Jump to content

Duson audio

Reneke
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, mumsoft said:

Gut, niet gesnapt? Wat een bak! :biggrin:

Hoewel, niet leuk...

Lopen een kat en een hond in de woestijn.zegt die hond tegen de kat: “Waardeloos hier, nergens een boom om tegenaan te piesen.” Zegt die kat: “Ja, maar wat een bak hè”.

groet,

Leobus

12 hours ago, Reneke said:

1332379785_IMG_60342144.jpg.561e9ba9de9f94b062fc529e9390230c.jpg

IMG_6036.jpg.5c9a4b52b7e0d4bdbe720d784bda3a2d.jpg

Duson C2000 voor eindversterker

Dat ziet er indrukwekkend uit.

Bedankt voor je foto's.

Voor de dispensatie die nodig is voor 2000 watt klasse A versterker lijkt hij me nog wat klein maar indrukwekkend is die zeker

4 hours ago, kappa7 said:

Dat ziet er indrukwekkend uit.

Bedankt voor je foto's.

Voor de dispensatie die nodig is voor 2000 watt klasse A versterker lijkt hij me nog wat klein maar indrukwekkend is die zeker

Dispensatie komt o.a. van de paus en dissipatie van iets dat vermogen dissipeert.

Is het een duur woord voor verbruik, of houdt het toch meer in?

Denk dat 2000W het totale verbruik is bij vol vermogen.

Kan idd. misschien 200W per kanaal zijn , maar dan nog veels te kleine koelprofielen voor pure 200W klasse A output vermogen.

Dus zal er hoogstwaarschijnlijk een soort sliding bias of optische coupler bias correctie om A statische biasing in stand te houden ( Krell bv. met zijn ibias en plateau sliding bias , Denon optical bias , etc...) geimplementeerd moeten zijn. Versterker blijft koel ?

En iig voor pure echte constante echte klasseA biasstroom om 2000W te kunnen leveren aan 8 ohm zal er zo'n 16Adc  per kanaal constant door de outputs samen moeten lopen bij asymetrische voedingssrails , van minimaal + en - 100V , en dan met 16A = 2x100x16 = 3200W per kanaal pure hitte .Zie ik eerlijk gezegd niet zo snel met betreffende koelprofielen.

En bij 4ohm  belasting speakers wordt het klasseA vermogen weer gehalveerd.

Edited by klikobot

47 minutes ago, thingman said:

Ik vind er weinig moois aan en volgens mij is het 1 grote grap.

Nee, de schoonheid zit vast van binnen. De styling is te verschillend tussen de eindversterker en voorversterker, dat is jammer. De eindversterker lijkt te veel op een kleine (koel)kast. De voorversterker heeft een chrome design, dat niet terugkomt in de eindversterker. Werkt de voorversterker met een afstandsbediening? Ik zie geen knoppen.

On 12/1/2020 at 8:43 AM, Reneke said:

Beste mensen,

Ik ben de gelukkige bezitter van een duson 2000 voor en eindversterker.. Fantastisch geluid .

Er schijnt er maar 6 van zijn gebouwd. Het zioe er niet alleen mooi uit, maar het belangrijkste is het geluid.

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn op dit forum die ook dit bezit, gr

Specificaties duson eindversterker zoals ook wel benoemd, de koelkast😀

muziekvermogen: 2 x 2000W / 4ohm ; 2 x 1000W / 8ohm
rms vermogen: 2 x 355W / 4ohm ; 2 x 250W / 8ohm
brugmuziek vermogen: 4000W muziek / 8ohm
harmonische vervorming: 0.005%
dempingsfactor: > 1500
ingangsgevoeligheid: 1Vrms
signaal/ruis verhouding: 112dB (A-gewogen)
frequentierespons: 3Hz - 120kHz
de eindtrap staat altijd in KLASSE A instellen zonder dat er overbodig vermogen verloren gaat, vandaar de benaming 'EFFICIENT CLASS A'. De versterker is opgebouwd uit twee volledig gescheiden
transformators
 Van 1200 va 
De versterker is dan ook zwaar maar liefst 40 kilo .
40 stuks condensators 55000 uf per stuk grotere buffer bestaat niet .

Dat heet dus in normaal jargon een 250 watt versterker. Hoogstens een 355 watt (aan 4 Ohm) versterker.

En gebrugd wordt het vermogen toch 2x zo hoog? En niet 4x zo hoog? Of is dat bij muziekvermogen weer anders?
groet,

Leobus

On 1/22/2021 at 4:20 PM, leobus said:

Lopen een kat en een hond in de woestijn.zegt die hond tegen de kat: “Waardeloos hier, nergens een boom om tegenaan te piesen.” Zegt die kat: “Ja, maar wat een bak hè”.

groet,

Leobus

🙂die houden we erin