carl Posted 5 december 2020 Report Share Posted 5 december 2020 (edited) Inmiddels mijn tweede Auralic Mini aangesloten en nu op de luisterzolder. Nummer 1 staat in de set in de huiskamer. Bekabeld aansluiten was een fluitje van een cent. Ben nu bezig te kiezen tussen de filters en de meest geschikte interlink In de huiskamer zit er via Roger een betere voeding op de Auralic. Ik zal hem eens vragen of hij er voor boven nog een heeft. Met aan en uitzetten is dat ook wat meer bereikbaar. Edited 5 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 december 2020 Author Report Share Posted 5 december 2020 (edited) Verrek er zit een kraak in. Ik draai nu een LP om te kijken of het ergens anders in zit. Geen kraak met de LP en ik draai nu maar een stream met klassieke muziek. Daar is zoiets wel hoorbaar. Kan zo’n Streamer overigens kraken? Edited 5 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 december 2020 Report Share Posted 5 december 2020 (edited) 29 minutes ago, carl said: Verrek er zit een kraak in. Kan zo’n Streamer overigens kraken? Zo te horen wel! Digitale oversturing kan als "kraken" worden geïnterpreteerd, bijvoorbeeld. Soms het geval bij internetradio. Edited 5 december 2020 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 december 2020 Report Share Posted 5 december 2020 Kan natuurlijk maar ik verwacht eerder een slechte verbinding. probeer eens of dat weg is met een andere kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 december 2020 Author Report Share Posted 5 december 2020 (edited) Mijn “oude” auralic heeft een tijd bovengestaan en ik had toen geen enkel probleem. Ik heb de twee Auralic nu gewisseld. Beneden staat die nagenoeg de hele dag aan. Ik zal het de verkoper ook even melden. Edited 5 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 december 2020 Author Report Share Posted 5 december 2020 (edited) Inmiddels al weer lang de streamers gewisseld. Tot mijn grote verbazing deed nu een van de speakers het niet met de Streamer en wel met een LP. Het lijkt dus de analoge interlink te zijn waar ik veel mee wissel en ik denk in het bijzonder dat de buitenkant van de stekker onvoldoende contact maakt. Daarbij zijn de verbindingen van die Auralic natuurlijk ook niet echt High End. PS die voeding van Roger staat nu dus ook boven en doet dus erg veel. Edited 5 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 december 2020 Report Share Posted 5 december 2020 Kan je duidelijk uitleggen wat je precies gedaan hebt want ik kan het even niet meer volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 december 2020 Author Report Share Posted 5 december 2020 (edited) Oh sorry George. Ik heb twee Auralic Mini’s waarvan ik er een net gekocht heb op marktplaats. Ik heb die “oude” van mij die beneden stond en goed functioneert nu op zolder aangesloten en die ik op Marktplaats gekocht heb beneden. Dit vanuit de idee dat als de op marktplaats gekochte Auralic niet goed is hij beneden ook moet “kraken”. Echter kreeg ik nu een ander probleem op zolder namelijk dat een LS uitviel. Ik heb de analoge kabel tussen Streamer en voorversterker gewisseld en het probleem was weg (en toen ben ik gaan eten). Ik heb net de analoge kabel doorgemeten en op zich doet hij het prima. Dus ik vermoed dat de stekker geen goed contact heeft gemaakt. De op marktplaats gekochte Auralic staat nu beneden aan en doet het nu goed. Vanavond lekker luisteren op zolder en hoop geen problemen meer te hebben. Edited 5 december 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 december 2020 Report Share Posted 5 december 2020 Oke een kabel probleem dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 december 2020 Author Report Share Posted 5 december 2020 In ieder geval is het probleem nog niet teruggekeerd op zolder George: effen afkloppen zeggen ze hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 december 2020 Report Share Posted 5 december 2020 Gelukkig maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts