Boris Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 Hoi allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en op het gebied van high- end elektronica een leek. Nu kwam er laatst uit mijn versterker een verbrande plastic lucht toen hij aan stond. Toen ik hem open schroefde zag ik dit, ik vermoed dat er een condensator kapot is gegaan want ik vond de huls van een soortgelijke condensator als op de afbeelding los in de kast. De versterker werkt nog wel. Heeft iemand hier een idee wat er loos is? En of dit nog te repareren is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 Wanneer hij nog werkt, is reparatie zeker mogelijk. Omdat de andere condensator die er naast zit nog heel is, doet die nu het werk voor twee. Die zal binnenkort dus ook wel exploderen. Beter niet meer gebruiken en naar een reparateur gaan. Mits het de moeite is natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 Mooi plofwerk Zo oud is deze toch nog niet? Ik zie een hele raffel SMD componenten (diodes wel in MELF uitvoering). Ik schat 'm op een jaar of 12-15 max. Wat is het voor een? Dat zwarte op de print is dat kit of verbrand? Als ie nog werkt, dan idd niet meer aanzetten. Niet alleen de elco's vervangen maar ook de ruststroom controleren/afregelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boris Posted 27 januari 2021 Author Report Share Posted 27 januari 2021 Bedankt voor de snelle reacties! Het type is fame digital 1000 mk2, niet zo high end hahaha. In ieder geval goed om te weten dat ik hem niet meer aan moet zetten. Ik denk dat ik ga kijken wat reparatie kost en anders schaf ik een nieuwe aan. Hebben jullie nog tips voor een goede versterker prijs 200/300 euro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 januari 2021 Report Share Posted 27 januari 2021 Voor ongeveer 350 euro heb je deze Cambridge audio. Best leuk https://hifi.nl/artikel/28429/Review-Cambridge-AXA-35-en-AXC-35-zeer-muzikaal-stel-instappers.html Je kan natuurlijk ook kijken naar een tweedehandsje uit de hogere klasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts