Duck-Twacy Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 Dat is n grote bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 Hm, vind het niet om te lachen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 Gut, niet gesnapt? Wat een bak! Hoewel, niet leuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 kwartje is gevallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 1 hour ago, mumsoft said: Gut, niet gesnapt? Wat een bak! Hoewel, niet leuk... Lopen een kat en een hond in de woestijn.zegt die hond tegen de kat: “Waardeloos hier, nergens een boom om tegenaan te piesen.” Zegt die kat: “Ja, maar wat een bak hè”. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 1 hour ago, leobus said: Lopen een kat en een hond in de woestijn.zegt die hond tegen de kat: “Waardeloos hier, nergens een boom om tegenaan te piesen.” Zegt die kat: “Ja, maar wat een bak hè”. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 12 hours ago, Reneke said: Duson C2000 voor eindversterker Dat ziet er indrukwekkend uit. Bedankt voor je foto's. Voor de dispensatie die nodig is voor 2000 watt klasse A versterker lijkt hij me nog wat klein maar indrukwekkend is die zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 4 hours ago, kappa7 said: Dat ziet er indrukwekkend uit. Bedankt voor je foto's. Voor de dispensatie die nodig is voor 2000 watt klasse A versterker lijkt hij me nog wat klein maar indrukwekkend is die zeker Dispensatie komt o.a. van de paus en dissipatie van iets dat vermogen dissipeert. Is het een duur woord voor verbruik, of houdt het toch meer in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 januari 2021 Report Share Posted 22 januari 2021 power dissipation(Noun) The process in which an electric or electonic device produces heat (or other waste energy) as an unwanted byproduct of its primary action. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 januari 2021 Report Share Posted 23 januari 2021 11 hours ago, Duck-Twacy said: power dissipation(Noun) The process in which an electric or electonic device produces heat (or other waste energy) as an unwanted byproduct of its primary action. Het kacheleffect zeg maar. Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reneke Posted 26 januari 2021 Author Report Share Posted 26 januari 2021 On 1/17/2021 at 11:50 AM, kappa7 said: Ik ben wel erg benieuwd naar wat plaatjes van deze versterker. Voor een 2000Watt klasse A versterker moeten de koel profielen behoorlijk groot zijn. Lijkt me erg imposant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reneke Posted 26 januari 2021 Author Report Share Posted 26 januari 2021 6 minutes ago, Reneke said: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 Mooie versterker maar waarom die koelkast erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reneke Posted 27 januari 2021 Author Report Share Posted 27 januari 2021 Hoi Kappa. Dat is de grote duson eindversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reneke Posted 27 januari 2021 Author Report Share Posted 27 januari 2021 1 hour ago, kappa7 said: Mooie versterker maar waarom die koelkast erbij Beste Kappa7, Dit is de grote duson Eindversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 Is het 4 kanaals? groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikobot Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 (edited) Denk dat 2000W het totale verbruik is bij vol vermogen. Kan idd. misschien 200W per kanaal zijn , maar dan nog veels te kleine koelprofielen voor pure 200W klasse A output vermogen. Dus zal er hoogstwaarschijnlijk een soort sliding bias of optische coupler bias correctie om A statische biasing in stand te houden ( Krell bv. met zijn ibias en plateau sliding bias , Denon optical bias , etc...) geimplementeerd moeten zijn. Versterker blijft koel ? En iig voor pure echte constante echte klasseA biasstroom om 2000W te kunnen leveren aan 8 ohm zal er zo'n 16Adc per kanaal constant door de outputs samen moeten lopen bij asymetrische voedingssrails , van minimaal + en - 100V , en dan met 16A = 2x100x16 = 3200W per kanaal pure hitte .Zie ik eerlijk gezegd niet zo snel met betreffende koelprofielen. En bij 4ohm belasting speakers wordt het klasseA vermogen weer gehalveerd. Edited 27 januari 2021 by klikobot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 Compleet ander design dan wat er van Duson bekend is. Zeker een mooi experimentele set, om mee te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 1 hour ago, Ivan10 said: Compleet ander design dan wat er van Duson bekend is. Zeker een mooi experimentele set, om mee te spelen. Ik vind er weinig moois aan en volgens mij is het 1 grote grap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 47 minutes ago, thingman said: Ik vind er weinig moois aan en volgens mij is het 1 grote grap. Nee, de schoonheid zit vast van binnen. De styling is te verschillend tussen de eindversterker en voorversterker, dat is jammer. De eindversterker lijkt te veel op een kleine (koel)kast. De voorversterker heeft een chrome design, dat niet terugkomt in de eindversterker. Werkt de voorversterker met een afstandsbediening? Ik zie geen knoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 4 hours ago, Ivan10 said: Ik zie geen knoppen. In de reflectie zitten er "op de handen" van de fotograaf in ieder geval 3 naast elkaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reneke Posted 31 januari 2021 Author Report Share Posted 31 januari 2021 On 12/1/2020 at 8:43 AM, Reneke said: Beste mensen, Ik ben de gelukkige bezitter van een duson 2000 voor en eindversterker.. Fantastisch geluid . Er schijnt er maar 6 van zijn gebouwd. Het zioe er niet alleen mooi uit, maar het belangrijkste is het geluid. Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn op dit forum die ook dit bezit, gr Specificaties duson eindversterker zoals ook wel benoemd, de koelkast muziekvermogen: 2 x 2000W / 4ohm ; 2 x 1000W / 8ohm rms vermogen: 2 x 355W / 4ohm ; 2 x 250W / 8ohm brugmuziek vermogen: 4000W muziek / 8ohm harmonische vervorming: 0.005% dempingsfactor: > 1500 ingangsgevoeligheid: 1Vrms signaal/ruis verhouding: 112dB (A-gewogen) frequentierespons: 3Hz - 120kHz de eindtrap staat altijd in KLASSE A instellen zonder dat er overbodig vermogen verloren gaat, vandaar de benaming 'EFFICIENT CLASS A'. De versterker is opgebouwd uit twee volledig gescheiden transformators Van 1200 va De versterker is dan ook zwaar maar liefst 40 kilo . 40 stuks condensators 55000 uf per stuk grotere buffer bestaat niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 31 januari 2021 Report Share Posted 31 januari 2021 Dat heet dus in normaal jargon een 250 watt versterker. Hoogstens een 355 watt (aan 4 Ohm) versterker. En gebrugd wordt het vermogen toch 2x zo hoog? En niet 4x zo hoog? Of is dat bij muziekvermogen weer anders? groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reneke Posted 31 januari 2021 Author Report Share Posted 31 januari 2021 On 1/22/2021 at 4:20 PM, leobus said: Lopen een kat en een hond in de woestijn.zegt die hond tegen de kat: “Waardeloos hier, nergens een boom om tegenaan te piesen.” Zegt die kat: “Ja, maar wat een bak hè”. groet, Leobus die houden we erin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts