Jump to content

Grado Reference Platinum Wood

Arcman
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, carl said:

Mijn drie elementen zijn door Roger ingesteld en dat staat synoniem voor meer dan perfect.

... en daarna in de auto gezet en mee naar huis gereden over de rustieke Limburgse kasseien ....

1 hour ago, carl said:

Maar even een vraag, vindt jij  alle MC elementen doorslaan in het hoog?

Neen. Je moet ook niet overdrijven, het is geen doorslaan, het is een bultje in het hoog. Dat heeft een doel. Kijk maar eens bij een aantal extreem prijzige Neuman microfoons. Exact het zelfde bultje. Bij sommigen ook nog een 'scoop' net iets lager in het frequentiebereik. Doel? Beter stemweergave. Maar als de microfoon dat al heeft waarom dan in het element?
Neen, niet alle MC's hebben het en ze hebben het zeker niet in de zelfde mate.

5 hours ago, Tubejack said:

Praat eens met Onno over het alternatief een Goldring 2500

Klopt. Ik ben zeer tevreden over mijn Goldring 2500 MI element. Ik vind hem zelfs beter dan een Nagaoka MP500 en MP200. Op aanraden gekocht van een goede vriend, die weet wat mijn luistervoorkeur is en waar ik op let bij het luisteren. Bovendien is de Goldring 2500 nog goedkoper ook. 

37 minutes ago, Seed7 said:

... en daarna in de auto gezet en mee naar huis gereden over de rustieke Limburgse kasseien ....

Neen. Je moet ook niet overdrijven, het is geen doorslaan, het is een bultje in het hoog. Dat heeft een doel. Kijk maar eens bij een aantal extreem prijzige Neuman microfoons. Exact het zelfde bultje. Bij sommigen ook nog een 'scoop' net iets lager in het frequentiebereik. Doel? Beter stemweergave. Maar als de microfoon dat al heeft waarom dan in het element?
Neen, niet alle MC's hebben het en ze hebben het zeker niet in de zelfde mate.

Roger komt desgewenst bij je thuis Seed. Daar betaal je terecht voor en is trouwens een zeer goede investering. Alleen voor de TD 150 ben ik bij hem langs geweest.  De Oracle is ook maar twee keer vervoert in zijn bestaan: van winkel naar mijn oude huis en van mijn oude huis naar mijn nieuwe huis. 
Ik zal die curven vanavond nog wel eens bekijken, maar zit dat bultje niet in het nauwelijks hoorbare vlak?

Edited by carl

2 hours ago, audiofreak said:

Charles Charles Charles toch !! Wat ben jij kort van memorie. Volgens begint de Alzheimer bij je toe te slaan. Als je nu al niet meer weet hoe dat zit met het huidige forum, dan zou ik toch maar eens wat geheugentestjes gaan doen of gewoon wat topics gaan  nazoeken over het beheer. Nee, ik ga het je niet voor de zoveelste keer je uitleggen.

Zie het vetgedrukte. Klopt ook niet. 

Ik ben niet bang voor Alzheimer Onno, maar wel voor vasculaire dementie. Mijn broer die anderhalf jaar ouder is heeft het en het zit duidelijk in de familie. Dus als Roger wel eens zit te klagen over mijn onzorgvuldigheid dan slaap ik niet en zeker niet toen René ook nog een keer begon. Maar je kent me langer en slordig ben ik altijd al wel geweest. 

Dat het forum is overgenomen wist ik natuurlijk. Het zou me echter niet verbazen als een type als Marco in stilte zou sponseren (wat iets anders is). Ik vind Marco wel een gentleman (op zijn Rammstein neigingen na dan) die het forum een goed hart toedraagt en voor hem is het aftrekbaar van de belasting. Zelf help ik ook wel eens mensen. Beter dan aan een naamloos fonds geven waar de directeur meer verdient dan ik. 

Van dat Soundsmith element heb ik dat wel eens aan Marco gevraagd. Hij zei toen iets van dat die Pederman wel lastig was met stijgende prijzen en dat het product te duur werd. Dat jij andere info hebt wil niet zeggen dat die beter is dan die van mij 🤗

Edited by carl

1 hour ago, carl said:

Dus als Roger wel eens zit te klagen over mijn onzorgvuldigheid dan slaap ik niet en zeker niet toen René ook nog een keer begon. Maar je kent me langer en slordig ben ik altijd al wel geweest. 

Nou, dat was zéker niet mijn bedoeling. Maar als je toch wéét dat je slordig schrijft dan lees je het toch nog 1 of desnoods 2 keer na?

Dat begrijp ik natuurlijk Rene anders had ik dit hier ook niet genoemd. Ik heb het wel eens eerder gezegd dat ik heel erg moeilijk van het beeldscherm (I pad)  fouten uit mijn teksten haal. Misschien moet ik wel weer vaker vanaf de computer werken.  Misschien is het wel net als hoogtevrees. Daar heb ik ook pas vanaf mijn 50 ste last van gekregen. Schijnt trouwens vaker voor te komen.

18 minutes ago, carl said:

Misschien is het wel net als hoogtevrees. Daar heb ik ook pas vanaf mijn 50 ste last van gekregen. Schijnt trouwens vaker voor te komen.

Ik heb het altijd al gehad, dus ook op vroege leeftijd. Soms lastig, het is ook zo ongrijpbaar, waaróm durf ik niet over die rand heen te kijken....

22 hours ago, carl said:

Marco is er wel mee opgehouden kennelijk omdat hij ze te duur vond worden.

Zie het vetgedrukte. Klopt ook niet. 

Ik meen me ook te herinneren dat Marco hier wel eens heeft vermeld dat hij de prijsstijgingen buiten proportie (mijn woorden) vond.

Edited by marc

De laatste keer dat ik in Griekenland was kreeg ik problemen in de auto op een bergweg waar ik de blauwe zee in keek René 🥶 echt eng.

Edited by carl

10 minutes ago, marc said:

Ik meen me ook te herinneren dat Marco hier wel eens heeft vermeld dat hij de prijsstijgingen buiten proportie (mijn woorden) vond.

Dan heb ik het hier gelezen Marc. Klopt ook wel met de info uit Stereophile waar ze beweren dat Soundsmith het erg goed doet op zijn thuismarkt. En zoals dat economisch gaat betekent meer vraag een hogere prijs.  En dat voor een herbouw van een oud B&O element.

18 hours ago, René N. said:

Ik heb het altijd al gehad, dus ook op vroege leeftijd. Soms lastig, het is ook zo ongrijpbaar, waaróm durf ik niet over die rand heen te kijken....

Hartstikke off-topic, maar ik durf hier niet in de goot te gaan staan, 12 meter boven het trottoir. En we zijn wel eens bij de Cliffs of Moher gaan kijken. Daar durft niemand aan de rand te gaan staan, hooguit op de buik liggend over de rand te koekeloeren.

Ik stond een keer op de ladder 8 hoog. Begon mijn vrouw van beneden te roepen dat ik voorzichtig moest zijn en dat ze het eng vond 😁 Ik heb het eigenlijk alleen maar bij ravijnen e.d.

Edited by carl

Moderatoren kosten niets, af en toe een leuk uitje is genoeg. Het is en blijft vrijwilligerswerk. En hoe je het ook wendt of keert, er is geen topic of het onderwerp danst de horlepiep.

5 hours ago, carl said:

Ik stond een keer op de ladder 8 hoog. Begon mijn vrouw van beneden te roepen dat ik voorzichtig moest zijn en dat ze het eng vond 😁 Ik heb het eigenlijk alleen maar bij ravijnen e.d.

Sorrij echt zoooooo off-topic, maar ik kan niet anders. Want 8 hoog op een ladder? Dat kan helemaal niet. (8 hoog betekent 8 verdiepingen van 2.50 meter hoog per verdieping = 20 meter hoog).
De hoogste ladder was ooit 3 x18 ( 3 delen van 18 sporten van 30 cm tussenruimte, dus 3 x 18x 0.30 = 16,20 meter lang.)  Los van het feit dat dat (nog) mag.
Ik denk dat je bedoelt 8 meter hoog op een ladder. dat kan wel. Ik ben 3x van 8 meter hoog van de ladder gevallen of verkeerd uit een dakgoot gestapt en hoppa daar lag ik beneden.
De langste ladder die je nu nog mag gebruiken is 3x12 ( 3 delen van 12 sporten met 35 cm tussenruimte. Uitgeschoven is dat 10, 5 meter.
Boven de 10 meter mag je geen ladder meer gebruiken, dan moet je een bakje hebben of een steiger bouwen.

4 hours ago, audiofreak said:

Sorrij echt zoooooo off-topic, maar ik kan niet anders. Want 8 hoog op een ladder? Dat kan helemaal niet. (8 hoog betekent 8 verdiepingen van 2.50 meter hoog per verdieping = 20 meter hoog).
De hoogste ladder was ooit 3 x18 ( 3 delen van 18 sporten van 30 cm tussenruimte, dus 3 x 18x 0.30 = 16,20 meter lang.)  Los van het feit dat dat (nog) mag.
Ik denk dat je bedoelt 8 meter hoog op een ladder. dat kan wel. Ik ben 3x van 8 meter hoog van de ladder gevallen of verkeerd uit een dakgoot gestapt en hoppa daar lag ik beneden.
De langste ladder die je nu nog mag gebruiken is 3x12 ( 3 delen van 12 sporten met 35 cm tussenruimte. Uitgeschoven is dat 10, 5 meter.
Boven de 10 meter mag je geen ladder meer gebruiken, dan moet je een bakje hebben of een steiger bouwen.

Dat klopt wel maar eigenlijk mag je de ladder alleen nog maar gebruiken om ergens op te klimmen.

Het werken zelf op de ladder mag ook al niet meer.

Dus eigenlijk ontkom je al snel niet meer aan het gebruik van een steiger.

Die mobiele steiger mag dan ook nog maar tot 12 meter en daarboven zal je de steiger moeten laten keuren.

Sorry kon het niet laten, werken op hoogte was tijdens mijn antennebouw activiteiten altijd wel een punt waar veel aandacht aan gegeven wedt.

Edited by kappa7