Jump to content

Heisser Tip aus der Heimat

carl
 Share

Recommended Posts

On 11-4-2021 at 23:25, carl said:

Ik heb twee draaitafels Hef: een met Nagaoka MP 200 en een met Benz Ruby Z low. Voor de laatste heb ik een Pass Kloon Phono MM/MC (gebouwd door Sodeju) en voor de eerste de Ampearl 2030 SE Phono MM . Het leek me wel leuk om daarbij een SUT te kopen. Dan kan ik af en toe (als ik onrustig word) van phonoversterker wisselen.Op proef heb ik nu een Phasemation 300 staan die in combinatie met de Ampearl niet alleen heel erg goed klinkt maar voor veel MC elementen geschikt is. Even los van termen als ruimtelijkheid is het geluid heel erg expressief. Waarschijnlijk is de Pass Kloon net wat neutraler. Ik heb indertijd voor Puresound nogal wat in huis gehad en deze twee behoren allebei tot de top.

Jouw buizenaanbeveling komt bij de handleiding. Ik houd het AAA ook bij voor tips. Die bouwer van Ampearl kan er trouwens wat van. Zijn prijzen zijn door direktverkoop extreem laag. Ik houd hem in de gaten.

Hoe is dit uiteindelijk afgelopen Carl? Heb je uiteindelijk ook een SUT aangeschaft?

Zijn die Ampearl phono voor versterkers eigenlijk nog wel te krijgen momenteel?  Voor dat geld een LCR versterker is namelijk best wel interessant. 

Ja hoor Duclaasie. Ik heb er toen een Phasemation SUT bij  gekocht. Ik speel er nu even niet mee vanwege de interne verhuizing. In de oktober ga ik de zaak weer eens uitproberen op mijn Benz element. Ik probeer trouwens ook weer een klein SolidSteel rack erbij te krijgen voor het souterrain. Dan krijgt mijn TD 321 weer zijn plaats naast de Oracle. Misschien ga ik dan daarop met een Denon 103 spelen. Weet ik gelijk of Jack gelijk heeft.

• 4 months later...

De Ampearl is tot volle tevredenheid bij mij in gebruik. Icm met een Cadenza Black en Ortofon Step Up. Bij de start van de oorlog hield ik contact met Andrey. Hij wilde nog graag wat handel en ik heb een versterkertje bij hem gekocht. Deze is helaas nooit gearriveerd. 

Een blijver dus, luisterplezier voor de lange termijn.

Bestellen kan dus nu helaas niet meer maak ik uit jouw reactie op als spullen na betaling niet meer arriveren?

Reageerde hij nog op vragen van jouw zijde?