Jump to content

Acoustic Solid WTB-313 toonarm

EKievit77
 Share

Recommended Posts

Beste vinyl-liefhebbers,

ben op het moment bezig om een toonarm aan te schaffen. Naast prijs/kwaliteit, performance, etc. vind ik het ook wel belangrijk dat de toonarm er goed uitziet, in mijn geval denk ik aan wat elegantere modellen. Mijn oog is gevallen op de:

Acoustic Solid WTB-313 toonarm

en vroeg mij af of iemand ervaringen hiermee heeft. Aanrader of juist niet? En op het prijspunt van zo'n EUR 1400, welk alternatief zouden jullie voorstellen?

Alvast bedankt!

1.jpg

19 minutes ago, EKievit77 said:

Naast prijs/kwaliteit, performance, etc. vind ik het ook wel belangrijk dat de toonarm er goed uitziet

Dat een arm er goed uitziet is subjectief. Acoustic solid maakt bij mijn weten nog niet zo lang toonarmen. Daarom moeilijk te beoordelen op welk kwaliteitsniveau deze acteren.

Ik zou zelf eerder gaan voor een merk en model dat er goed uitziet en zichzelf reeds bewezen heeft (langer op de markt). Dan is de kans ook kleiner dat er binnenkort een mk2 versie wordt uitgebracht. De getoonde arm ziet er m.i. vrij conventioneel uit, waarbij ik de overgang arm/toonkop, uitgesproken lelijk vind (typerend Duits).

Edited by Arcman

3 minutes ago, Arcman said:

Dat een arm er goed uitziet is subjectief. Acoustic solid maakt bij mijn weten nog niet zo lang toonarmen. Daarom moeilijk te beoordelen op welk kwaliteitsniveau deze acteren.

Ik zou zelf eerder gaan voor een merk en model dat er goed uitziet en zichzelf reeds bewezen heeft (langer op de markt). Dan is de kans ook kleiner dat er binnenkort een mk2 versie wordt uitgebracht. De getoonde arm ziet er m.i. vrij conventioneel uit, waarbij ik de overgang arm/toonkop, uitgesproken lelijk vind (typerend Duits).

Inderdaad, het is subjectief, en ondanks adat het er conventioneel uitziet, vind ik het toch elegant simpel. Niet met dat zwart, maar meer zoals deze foto laat zien, Maar je hebt gelijk, het is een risico om een merk te nemen dat zich nog niet zoveel bewezen heeft als enkele anderen... 

2.jpg

Betreffende mijn opmerking over mk2 versies. Zie ik op de tweede foto een aantal detail verschillen: Borgschroeven op contragewicht en toonkop en toonkop zelf lijkt beter afgewerkt. Kan zijn dat dit verschillen zijn in modellen-reeksen.......Maar ik denk wijzigingen a.g.v. voortschrijdend inzicht van de maker. Overall is het zeker geen lelijke arm.

Hij glimt wél mooi.

Maar staat het horizontale lager wel goed? Dat hoort toch haaks op het element te staan, en niet haaks op de arm? Ik bedoel daarbij de horizontale as voor de verticale bewegingsvrijheid. Thorens doet dat met de oude armen b.v. goed en Jelco ook, maar de 3009 arm van SME weer niet. Wanneer dat niet haaks op elkaar staat, beweegt het verticale lager ook mee.

Edited by Hans van Liempd