carl Posted 19 februari 2003 Report Share Posted 19 februari 2003 Hai allemaal, Hoe ik het klaargespeeld heb weet ik niet, maar de naald staat haaks op de Denon DL 304. Gelukkig heb ik nog een goed werkende Thorens 160 met een Sumiko Black Pearl. Nu zoek ik al wat langer naar een nieuwe draaitafel, maar dat duurt bij mij altijd wat lang. Wat zal ik doen een topelement zoals de Benz Glider op de Linn Axis? Kan dat en loop je dan niet het risiko dat je dat element niet over kan zetten op een andere draaitafel. Of voorlopig kiezen voor iets relatiefs goedkoops? Suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 februari 2003 Report Share Posted 19 februari 2003 Geplaatst door carl:Hai allemaal, Hoe ik het klaargespeeld heb weet ik niet, maar de naald staat haaks op de Denon DL 304. Gelukkig heb ik nog een goed werkende Thorens 160 met een Sumiko Black Pearl. Nu zoek ik al wat langer naar een nieuwe draaitafel, maar dat duurt bij mij altijd wat lang. Wat zal ik doen een topelement zoals de Benz Glider op de Linn Axis? Kan dat en loop je dan niet het risiko dat je dat element niet over kan zetten op een andere draaitafel. Of voorlopig kiezen voor iets relatiefs goedkoops? Suggesties? Beste Carl, Zelfs de medewerker van MC heeft een Linn Axis met daarin gemonteerd een Benz Micro Glider. Is nu prima ingesteld en geeft heel veel muziek. Maar misschien kun je dat beter niet doen ,want het klinkt zo goed dat je dan waarschijnlijk geen nieuwe draaitafel meer aanschaft. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 februari 2003 Report Share Posted 19 februari 2003 Geplaatst door Haudio: ... Maar misschien kun je dat beter niet doen ,want het klinkt zo goed dat je dan waarschijnlijk geen nieuwe draaitafel meer aanschaft. MvG, Haudio Marketingmannetje he, die Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 februari 2003 Report Share Posted 19 februari 2003 Hallo Carl, een vriend van me had tot voor kort een Linn Axis/Akito combinatie, met daarin een Benz Micro Wood L2. Deze combinatie maakte muziek en liet een belangrijk deel van de kwaliteit van het element horen. een Glider zal het zeker doen in jouw geval.................. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 februari 2003 Author Report Share Posted 20 februari 2003 Hai Haudio en Jitze, Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nog even op de US site van Benz gekeken. Hoe klinken deze elementen en wat is klankmatig precies het verschil tussen deze elementen en de L en M uitvoeringen. Mijn Denon had eerlijk gezegd wel een erg lage output (0.18 Mv meen ik). De Lehmann kon het net aan met het gevolg dat de voorversterker behoorlijk opengedraaid moest worden. In beginsel prefereer ik de M uitvoering. Maar eens even diep nadenken. Bedankt alvast, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 De verschillen tussen de L en M zijn niet van dien aard dat je dit duidelijk zult horen, tenzij een phonotrap onvoldoende gain heeft om het signaal op niveau te krijgen. Binnenkort moet ik eens spelen met de Black Cube, heb geen idee hoe deze zich gedraagt............. Ben je niet zeker - op dit vlak - zou ik voor de M uitvoering gaan heb je toch enige reserve. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Beste Carl, Allereerst is het zo dat de Glider toch een behoorlijke verbetering geeft ten opzichte van de Denon DL 304. De Denon is echt een prima element. De bewegende massa van een L is lager dan een M. Dat maakt de L iets mooier dan de M en jou Lehmann kan dat gemakkelijk aan . Dusis er geen grond om een M te nemen . De M is natuurlijk wel gemakkelijker voor een pre-pre die niet al te gevoelig is . Wat wel een feit is dat je gemakkelijker je volume kunt regelen met een L omdat je dan een groter regelbereik hebt. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuadHiFi Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Hallo Carl, met de Black Box hoef je je geen zorgen te maken over de gain. Is royaal voldoende om de L uitvoering te kunnen gebruiken. Groet Jitze Ruad HiFi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Geplaatst door RuadHiFi: Ruad HiFi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Geplaatst door Ruud: Hallo Ruud, gezien computers wachtwoorden willen vasthouden, log ik niet onder eigen naam in op de computer van Ruad............... Ik wil wel eens anders denken, reageren, in elk geval niet gebukt gaan onder allerlei ballast, vandaar............. Groet jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Geplaatst door carl:Hai Haudio en Jitze, Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nog even op de US site van Benz gekeken. Hoe klinken deze elementen en wat is klankmatig precies het verschil tussen deze elementen en de L en M uitvoeringen. heb ik alleen gereageerd op het verschil tussen L en M uitvoeringen, zou ook kunnen begrijpen dat je vraagt om verschillen tussen de verschillende elementen. Heel kort door de bocht zijn de Gliders wat analytischer, de Wood's wat completer of "warmer " waarbij ik een duidelijke voorkeur heb voor de laatsten........... De duurdere elementen laat ik voor wat ze zijn, de verschillen in prijs zijn mij niet waard waat ze zouden moeten bieden, hoewel ik inmiddels een upgrade heb doorgevoerd en op zo'n 170% van een Wood ben uitgekomen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Geplaatst door Jitze: Hallo Ruud, Gezien computers wachtwoorden willen vasthouden Groet jitze Alleen als jij dat zelf wilt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Geplaatst door Ruud: Alleen als jij dat zelf wilt Heb niet zo'n vertrouwen in Gates cs, heb al eens wachtwoorden gewijzigd omdat de praktijk weerbarstig bleek............... Als je wilt dattie dingen onthoud werkt 't niet, vertel je dat het niet moet ............. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Geplaatst door Jitze: Heb niet zo'n vertrouwen in Gates Groet Jitze Dat delen we dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2003 Author Report Share Posted 21 februari 2003 Hai Jitze/Haudio en anderen, - 170% van de Wood verklaar U nader want daar wordt ik nieuwsgierig van. Volgens mij heb jij nu een Zyx Jitze.Ik zal je bijdragen over de Zyx eens herlezen. - Zo'n Glider ziet er zonder body wel kwetsbaar uit. Krijg je geen problemen met viezigheid e.d - Wat zijn overigens de alternatieven voor de prijs van een (niet misselijke) Glider - Wat is CD toch mooi, de hele avond naar CD's geluisterd, morgen de Thorens weer eens van stal halen. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Carl, veel alternatief voor een - niet misselijke - Glider zijn er niet zo heel veel, althans niet in die die prijsklasse. Overigens hweb ik een goedkoper familielid van mijn ZYX in huis en moet daar ook nog eens mee spelen, gezelschap maakt dit soort zaken vreselijk veel aantrekkelijker, hierbij ben je van harte uitgenodigd.............. Groet Jitze, die dan meerdere dezelde arm en loopwerkcombinaties weet te regelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2003 Report Share Posted 21 februari 2003 Laten we dat niet in een avond proberen te proppen, graag een dag in een weekend, hebben we ook nog tijd om te ademen............. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts