. Met dat doemdenken van Onno ben ik zeker het niet mee eens. We hebben hier bijvoorbeeld zeker geen grote werkloosheid. Ik vond mijn Auralic Mini op marktplaats ook duur, maar ja het is op de markt “wat de gek er voor geeft”. Boekwinkeltjes is een soort marktplaats voor boeken. Ook veel op hifi gebied https://www.boekwinkeltjes.nl/su/?qs=&qt=Hifi&qo=&zip=&dist=0&lang=&tl=&img=0&oud=0&t=1&n=1&prijsvan=0.00&prijstot= Edited 7 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 16 hours ago, carl said: Ik veronderstel dat het veel mensen zijn met een psychische handicap. Toch wordt er in Nijmegen wel wat aan gedaan met lunchrooms e.d. gerund door mensen met zo’n handicap. PS dat is volgens mij beschut werk. Je leest niet wat ik schrijf. Geen punt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 Steeds minder banen hoor je hier en daar zeggen. Toch zijn er politici die zeggen voor iedereen een baan,struisvogel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 (edited) 24 minutes ago, Groovy said: Steeds minder banen hoor je hier en daar zeggen. Toch zijn er politici die zeggen voor iedereen een baan,struisvogel. Ooit werkte dat inderdaad zo, maar sinds iedereen moet participeren volgens een - voor velen - irreële norm, is daar de klad nogal in gekomen. Men gaat er thans van uit dat er voor eenieder een plekje MOET zijn op de reguliere arbeidsmarkt en dat is het irreële van dit alles. Dat bestond immers al nooit en bestaat tegenwoordig nog minder! Kijk, een praktisch voorbeeld bij ons is dat kwetsbare mensen moeten afvloeien uit de plantsoenendienst, naar de reguliere arbeidsmarkt. Ondertussen huurt de gemeente Poolse arbeiders in (uitzendconstructie) om het ontstane gat te dichten. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien waar deze som falikant fout in elkaar steekt. In onze gemeente ging dat om ruim 3 ton hogere kosten dan begroot in 2018 Veel van die uitstromers (we hebben weer veel mensen aan werk geholpen!) lopen na 3 tot 12 maanden vast in een werksituatie waartegen ze niet zijn opgewassen, en komen dan via een andere deur weer terug bij de gemeentelijke sociale dienst. Waarna het max. 2-jaar tijdelijk contractwerk voor gesubsidieerd gemeentewerk weer opnieuw mag beginnen. In elk geval voor hen die niet heel mondig zijn... Sommige gemeentes doen het duidelijk beter dan andere, maar dit behoort landelijk goed te worden geregeld, zoals eerder ooit het geval was. Edited 8 december 2020 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 Ik heb het echt wel een beeld Toine. De werkloosheid in NL is relatief laag (uitgezonderd de Corona effecten die volgend jaar hopelijk weg zullen ebben). Sterker nog veel functies zijn niet in te vullen. Alleen de mensen die werkeloos zijn passen vaak niet op deze functies. Vaak niet goed geschoold maar ze hebben vaak ook een fysieke of psychische handicap en zijn daardoor niet/moeilijk (blijvend) in te passen. De groep met de psychische handicap zullen wel het moeilijkst zijn in te passen. Toch denk ik dat de overheid moet proberen die mensen met steun in te passen. Want eigenlijk zou iedereen een bijdrage moeten leveren aan deze maatschappij en zich zo nuttig voelen. Dat voorbeeld van jou is natuurlijk typisch overheid. Daar is dus ambtelijk en bestuurlijk niet goed over gedacht. Maar ja ik ken de in en outs van de zaak verder niet. Mijn ervaring is overigens dat geld niet altijd leidend is bij keuzes bij de overheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 2 hours ago, Groovy said: Steeds minder banen hoor je hier en daar zeggen. Dat geloof ik helemaal niet Peter. Waarom denk je dat de overheid zo ageert tegen deeltijdbanen? We hebben ongelooflijke veel behoefte aan gekwalificeerde medewerkers en dat begint al in de bouwvak. Mijn tweede dochter werkt in deeltijd. In haar branche is een werkweek 5 maal 9 uur. Dat krijgt ze niet voor elkaar met 1 kind dus ze werkt 4 maal 9 uur. Voor de meeste mensen is dat een normale werkweek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 Dan zullen ze het toch anders moeten organiseren,400.000 werkenlozen momenteel. Bepaalde bedrijfstakken komen mensen te kort andere hebben genoeg personeel. Dan is ook nog de vraag,wat wil de werkeloze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 (edited) Ik denk dat dit wel het probleem is van een alsmaar complexer wordende maatschappij Peter. Bij onze generatie had je erg veel mensen die onder hun niveau werkten en daar zat dus altijd veel rek in. Het schijnt dat er nu (veel) mensen zijn die zelfs met veel (bij)scholing het gevraagde niveau niet aankunnen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwkomer die analfabeet is en vanwege zijn cultuur niet onder vrouwen wil werken. Mijn broer heeft stagiaires gehad die daardoor binnen twee dagen afhaakten. Daarnaast kunnen bijvoorbeeld veel mensen kennelijk niet samenwerken of gezag accepteren. Edited 8 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 4 hours ago, Groovy said: Toch zijn er politici die zeggen voor iedereen een baan,struisvogel. Whisfull thinking, of, assumption is the mother of all potjandriedubbeltjes ups. Ik weet niet welke er aan ten grondslag ligt. Het zelfde voor versoepelde ontslagregels en een lagere ontslagvergoeding die er voor moeten zorgen dat er meer mensen aan het werk komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 Whisfull thinking denk ik, al kan ik niet staven. De meningen zijn daarover zijn verschillend. Misschien komt er een enorme boost als Corona onder controle is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 2 hours ago, Seed7 said: Whisfull thinking, of, assumption is the mother of all potjandriedubbeltjes ups. Ik weet niet welke er aan ten grondslag ligt. Het zelfde voor versoepelde ontslagregels en een lagere ontslagvergoeding die er voor moeten zorgen dat er meer mensen aan het werk komen. Een beetje wat voor een lijn het nieuwe kabinet gaat voeren: tijdelijke contracten of versoepelde ontslagregels. Die lagere ontslagvergoeding is er toch al (vertelde me een vriend die een organistatieadviseur is). Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 december 2020 Report Share Posted 8 december 2020 6 hours ago, carl said: Dat voorbeeld van jou is natuurlijk typisch overheid. Daar is dus ambtelijk en bestuurlijk niet goed over gedacht. Maar ja ik ken de in en outs van de zaak verder niet. Mijn ervaring is overigens dat geld niet altijd leidend is bij keuzes bij de overheid. Nou... dit voorbeeld van mij is niet uitzonderlijk maar, integendeel, tekenend voor nu en op landelijke schaal. De wsw is geheel weggesaneerd, dat zegt toch genoeg over objectieve aantallen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts